تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۸۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
با نگاهی به هنر صنعت سینما و جایگاه سینما حرفه ای...!!!
 تدبیر24» با (بررسی استانداردها ومحتوای آثار...) بافیلم های بنمایش در آمده)
در بخش های متفاوت بی تردید انتظارات را از سینما برآورده نخواهد کرد.!
با توجه به اینکه سینمای حرفه ای و سینمای تجربی در شرایط کاملا متفاوتی قرار دارند/ و هر یک در جایگاه مختص به خود می بایست مورد بررسی ,نقد وتحلیل و . . .قرار گیرند,لذا در کنار یکدیگر قراردادن سینمای حرفه ای و سینمای تجربی تماشاگران را سرگردان و گمراه می کند.
بدون شک سینما یک نیاز غیر قابل انکار دربخش اجتماعی/تبلیغاتی و بخصوص اقتصادی و. . . می باشد و در اکثر کشورهای جهان صنعت سینما نقش عمده ای را در بخش اقتصاد دارد . ضمن آنکه این کالای عمومی وخصوصی (دربخش فرهنگی و هنری در سبد اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هنر صنعت سینما در روند روی به رشد جهانی با ( جامعه و اجتماعی روی به تحول و توسعه) در گذر به دموکراسی با مخاطبانی که با تفکر پرسشگرانه و با دستیابی به فن آوری و تکنولوژی روز جهان به آسانی پیرامون شرایط کنونی قادر به درک و ایجاد ارتباط با کوچکترین پیچیده گی زمانی ومکانی و تهمیدات سینمایی می باشد/روبرو است.

صنعت سینما در ایران با کسب تجربه نزدیک به یک قرن با پشت سر گذاشتن فراز ونشیب ها فراوان و در پاره ای تمرکز بر سینمای اورپا شرقی/ روسیه و با نیم نگاهی به سینمای تجربی و در پی آن موج نو فرانسه ,و نئورآلیسم ایتالیا و همچنین سینمای مستند و . . .اکنون در فستیوال ها وجشنواره های مهم و معتیر جهانی مورد توجه اهالی سینمای جهان وصاحب نظران درسینما قرار گرفته است.
از همین روی سینمای حرفه ای به پشتیوانه تجربیات بدست آمده سینماگران که سرمایه های کلانی صرف آن شده است امروز به مرحله ای از تکامل/ نبوغ و رشد رسیده است که با نگاهی جهان شمول در معرض دیده جهانیان قرار بگیرد.
در همین جهت تهیه و تولید فیلم سینمایی بدون تجربه حرفه ای و سواد سینمایی مخاطب را سرگردان در چالش عمده قرار میدهد.
سینما با رویا, شئ ,نور معنا,تصور درتصویر/ودر موازت آن جوانمرد قهرمانی / ضد قهرمان / کنش و واکنش / الگوبرداری /شادی/ نشاط/ عشق و مهر ورزی/ هیجان و. . .  همزمان با در اختیار گرفتن همه هنرها از پیکر تراشی تا موسیقی و...با همه انسانهای جهان به زبان تصویر با هر گویش ارتباط برقرار می کند.
.همچنانکه سینمای سفارشی بی خاصیت/خنثی و غیر اسناندارد و شعاری بسیاری از مفاهیم ومعانی سینمای استاندارد را گرفتار تعابیر و تفاسیر فرا واقعی می کند.
لذا با توجه به این مهم بوجود آوردن انگیزه وشرایط و فضای مناسب برای سرمایه گذاری و تشویق و ترغیب بخش خصوصی در راستای  رونق هنر صنعت  سینما نیاز به حمایت همه جانبه دارد.
 ضمن آنکه برگشت سرمایه باسود قابل ملاحظه حاصل می شود به همین جهت صنعت سینما رونق می یابد.
همچنانکه هنر   صنعت سینما بر این اساس بر پایه اقتصاد می باشد.
در غیر اینصورت ضمن اینکه با اقتصاد صنعت سینما همخوانی ندارد با اصل اقتصاد در تضاد است.
.
همان طوری که میدانیم پیشرفت روز افزون, وسایل ارتباط جمعی و همچنین فن آوری وتکنو لوژی لحظه به لحظه در حال گسترش است/بطوری که کوچکترین رویداد و رخداد با تصویر وصدا در یک زمان در سراسر جهان بنمایش درمی آید و در اختیار بشر قرار می گیرد/ باتوجه به این مهم سینمایی با موضوعات پیش پا افتاده و ممیزی های دست وپاگیر/اعمال سلیقه و سیاست زدگی و . . .در روند روی به رشد جهانی مساویست با به هدر رفتن سرمایه وهمچنین صندلی های خالی سالن های سینما و نا کارآمدی در صنعت فرهنگی و. . .
به همین جهت است که دستاندرکاران در حوزه سینما و بخصوص فیلمسازان درتعریف و شناساندن سینما در جامعه واجتماع نقش اصلی را به عهده دارند.
فیروزقاسمی 

(ادامه دارد)
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها