تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۹۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
معاون سابق سازمان هواپیمایی معتقد است هرچند طرح توقف یکباره تمام پروازهای ایرلاین‌های ایرانی به فرودگاه نجف از نظر اقتصادی منطق قابل دفاعی ندارد، اما در این مورد خاص تنها اهرم فشار بر این فرودگاه به حساب می‌آید.
تدبیر24»روز گذشته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: پس از مشکلاتی که در طول هفته‌های گذشته شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با فرودگاه نجف داشتند، مسئولان این فرودگاه در آستانه سفرهای اربعین بار دیگر اقدام به افزایش قیمت سوخت هواپیماها کردند که این موضوع برای ایرلاین‌های ایرانی پذیرفتنی نیست و در صورت تداوم این شرایط گزینه توقف دوباره پروازهای ایران به نجف وجود دارد؛ موضوعی که علیرضا منظری - نماینده سابق ایران در سازمان جهانی ایکائو - نیز با عنوان تنها گزینه پیش روی ایرلاین‌های ایرانی، آن را در نظر می‌گیرد.

وی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که تعیین کردن نرخ سود در فرودگاه‌ها بسته به قوانین و شرایط کشورهای مقصد تعیین می‌شود، اظهار کرد: وقتی کشوری اعلام کند که به دنبال واقعی سازی نرخ سوخت در فرودگاه‌های خود خواهد بود، امکان پیگیری حقوقی این موضوع وجود ندارد و شرکت‌های مخالف تنها می‌توانند به توقف پروازها فکر کنند.

به گفته معاون سابق سازمان هواپیمایی، در بعضی کشورها نه تنها قوانین ملی که حتی قوانین ایالتی تعیین کننده نرخ نهایی سوخت در فرودگاه‌ها هستند و از این رو نمی‌توان ایرادی بین‌المللی به تصمیم فرودگاه نجف گرفت.

منظری با بیان این که تصمیم به توقف یکباره پروازها از نظر تجاری درست نیست، توضیح داد: اگر شرایط بازار هوایی ایران طوری بود که شرکت‌ها توانایی تعیین نهایی نرخ بلیت خود را داشتند و با برنامه‌ای اقتصادی نرخ‌ها را با توجه به اهداف خود مشخص می‌کردند، آنگاه امکان آن وجود داشت که هر شرکت در مقابل تصمیم فرودگاه نجف رویکرد خاص خود را به جریان بیندازد و در این راستا تصمیم بگیرد که سود بیشتر در توقف پروازهاست یا می‌توان با شرایط جدید نیز برنامه‌های خود را دنبال کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که شرایط ایرلاین‌های ایرانی با این فضای ایده‌آل تفاوتی جدی دارد، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که در حال حاضر تنها اهرم فشار روی این فرودگاه عراقی توقف پروازها یا تهدید نسبت به اجرای آن است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها