تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۸۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
بعد از دریافت مدال فیلدز و ارسال پیام تبریک و اطلاع از قصد ایشان برای سفر کوتاه مدت به ایران، در معاونت به نظرمان رسید نامه ای از طریق ایمیل برای ایشان ارسال کرده و در جریان سفر به ایران برای دیداری دعوتشان کنیم ...
تدبیر24»مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در یادداشتی با اشاره به خبر درگذشت نابغه ایرانی و اظهار تاسف از این واقعه نوشت :
امروز صبح که خبر درگذشت پروفسور مریم میرزاخانی نابغه ریاضی جهان را در شبکه های اجتماعی دیدم، اول نخواستم به روی خودم بیاورم و سریع از خبر عبور کردم انگار نمی خواستم تن به این حقیقت تلخ بدهم، بعد که تا ظهر خبر تکرار شد خدا خدا می کردم یک نفر پیدا شود و خبر این کوچ نابهنگام را تکذیب کند و در سایه بهت و ناباوری تا غروب قلمم از غلطیدن بر کاغذ و صدور پیام تسلیت قاصر بود. الان پرنده خیالم پر می کشد به زمانی که مریم میرزاخانی که جزو ده مغز برتر جهان نام گرفته و به سدشکن معروف شده، مهم ترین جایزه ریاضی جهان  را دریافت کرد و بعد از آن سیل پیام های  تبریک است که بسویش سرازیر می شود.

در این میان بعد از دریافت مدال فیلدز و ارسال پیام تبریک و اطلاع از قصد ایشان برای سفر کوتاه مدت به ایران، در معاونت به نظرمان رسید نامه ای از طریق ایمیل برای ایشان ارسال کرده و در جریان  سفر به ایران برای دیداری دعوتشان کنیم  که متن ایمیل ارسالی به قرار زیر است ، البته مریم عزیز در پاسخ ضمن تشکر اعلام کردند در آینده نزدیک برنامه ای برای سفر به ایران ندارند و دریغا تا امروز هم بازگشت به کشور برایشان میسر نشد:

سرکار خانم پروفسور مریم میرزاخانی

با درود و ارادت و مهر؛

بی‌اغراق به خود می‌بالیم که نام زنی ایرانی در میان برترین دانشمندان جهان می‌درخشد و افتخار می‌کنیم که سرمایه‌های گرانقدر این مرز پرگهر در پهنۀ وسیع جهانی، تحول ‌سازند و اثربخش. جسارت شما را در ورود به ساحت‌های متفاوت ریاضیات که مادر علوم ذهنی و انتزاعی قلمداد می‌شود، می‌ستاییم و قدرت خلاقانه‌ای را که بیش از همه از عشق سرشار شما به دانایی و پویایی می‌جوشد، ارج می‌نهیم و نیک می‌دانیم که تعهد متعالی شما به پیشبرد مرزهای دانش، برای تمام زنان و به‌ویژه زنان ایرانی، الهام‌بخش و انگیزه‌آفرین است.

ما به سهم خود کوشش صبورانه‌ تان برای خلق لحظه‌های آگاهی و امید و گشودن دریچه‌هایی نوین به دانشی که به نادرست، مردانه خوانده می‌شده است را ارج می‌نهیم و مشتاقانه در انتظار دیدارتان می‌مانیم. حضور کوتاه‌مدت‌تان در ایران در ماه‌های پیش‌رو، فرصت ارزشمندی است تا به نیابت از جامعۀ ایرانی و دولت جمهوری اسلامی و در مقام عالی‌ترین مرجع ملی امور زنان در ایران، قدرشناس و قدردانِ پشتکار و پویایی شما باشیم و مجالی برای سخن گفتن و شنیدن از توانمندی و توسعه‌خواهی زنان و دختران ایرانی مهیا سازیم.   

امید داریم دعوت ما را پذیرا باشید. سربلندی‌تان برقرار، سلامتی‌تان پایدار.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها