تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۹۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
هر روز که می‌گذرد آستانه تحمل مردم در جامعه کمتر می‌شود، مبادا محبت، مهربانی و نوعدوستی نسبت به یکدیگر اندک شود.
تدبیر24»کاهش آستانه تحمل افراد در جامعه می تواند علل مختلفی مانند بحران اقتصادی، تغییر و تحولات سریع اجتماعی و نداشتن امید به آینده، بیکاری و اعتیاد داشته باشد.

همه این موارد به نوعی دست در دست هم می‌دهند تا سلامت جامعه را به مرحله ای برسانند که با کوچکترین رفتار، افراد از خود واکنش نشان داده که گاها این واکنش ها منجر به درگیری لفظی و یا فیزیکی و در نهایت بروز خسارت مالی و جانی و حتی قتل خواهد شد. 

با توجه به اینکه براساس گفته مسئولان آمار نزاع دسته جمعی و فردی در خراسان‌شمالی بالاست خبرنگار ایسنا به واکاوی این موضوع پرداخته است.

سالانه 3 نفر بر اثر نزاع  در خراسان شمالی به قتل می رسند

سرهنگ رضا عرب زاده، رئیس پلیس آگاهی خراسان‌ شمالی به ایسنا اظهار کرد: به طور میانگین سالانه سه نفر بر اثر نزاع و درگیری در استان جان خود را از دست می دهند.

وی ادامه داد: سالانه در این استان به طور میانگین هشت فقره قتل رخ می‌دهد که علت سه مورد آن قطعا مربوط به اختلافات منجر به نزاع و درگیری است.

عرب زاده با تاکید بر افزایش آستانه تحمل افراد، افزود: در یک مورد از پرونده ها تصادفی در داخل شهر رخ داده بود که مجموع خسارت آن به 500 هزار ریال نمی رسید اما دو جوان با یکدیگر درگیر شده و یکی از آنان به قتل رسید.

وی خاطرنشان کرد: باید نهادهای فرهنگی و دستگاه های اجرایی در راستای فرهنگ سازی و ارتقاء آستانه تحمل افراد اقدام کنند.

وقوع  5200 نزاع فردی در خراسان‌شمالی

سرهنگ حیدر اقبالی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان‌ شمالی به ایسنا اظهارکرد: طی شش ماهه نخست، 96 پنج هزار و 200مورد نزاع فردی در استان به وقوع پیوسته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال گذشته نیز چهارهزار و 605 مورد نزاع فردی در این استان رخ داده است.

اقبالی عنوان کرد: بالاترین میزان نزاع های فردی 51.74 صدم درصد در بجنورد و پایین ترین آن با 2.6 دهم درصد در رازوجرگلان اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به کاهش 27 درصدی نزاع دسته جمعی در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم این استان دارای خرده فرهنگ های متفاوتی در میان اقوام هستند و در برخی از موارد آستانه تحمل پایینی نیز دارند وقوع یک بحث لفظی و یا تنش رفتاری سبب می‌شود تا نزاعی رخ دهد.

اقبالی یادآور شد: طی سال گذشته اولویت بندی صورت گرفت که به ترتیب موضوعات اعتیاد سنتی، بیکاری، نزاع و درگیری، اختلافات خانوادگی و اعتیاد صنعتی در دستور کار  فعالیت های سال جاری قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: هم اکنون کارگاه های آموزشی توسط این سازمان در موضوعات متفاوت حول محور آسیب های اجتماعی به ویژه نزاع برپا می شود تا آستانه تحمل مردم افزایش یابد.

اقبالی خاطرنشان کرد: اگر مشکلی و یا تنش رفتاری در هر مکانی رخ داد باید ابتدا افراد با پلیس تماس بگیرند نه این که خودشان وارد عمل شده و نزاع رخ دهد.

مراجعه روزانه ۲۳ مدعی مصدومیت نزاع به پزشکی قانونی

بابک سلحشور، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌شمالی نیز به ایسنا گفت: در نیمه نخست سال جاری چهار هزار و ۳۷۴ نفر به عنوان مدعیان مصدومیت بر اثر نزاع به این سازمان مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به مراجعه روزانه ۲۳ نفر به این سازمان، افزود: از مجموع این تعداد سه هزار و ۱۲۱ نفر مرد و یک هزار و ۲۵۳ نفر نیز زن هستند.

سلحشور با اشاره به افزایش دو درصدی میزان مراجعه مدعیان مصدومیت بر اثر نزاع، خاطرنشان کرد: طی شش ماهه سال گذشته چهارهزار و ۲۹۸ نفر مدعی مصدومیت به این سازمان مراجعه کردند.

کاهش 11 درصدی نزاع در خراسان‌ شمالی

سرهنگ علی یلی معاون عملیات و هماهنگ کننده نیروی انتظامی خراسان‌ شمالی نیز به ایسنا گفت: طی نیمه نخست سال جاری نزاع در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: عمده دلایل نزاع نیز بر سر آب و اختلافات ملکی در حواشی شهر و روستا ها بوده و بیشتر نزاع ها نیز در فصل بهار و تابستان رخ می دهد.

یلی خاطرنشان کرد: تلاش می شود تا عمده نزاع های استان در همان محل کلانتری حل و فصل شود و از ارجاع پرونده به دادسرا جلوگیری شود.

لزوم برپایی کارگاه های آموزشی کنترل خشم در مناطق که نزاع بیشتر است

سروان محسن شاهوردیان، رئیس مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی نیروی انتظامی خراسان‌شمالی نیز به ایسنا اظهارکرد: خشونت و گسترش آن امروزه به عنوان آسیب خطرناکی برای جامعه محسوب می شود که متاسفانه هر روز بر دامنه های آن افزوده شده و نمودهای آن را می توان در بین اقشار و طبقه های مختلف جامعه دید.

وی ادامه داد: با این شرایط اگر برنامه هایی برای کنترل خشم نداشته باشیم آحاد جامعه با معضلات بیشتری درگیری خواهد شد.

وی عنوان کرد: نقش گروه های مرجع، رسانه ها و نهادهای آموزشی در فرهنگ سازی جامعه ای عاری از خشونت اهمیت بسزایی دارد.

شاوردیان با اشاره به اینکه عوامل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی فراوانی در وقوع پدیده نزاع موثر است، گفت: مشکلات فرهنگی نظیر بیسوادی و کم سوادی، تبعیض نابرابری اقتصادی، تعارضات طایفه ای و اختلافات خانوادگی در این مهم دخیل هستند.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین علل وقوع نزاع و درگیری عدم مهارت برقراری ارتباط کلامی است، زیرا افراد نمی توانند در مواقع خشم و عصیان آستانه تحمل خود را بالا برده و برخورد معقول داشته باشند.

شاوردیان ادامه داد: متاسفانه در برخی مواقع دیده می شود بر اثر وقوع یک تصادف جزئی راننده دو خودرو پیاده شده یا به صورت لفظی و یا فیزیکی با یکدیگر به مشاجره و درگیری می پردازند که این مهم برای کودکان و نوجوانانی که خواسته و ناخواسته این حادثه را مشاهده می کنند یک الگوبرداری ناصحیح است.     

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود در برخی از محلات که آمار نزاع و درگیری به ویژه در حاشیه شهرها بیشتر است کلاس های آموزشی کنترل خشم در راستای کاهش درگیری قومی و قبیله ای و اختلافات خانوادگی برپا شود.

به گزارش ایسنا، باید دستگاه های متولی فرهنگ در جامعه بیش از پیش تلاش کنند تا به مقطعی نرسیم که ناهنجاری ها به هنجار تبدیل شوند که در نهایت عواقب آن دامنگیر همگان خواهد شد...

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها