تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
این توافق، آرامش و ثبات نسبی را در کشور ایجاد کرد و بازار نیز شرایطی متفاوت از ماههای گذشته را بخود دید. این آرامش نتیجه توافق بزرگ هسته ای است که سبب آزاد شدن بخشی از دارایی های بلوکه شده و رفع بخشی از تحریم ها شد. همچنین اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که تا یک هفته آینده بخشی از تحریمهای اعمال شده لغو خواهد شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از گفتگو نیوز، نامگذاری سال 1392 به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر انقلاب نشانه شناخت راهبردی ایشان به مسائل آینده کشور و نظام است. با نگاه گذرا به شرایط داخلی، منطقه ای و بین المللی نظام جمهوری اسلامی ایران میتوان به ضرورت حضور جهادی و خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط ملت بزرگ ایران پی برد. بیان نقشه راه سال جهت تعیین سیاستهای کلی نظام، مقابله با راهبرد دشمن و اولویت نیازهای کشور از جمله دلایل مهم نامگذاری سال به حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است. تحریمهای شدید که با هدف فشار سیاسی و اقتصادی بر ایران صورت گرفته است، و سوء مدیریتهای برخی از مسئولان در دولت پیشین موجب شد تا دشمن به این کشور طمع ورزد. شکوه حماسه سیاسی که در 24خرداد و با حضور گسترده مردم تجلی یافت، توانست نظام مردمسالار دینی را از آسیبهای احتمالی مصون دارد.
 
پس از خلق این حماسه در خرداد ماه دولتمردان دولت یازدهم توانستند در کمتر از صد روز حماسه ای بزرگ در عرصه بین المللی را رقم بزنند و ایران عزیز را از انزوای شدید جهانی خارج کنند. پس از 10سال مذاکرات طولانی و بی نتیجه سرانجام با پشتکار و مهارتی که تیم هسته‌ای از خود نشان داد به صدور این بیانیه مشترک دسترسی پیدا کردیم.  در واقع، هدف آقای روحانی برای دستیابی به راه‌حل «برد-برد» محقق شد.
 
این توافق، آرامش و ثبات نسبی را در کشور ایجاد کرد و بازار نیز شرایطی متفاوت از ماههای گذشته را بخود دید. این آرامش نتیجه توافق بزرگ هسته ای است که سبب آزاد شدن بخشی از دارایی های بلوکه شده و رفع بخشی از تحریم ها شد. همچنین اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که تا یک هفته آینده بخشی از تحریمهای اعمال شده لغو خواهد شد.
این اتفاق بزرگ در واقع زمینه تحقق حماسه اقتصادی را فراهم کرد و اگر اغراق نباشد این اتفاق را می توان علاوه یک حماسه سیاسی بین المللی، حماسه اقتصادی دولت نیز نامید.
دکتر روحانی در تشریح عملکرد صد روزه دولت به این موضوع اشاره کرد که با توافق ژنو، سیستم و روابط بانکی متحول می‌شود و این خبر به همراه سایر خبرهای خوشی که گفته شد ایران را به شرایطی بهتر سوق خواهد داد.

ان‌شاءالله با توافق ژنو، سیستم و روابط بانکی متحول می‌شود


رییس جمهور با اشاره به توافق اخیر ایران و 1+5 در ژنو و با بیان اینکه "ان‌شاءالله سیستم بانکی و روابط بانکی ما با اجرای این توافق متحول می‌شود"، اظهار کرد: در این توافق بیان شده که تحریم‌های جدیدی اعمال نخواهد شد و این خود یعنی محدود شدن و مهار تحریم‌ها.
وی خاطرنشان کرد: خیلی‌ها تلاش می‌کردند که ایران منزوی شود، اما امروز چه کسی منزوی است؟ امروز دشمنان ما منزوی هستند و ما از همیشه در صحنه بین‌الملل فعال‌تر هستیم.
رییس‌جمهور با اشاره به فضای حاکم در نیویورک و بیشکک و استقبال جهانیان برای دیدار با مقامات ایرانی نیز گفت: این فضا تداعی‌کننده همان حرف نخست‌وزیر ایتالیا بود که می‌گفت "رقابتی در دنیا برای حرکت به سمت ایران وجود دارد".

ان‌شاءالله فضای کسب و کار را بهبود ببخشیم

رییس‌جمهور با بیان اینکه "توافقات با کشورهای خارجی و سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های اقتصادی در ایران بیشتر خواهد شد"، تصریح کرد: اینکه شما می‌بینید در همین چند روز در بازار بورس صف کشیده‌اند و مردم به سمت بازار سرمایه آمده‌اند، در واقع این روند، فضایی را برای ما ایجاد خواهد کرد و همه تلاش ما این است که ان‌شاءالله فضای کسب و کار را بهبود ببخشیم.
وی با تاکید بر لزوم همکاری دولت و بخش خصوصی در کشور تاکید کرد: ان‌شاءالله بخش دولتی و خصوصی دست به دست هم بدهیم و شاهد تحول بسیار خوب در کشور باشیم. من بسیار به آینده کشور امیدوارم.
به گزارش گفتگو نیوز معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور معتقد است با رفع کامل تحریم‌ها درآمد سالانه 50 میلیارد دلاری به اقتصاد کشور واریز خواهد شد.
 
درآمد سالانه 50 میلیارد دلاری ایران پس از لغو تحریم‌ها

محمد باقر نوبخت با اشاره به نقش معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در برنامه‌ریزی‌های کشور تاکید کرد: سیاست‌های این معاونت باید به گونه‌ای جهت دهی شود که کشور را به سوی اداره بدون درآمدهای نفتی سوق دهد.
وی تاکید کرد: با برچیده شدن سازمان تحریم‌ها سالانه ۵۰ میلیارد دلار به اقتصاد کشور سرازیر خواهد شد.
نوبخت با اشاره به تحریم‌های 30 ساله اعمالی بر اقتصاد کشور گفت: به همان اندازه که برنامه‌ریزی در اقتصاد مقاومتی حایز اهمیت است به همان اندازه نیز در صورتی که آثار عملی لغو تحریم‌های غیرانسانی و غیرعادلانه در اقتصاد کشور هویدا شده و منابع و امکاناتی وارد اقتصاد کشور شود، درایت در هزینه کرد منابع نیز مورد تاکید خواهد بود.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تاکید کرد: معاونت برنامه ریزی باید بتواند برای سنازیوهای پیش آمده، در راستای رشد و توسعه متوازن برنامه‌های لازم را طراحی و در اختیار دستگاه ها قرار دهد.
 
سود دو شرکت بزرگ خودروسازی از توافق هسته‌ای با ایران

به گزارش گفتگو نیوز توافق ژنو آثار اقتصادی ویژه ای نیز داشته است که می توان به سود بردن دو شرکت بزرگ خودروسازی نیز اشاره کرد.  بلومبرگ در گزارشی نوشت: شرکت‌های خودروسازی فرانسوی پژو- سیتروئن و رنو از توافق هسته‌ای با ایران سود خواهند برد.
توافق هسته‌ای حاصل شده در ژنو، لغو تحریمها روی بخشهای خودروسازی، پتروشیمی، صنایع هواپیمایی، طلا و بیمه محموله‌های نفتی ایران را به همراه دارد. به علاوه این توافق به ایران اجازه می‌دهد که صادرات نفت خود را در سطح فعلی حفظ کند و مجبور به کاهش بیشتر نباشد.
ژان باپتیست توماس - سخنگوی شرکت پژو - گفت‌: علایم پیرامون از سرگیری همکاری ما با شرکایمان در ایران در مسیر درستی پیش می‌رود. ما از بازگشایی بازار خود در ایران استقبال می‌کنیم.
بر اساس این گزارش موفقیت این توافق بستگی به این دارد که طرفین به تعهدات خود عمل کنند و دولت اوباما مانع فشار کنگره برای اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه ایران شود. شرکت‌های آمریکایی از این توافق نفعی نخواهند برد، زیرا تقریبا تمام تجارت آمریکا با ایران غیر از صنایع غذایی و دارو مدت‌هاست که متوقف شده است. حتی لغو محدود تحریمها در حال حاضر مزایای ملموسی به همراه خواهد داشت. لغو تحریم‌های صنعت خودروسازی تجارت 500 میلیون دلاری از دست رفته ایران را باز خواهد گرداند.
فلورنس دو گلدفیم - مدیر ارتباطات شرکت رنو - گفت: لغو تحریمهای خودرو خبر خوبی برای ما است زیرا ایران یک بازار مهم برای رنو محسوب می‌شود. ما منتظر این هستیم که ببینیم شرایط از سرگیری فعالیتهای ما در ایران چه خواهد بود.
شرکت پژو به عنوان دومین خودروساز بزرگ اروپا در سال 2011، 457 هزار و 900 دستگاه خودرو در قالب قطعات به ایران فروخت و این مساله ایران را به دومین بازار بزرگ پژو پس از فرانسه تبدیل کرد. این درحالی است که فروش این شرکت به ایران در سال گذشته با 68 درصد کاهش به 145هزار دستگاه رسید و شرکت فرانسوی صادرات خود به ایران را در فوریه 2012 به دلیل تبعیت از تحریم‌ها متوقف کرد.
ژان باپتیست دو شاتیون در ماه آوریل 2012 گفت: خروج از ایران باعث ضرر ماهانه 10 میلیون یورویی پژو شده است.
پیتر فاس - تحلیلگر مستقر در فرانکفورت - هم گفت: پژو و کیاموتورز کره جنوبی دو شرکت بزرگ خارجی در ایران قبل از تحریمها بودند و جزو شرکت‌هایی هستند که از لغو تحریمها بیشترین بهره‌ را خواهند برد.
وی افزود: ایران یک بازار جذاب با ابعاد رشد بالا است و احتمالا یک عامل پیشرفت برای خودروسازی کل منطقه خواهد بود.

فتحی‌پور: مذاکرات می‌تواند باعث شود حباب‌های قیمتی از بین برود


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که توافق هسته‌یی اخیر بین ایران و 1+5 در فضای اقتصادی کشور، ایجاد تحول می‌کند از وزارت اقتصاد خواست تا بازار را در جهت ثبات اقتصادی کشور مدیریت کند.
ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با قدردانی از تلاش‌های وزیر خارجه و تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات اخیر ژنو تصریح کرد: این توافق باعث می‌شود مشکلاتی که در سال‌های گذشته در رابطه با تحریم شرکت‌های خودروسازی، قطعات هواپیمایی و همچنین انتقال ارز وجود داشته رفته رفته حل شود.
وی با بیان این که نتیجه مذاکرات اخیر هسته‌یی در بازار آرامش ایجاد می‌کند، یادآور شد: قطعا این امر گشایشی را در اقتصاد کشور ایجاد می‌کند و باعث می‌شود بازار به حالت عادی خود برگردد. این در حالی است که در ادوار گذشته که مذاکرات به نتیجه نمی‌رسید اقتصاد کشور ملتهب می شد اما این بار مذاکرات امیدی به بازار اقتصاد بخشید.
نماینده مردم کلیبر در مجلس ادامه داد: ما امیدواریم مشکلات حوزه اقتصادی از حیث مواد اولیه برطرف شود و سختگیری‌هایی که در گذشته در بخش انتقال ارز و گشایش اعتبار وجود داشته وضع بهتری پیدا کند. همین حالا هم بسیاری از کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری در صنایع ایران و همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی اعلام آمادگی کرده‌اند و وقوع این اتفاق می تواند کشور را از حالت رکود خارج کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز امیدواری نسبت به تداوم سیر نزولی قیمت ها در بازار تصریح کرد: این مذاکرات می تواند باعث شود حباب های قیمتی از بین برود، تورم تحت الشعاع قرار گیرد و با ایجاد ثبات اقتصادی، اقتصادی کشور از حالت رکود خارج شود.
فتحی پور درباره وضعیت بازار ارز نیز گفت: آنچه تاکنون شاهد بودیم این بوده که قیمت ارز یک قیمت واقعی نبود و افزایش یکباره آن را پدید آورده بود. اکنون به نظر می‌رسد عرضه و تقاضا می‌تواند قیمت واقعی را مشخص کند و اگر دولت، مجلس و دستگاه های دیگر دخالتی در این زمینه نکنند قیمت ارز به قیمت واقعی اش نزدیک خواهد شد.
وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اثرگذاری توافق اخیر بر حوزه اقتصاد کشور وزارت اقتصاد باید مدیریت لازم را انجام دهد، مسئولین اقتصادی کمتر مصاحبه کنند و اجازه دهند بازار خودش قیمت‌ها را کشف کند تا ثبات اقتصادی در کشور ایجاد شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها