تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۸۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
فرماندار مشهد با اشاره به برخی مصوبات جنجالی شورای شهر به بیان روایتی از تصویب لایحه کمک 3 میلیاردی شورا به حاشیه شهر دمشق پراخت که رد آن در هیات تطبیق با واکنش تند برخی اعضای شورا مواجه شد.

تدبیر24»محمدرحیم نوروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه طبق قانون همه مصوبات شورای شهر باید به تصویب هیات تطبیق برسد، اظهار کرد: هیات تطبیق شامل فرماندار، نماینده قوه قضائیه و نماینده شورای اسلامی شهر است و به دلیل اینکه فرماندار مسئول هیات تطبیق است جلسات آن در فرمانداری تشکیل می‌شود و فرماندار به تنهایی نقشی در رد مصوبات شورای شهر ندارد.

وی ادامه داد: همه مصوبات شورای شهر بعد از تصویب در هیات تطبیق بررسی می‌شود و اگر مغایرتی با قوانین نداشته باشد امکان اجرای آن به شورای شهر اعلام می‌شود و در صورتی که با قوانین مغایرت داشته باشد دلیل اعتراض خود را به شورا اعلام می‌کنیم.

نوروزیان با اشاره به اینکه بسیاری از ایرادات در رفت و برگشت مصوبات میان هیات تطبیق و شورای شهر رفع می‌شود، اضافه کرد: در صورتی که هیات تطبیق قانع نشود و شورای شهر بر مصوبه خود پافشاری کند مصوبه به شورای بالادستی یعنی هیات حل اختلاف استان که شامل استاندار، رئیس کل دادگستری استان، دو نماینده مجلس شورای اسلامی و یکی از نماینده‌های شورا است ارجاع می‌شود و در آنجا نظر قطعی در تایید یا رد نظر هیات تطبیق اعلام می‌شود.

وی افزود: همچنین در هیات تطبیق یک گروه مشاورین حضور دارند که تمام مصوبات شورا پیش از طرح در هیات تطبیق توسط آن‌ها مورد بررسی تخصصی قرار می‌گیرد و نظر خود خود را اعلام می‌کنند و اینگونه نیست که ما در هیات تطبیق ابتدا به ساکن اظهارنظر کنیم.

فرماندار مشهد با بیان اینکه تصمیمات هیات تطبیق با رای گیری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اینگونه نیست که بنده به عنوان رئیس هیات با یک لایحه مخالفت کنم و آن لایحه رد شود بلکه در تایید یا رد هر مصوبه اعضای دیگر هیات نیز باید قانع شوند و بر اساس رای‌گیری اگر دو نفر بر روی یک مصوبه نظر داشتند نظر آن‌ها مبنا می‌شود بنابراین همه چیز در هیات تطبیق مسیر قانونی خودش را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه بارها گفته‌ام که جنجال در یک روند قانونی معنا ندارد، خاطرنشان کرد: ما در هیات تطبیق یک کار قانونی انجام می‌دهیم که یا درست است یا غلط و این تصمیم به شورای حل اختلاف استان می‌رود و در صورت اشتباه بودن اصلاح می‌شود.

نوروزیان افزود: این چه وضعیتی است که برخی از اعضای شورای شهر ما را به بیگانه یا ضدارزشی فکر کردن یا مخالفت با محور مقاومت و دین و ندانستن قانون متهم کرده و حرف‌های عجیب و غریب می‌زنند، واقعا انسان تاسف می‌خورد که در کشور اسلامی عده‌ای اینگونه رفتار می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد مصبات رد شده در هیات تطبیق بسیار کم است، گفت: اگر از زمانی که من آمده‌ام آماری از تعداد مصوباتی که توسط هیات تطبیق رد شده گرفته شود خواهید دید که درصد مصوبات رد نشده نسبت به تمام مصوبات شورا ناچیز است.

فرماندار مشهد با اشاره به برخی از مصوبات جنجالی شورای شهر چهارم، گفت: لایحه‌ای در شورای شهر مشهد تصویب کردند که شورای شهر مشهد 3 میلیارد تومان به حاشیه شهر دمشق کمک کند، مگر آنقدر مشکلات حاشیه شهر مشهد را حل کرده‌اید که به حاشیه شهر دمشق کمک کنید؟ بعد هنگامی که ما در هیات تطبیق بر اساس ماده 73 قانون شهرداری‌ها که شهرداری نباید خارج از حوزه خدماتی خودش هزینه کند با این مصوبه مخالفت کردیم، بر علیه فرمانداری فضاسازی کرده و در بوق و کرنا کردند که این‌ها مخالف مقاومت هستند.

وی ادامه داد: ما مخالف محور مقاومت نیستیم و نمی‌گوییم به آن‌ کمک نشود بلکه سخن ما این است که نباید خلاف شود و قانون باید درست اجرا شود.

نوروزیان لایحه کمک دو میلیاردی شورای شهر مشهد به روستاهای زلزله‌زده استان را یکی دیگر از مصوباتی برشمرد که با مخالفت هیات تطبیق رو به رو شد و اظهار کرد: کمک به روستاهای زلزله‌زده چه ارتباطی به شهرداری دارد، مگر بازسازی روستاهای زلزله‌زده کار شهرداری است؟

وی با بیان اینکه مسئله ما سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: مگر ما با کمک به مناطق زلزله‌زده مخالفیم؟ ما خودمان در فرمانداری مسئول بازسازی مناطق زلزله‌زده بخش رضویه مشهد هستیم و اگر مشکلی پیش بیاید ما زیر سوال می‌رویم، اما ما که نمی‌توانیم کار «رابین هود» را انجام دهیم یعنی از یکی بگیریم و به دیگران بدهیم؛ اینگونه که نمی‌شود.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه کار باید در چارچوب قانونی خودش انجام شود، عنوان کرد: ما حتی با مصوبه کمک شورای شهر به شورای مبارزه با مواد مخدر که خودمان به دنبال تصویب آن بودیم به دلیل مشکلات قانونی که در مصوبه وجود داشت مخالفت کردیم، یعنی مسئله ما اجرای قانون است.

وی با اشاره به یکی دیگر از مصوبات جنجالی شورای چهارم، اضافه کرد: در هفته‌های اخیر شورای شهر مصوبه‌ تفکیک جنسیتی سرویس مدارس را به تصویب رساند که بسیار جنجالی شد و ما گفتیم که مبنای این تفکیک جنسیتی چیست و شما حق ندارید در این حوزه قانون‌گذاری کرده و افراد را از حقوق اولیه خود که قانون اساسی به افراد داده است محروم کنید بلکه شما تنها حق دارید در چارچوب وظایف خود عمل کنید و با این مصوبه مخالفت کردیم که در شورا بر سر آن جنجال به پا کردند.

نوروزیان همچنین با اشاره به انتخاب اعضای شورای پنجم و موضوع انتخاب شهردار، اظهار کرد: شورای پنجم در مقابل هجمه‌های زیادی قرار خواهد گرفت زیرا از هنگامی که اسامی این افراد به عنوان منتخبین اعلام شد شاهد جوسازی، فضاسازی و تخریب بسیاری علیه آنان بودیم.

وی ادامه داد: به دلایل مختلفی از جمله فضای خاص سیاسی موجود در مشهد پیش‌بینی می‌کنم که شورای آینده به شدت مورد هجمه و فشار خواهند بود، به همین دلیل به اعضای شورای جدید گفتم که می‌توانید با انتخاب درست شهردار 50 درصد از این فشارها را از بین ببرید.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه لزومی به معرفی چهره ملی به عنوان شهدار مشهد وجود ندارد، تصریح کرد: چرا باید به دنبال چهره ملی باشیم، مگر چهر ملی می‌خواهد اینجا چه‌ کاری انجام دهد. وظایف شهردار معلوم است و باید در چارچوب قانون کار کند.

وی با بیان اینکه شهرداری یکی از سخت‌ترین کارهاست، خاطرنشان کرد: شهرداری کار بسیار سختی است و من حاضر نیستم حتی شهرداری یک شهر کوچک را بپذیرم، اما نمی‌دانم چگونه عده‌ای جرات می‌کنند شهرداری شهر مشهد را قبول کنند.

نوروزیان با تاکید بر اینکه قرار نیست ما یک چهره ملی بیاوریم و با نام او بازی کنیم، گفت: اینکه ما یک چهره سیاسی ملی را به عنوان شهردار مشهد تعیین کنیم مشکلی را از مردم حل نمی‌کند، شهردار مشهد لزوما نباید چهره شناخته شده‌ای باشد؛ بله، باید تجربه و تخصص مربوطه را داشته باشد، اما لزوما نباید شناخته شده باشد و اگر فردی توانمندی در این پست باشد بعدا شناخته خواهد شد.

وی یادآور شد: در هر صورت اعضای شورا باید از دورن مجموعه افرادی را که اعلام کرده‌اند، فرد اصلح و افضل را انتخاب کنند و این انتخاب بسیار مهم است همچنین فضای روانی اعلام گزینه نهایی شهرداری نیز بسیار اهمیت دارد.

برچسب ها: تدبیر24 ، شورا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها