تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
استاندار بوشهر گفت: با توجه به شرکت‌های نفتی، گازی و پتروشیمی در استان بوشهر سالانه می‌توان 300 میلیارد تومان عوارض آلایندگی کسب کرد.

به گزارش تدبیر24 به نقل از مهر، فریدون حسنوند یکشنبه شب در نشست شورای برنامه‌ریزی استان بوشهر اظهار داشت: تلاش برای رشد و اعتلای استان بوشهر از مهم‌ترین وظایف مسئولان است و همه باید در این مسیر اهتمام ورزیم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم.

وی افزود: موتور توسعه استان بوشهر باید همیشه و در همه حال روشن باشد و باید با حرکت پرشتاب برای پیشرفت استان گام برداریم.

استاندار بوشهر با اشاره به زمان کوتاه باقی‌مانده برای بودجه سال 93 خاطرنشان کرد: سرجمع اعتبارات استان در صورتی که صد در صد تخصیص یابد، 400 میلیارد تومان است اما اگر درست برنامه‌ریزی کنیم و یک هدف‌گذاری منطبق بر ظرفیت قانون‌گذاری مجلس تدوین کنیم، چند برابر می‌توانیم از ردیف‌های پروژه‌های ملی در اختیار استان قرار دهیم.

لزوم تلاش مدیران برای جذب اعتبار برای استان در بودجه سال 93

حسنوند با بیان اینکه زمان استفاده از بودجه سال 93 الان است گفت: نباید منتظر زمان تصویب لایحه بودجه در مجلس و یا زمان ابلاغ به استان باشیم و از همین الان باید پیشنهادات لازم را ارائه کنیم.

وی یادآور شد: الان دولت دارد بودجه سال 93 را در کارگروه‌ها و مباحثات کارشناسی می‌بندد و نظرات استان‌ها و وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها را جمع‌آوری می‌کند؛ سهم ما از ارائه نظرات هم در بودجه عمومی و ملی و هم در بودجه اختصاص استان نباید ناچیز باشد و باید به گونه‌ای با ظرافت و با دقت عمل کنیم که سهم بیشتری از این بودجه داشته باشیم.

استاندار بوشهر تاکید کرد: برخی مواقع دوستان خیال می‌کنند که حتما باید ردیف مستقل داشته باشیم و این در حالی است که باید با استفاده از شرایط خاص و ظرفیت‌های موجود، دولت را ترغیب کنیم که در استان بوشهر سرمایه‌گذاری کنیم و برای این کار باید شرایط را مهیا کنیم تا دولت به این سمت تشویق و ترغیب شود.

باید بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را ترغیب کنیم

حسنوند بیان کرد: برخی مواقع باید بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را ترغیب کنیم تا در استان سرمایه‌گذاری کنند و برای هر کدام از این موارد باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان بوشهر سالانه چند هزار میلیارد تومان از طریق گمرک و امور مالیاتی به مرکز می‌فرستد گفت: سهم استان از این درآمدها ناچیز است.

استاندار بوشهر ابراز داشت: باید با دقت و ظرافت، کلماتی را در بودجه سال 93 بگنجانیم که منافع آن برای استان چند صد میلیارد تومان باشد و البته در این مسیر باید بدون اینکه تعریضی به استان‌های دیگر داشته باشیم و بدون اینکه از درآمدهای ملی کاهشی صورت گیرد حرکت کنیم.

حسنوند با اشاره به اهمیت عوارض آلایندگی افزود: با برخی از وزرا رایزنی داشتیم و عرض کردم که اگر اصرار بر آلایندگی داریم این اعتبارات از جیب دولت بیرون نمی‌آید و بخش خصوصی برخی مواقع با استفاده از برخی قوانین که تفاسیر متفاوتی دارد حق ما را نمی‌دهند ولی اگر تفسیر واحد داشته باشند همین عوارض آلایندگی سالانه 300 میلیارد تومان به استان کمک می‌کند.

باید از ظرفیت بالای مجلس در بودجه نهایت بهره را ببریم

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان یک هفته مهلت دارند که پیشنهادات و راهکارهای خود را برای بودجه سال 93 به معاون برنامه‌ریزی استاندار اعلام کنند و باید از ظرفیت‌های قانونی برای بهره‌مندی بیشتر استان استفاده کنیم.

استاندار بوشهر یادآور شد: باید از ظرفیت بالای مجلس در بودجه نهایت بهره را ببریم و به ویژه باید با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارتباط بیشتری داشته باشیم، چرا که نبض تصویب بودجه همین کمیسیون است.

حسنوند افزود: از هر کمیسیون تخصصی 2 نفر عضو کمیسیون تلفیق هستند اما تمام اعضای کمیسیون برنامه بودجه عضو کمیسیون تلفیق هستند و هر چیزی که در کمیسیون تلفیق تایید و مصوب شد امکان رد شدن آن در صحن علنی مجلس خیلی کم است.

تنها به دنبال توزیع پول و اعتبار بین دستگاه‌ها نباشیم

وی خاطرنشان کرد: باید این فرهنگ در استان بوشهر نهادینه شود که تنها به دنبال توزیع پول و اعتبار بین دستگاه‌ها نباشیم و باید برنامه‌ریزی کنیم که چگونه می‌توانیم در مصوبات مجلس شورای اسلامی تاثیرگذار باشیم و چگونه می‌توانیم کلمات با بار حقوقی مورد نظر را در مصوبات مجلس ببینیم.

حسنوند ابراز داشت: حدود 85 درصد اعتبارات در دست وزارتخانه هاست و در ردیف ملی متمرکز شده است و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

وی گفت: مدیریت ارشد استان از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و اعتلای استان در همه حوزه‌ها استفاده می‌کند و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها