تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۸۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
یک عضو فراکسیون روحانیون مجلس، تامین آزادی‌های مشروع را مسئله‌ای مهم دانست و خطاب به مسئولان قضایی خواست تا بستر و امنیت مورد نیاز برای تحقق آزادی‌های مشروع به ویژه آزادی اندیشه و بیان را فراهم کند.
تدبیر24»سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: البته آزادی قلم و بیان باید به گونه‌ای باشد که افراد و رسانه‌ها بتوانند آزادانه در چارچوب قانون اساسی و قوانین عادی پیام یا انتقاد خود به مسئولان و کارگزاران نظام را به راحتی بیان کنند. اگر مردم و رسانه‌ها نتوانند حرف خود را به این دلیل که دستگاه‌ها و سازمان‌ها از انتقادات خوششان نمی‌آید، بیان کنند خود به خود در جامعه خفقان به وجود می‌آید. یکی از رسالت‌های قوه قضاییه همین است که مردم بتوانند حرفشان را با امنیت کامل به مسئولان بزنند و دچار مشکل نشوند.

وی تاکید کرد: رسالت قوه قضاییه این است که زیرساخت تامین حقوق شهروندان را براساس شرع مقدس و قوانین کشور به وجود آورد، به طور مثال منظور از «آزادی» این نیست که هر کس در هر جا هر طور که دلش خواست رفتار کند. در جامعه متدینِ دیندار اگر کسی بخواهد آرامش را به واسطه آزاد بودن، بر هم زند قوه قضاییه رسالت برخورد دارد.

حسینی کیا افزود: در دیدار مقام معظم رهبری با مقامات قضایی، مقام معظم رهبری یکی از وظایف مدیران قضایی را حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر را تبیین کردند و از مقامات قضایی خواستند تا به موقع به موضوع ورود کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس اظهار داشت: آزادی افراد برای انتخاب شغل و داشتن آزادی برای سرمایه‌گذاری از حقوق اساسی شهروندان است. اگر قوه قضاییه امنیت سرمایه‌گذاری را تامین نکند، اقتصاد کشور از نابسامانی‌های موجود خلاصی نمی‌یابد و بخش بزرگی از مشکلات تولید و اشتغال حل نخواهد شد.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، وزارت ارشاد را فاقد جایگاه مرجعیت دانست و در توضیح این سخنش، گفت: این وزارتخانه، مرجع تقلید نیست که برخی مجوزها را صادر کند. گاهی اوقات این وزارتخانه مجوزهایی صادر می‌کند که در ظاهر هیچ مشکلی ندارد اما در جزییات مراسمات برگزاری مثل کنسرت‌ها یا سخنرانی‌ها، خلاف شرع اتفاق می‌افتد، به مقدسات توهین می‌شود یا شئونات جامعه اسلامی رعایت نمی‌شود که عمدتا همین مسائل موجب ناراحتی، واکنش و مقابله متدینان جامعه می‌شود بنابراین اگر وزارت ارشاد در صدور برپایی کنسرت‌ها به این مسائل توجه کند قطعا کسی متعرض کنسرت های مجوزدار نمی‌شود حتی اگر کسی هم متعرض شد، قوه قضاییه با مخلان نظم عمومی برخورد می کند.

حسینی‌کیا در پاسخ به این که با این حساب دستگاه‌های مسئول در این زمینه چه کاره‌ هستند؟ گفت: می‌توان با دو نگاه موضوع را بررسی کرد. یک نگاه ورود قوه قضاییه و ضابطان قضایی و بگیر و ببند و زندان و نگاه دیگر امر به معروف و نهی از منکر. اعتراض منتقدان در سخنرانی‌ها و جلوگیری از برگزاری کنسرت‌ها نیز نوعی نهی از منکر است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری یکی از وظایف دستگاه قضایی حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر است. با این توضیح کسی که علیه ولایت فقیه و ارکان نظام صحبت می‌کند مشروعیتش را از دست می‌دهد و مصداق کسی می‌شود که باید مورد اعتراض و نهی از منکر قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها