بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
ابوالقاسم رئوفيان

حميد بقايي بنا بود كه ديروز در دادگاه براي رسيدگي به تخلفات و اتهاماتش حاضر شود اما بست‌نشيني در حرم حضرت عبدالعظيم را انتخاب كرد. در حالي كه سومين دادگاه بقايي بنا بود برگزار شود، اين اقدام معاون اجرايي دولت دهم باعث شد تا فضاي جديدي در رسيدگي به پرونده او طي شود. ابوالقاسم رئوفيان، فعال سياسي اصولگرا معتقد است كه اين اقدام بقايي در جهت مظلوم‌نمايي است. او بيان مي‌كند كه «اين شگردي است كه در طول تاريخ بعد از انقلاب اسلامي سابقه‌اي نداشته كه متخلفين اينگونه بخواهند خود را در افكار عمومي بيگناه جلوه دهند.»

 

به نظر شما بقايي از بست‌نشيني چه هدفي را دنبال مي‌كند؟

او به دنبال مظلوم‌نمايي و فرار از مجازات جرايم ارتكابي است. اين شگردي است كه در طول تاريخ بعد از انقلاب اسلامي سابقه‌اي نداشته كه متخلفين اين‌گونه بخواهند خود را در افكار عمومي بيگناه جلوه دهند و بعد هم با بست‌نشيني دراماكن مذهبي خود را در افكار مذهبيون بي‌گناه و مورد ظلم حاكميت معرفي كنند. من عدم توجه جدي به پيگيري اين موضوع را ضعف مسوولان و قوه قضاييه مي‌دانم. نبايد با كساني كه اين‌گونه با عواطف مردم بازي مي‌كنند و احساسات مذهبي جامعه را به نفع خود تحريك مي‌كنند، مماشات شود. پرونده‌هايي در مورد آنها شكل گرفته و سخنگوي قضاييه بارها به اين مساله پرداخته است دليلي ندارد كه آنها اين‌گونه بخواهند خودشان را مبراي از خطا و ديگران را گناهكار معرفي كنند. انتظار مي‌رود كه بر اساس حق و انصاف و عدالت به اين مساله رسيدگي شود و اجازه ندهند كه اين‌گونه رفتارها راه فرار مسوولان متخلفي شودكه در‌دوران مسووليت‌شان مرتكب تخلف شده و مي‌شوند. به هر حال من اين نوع اقدامات رامظلوم‌نمايي مي‌دانم و به نظر من مسوولان ذي‌ربط بايد مر قانون را عمل كنند و بر اساس عدل و انصاف تصميم بگيرند.

به لحاظ تاريخي بست‌نشيني در حرم حضرت عبدالعظيم اتفاق افتاده است. شيخ فضل‌الله نوري، ميرزاي‌شيرازي و ديگر افرادي در تاريخ بوده‌اند كه چنين اقدامي را انجام داده‌اند. اينكه الان بقايي بر اين مساله تاكيد دارد چه چيزي را مي‌خواهد القا كند؟

اين قياس مع‌الفارق است. خواهش مي‌كنم ساحت شيخ فضل‌الله نوري و كساني كه در دوران حاكميت وقت از جور و ستم حكام پناه به حرم حضرت عبدالعظيم مي‌بردند را از اين رفتارهاي فرافكنانه و فرارهاي رو به جلو جدا كنيم. آقاي بقايي تخلف كرده است و در دولت هشتم و نهم تخلفات بين و روشني صورت گرفته و مسوولان آن دوره بايد پاسخگو باشند. امروز هم بايد به جرايم آقاي بقايي رسيدگي ومطابق با جرم‌شان مجازات در نظر رفته شود. قوه قضاييه به نحوي بايد بر اصلاحات دروني خود اهتمام بورزد كه هيچگاه در مظان اتهام قرار نگيرد و مردم به وجود آن افتخار كنند و به آن اميد ببندند.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها