تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۹۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
«چرا در شرایط فعلی هیچ بحثی در مورد تمدید قرارداد وجود ندارد؟ مگر نه این است که کارنامه کی‌روش در ایران بسیار موفق بوده و او هفت ماه دیگر عملا مربی آزاد خواهد بود؟ پس چرا فدراسیون حتی در مقام ادعا هم به تلاش برای ادامه همکاری با کی‌روش اشاره نمی‌کند؟ آیا بوی خداحافظی می‌آید؟»
تدبیر24»روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «تیم ملی ایران در متن یک حاشیه جدید قرار گرفت. در روسیه کارلوس کی‌روش حاضر به گفت‌وگو با رسانه‌های ایرانی نشده و وقتی دلیل این مساله را از او جویا شده‌اند، مربی پرتغالی ادعا کرده توصیه‌نامه‌ای از مهدی تاج در این مورد دریافت کرده و در واقع این رئیس فدراسیون فوتبال است که نمی‌خواهد حرف‌های کی‌روش در رسانه‌های داخلی منتشر شود.

تاج: کی‌روش را تهدید نکردم

مهدی تاج می‌گوید تنها خواسته‌اش از کی‌روش این بوده که سخنان غیر فنی مطرح نکند اما او این مساله را به انجام هر نوع مصاحبه‌ای با خبرنگاران داخلی تعمیم داده است. تاج در این مورد گفت: «نامه تهدیدآمیزی در کار نبوده است. من روز جمعه یک نامه نوشتم و نامه‌ای هم قبلا نوشته بودم. این موضوع به‌ طوری در قرارداد آمده که ایشان پیرامون مسائل فنی صحبت کند. من خودم ایستادم که ایشان بیشتر به مسائل فنی پرداخته و از مسائل جانبی بپرهیزد. در نامه‌ام فقط همین را که متن قرارداد بود آوردم.»

کی‌روش: اخراجم کنید!

صورت مساله روشن است. مدیران فدراسیون فوتبال از مصاحبه‌های انتقادی کارلوس کی‎‌روش در زمینه کمبود امکانات و مسائلی از این دست خسته شده‌اند و ظاهرا تمایل دارند در این ماه‌های آخر همکاری، کمتر به چنین مسائلی پرداخته شود. با این وجود کی‌روش بارها گفته اهل سازش و کوتاه آمدن نیست. همین یک ماه پیش بود که او در مصاحبه‌ای گفت: «نمی‌توانید مرا ساکت کنید» و حالا باز مطالبی از همین جنس بر زبان مرد پرتغالی جاری می‌شود. کی‌روش دیروز به خبرگزاری رویترز گفته: «تیم‌ ‌ملی ایران نیازمند آماده‌سازی ویژه‌ در داخل است تا بتواند برای جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه آماده شود. من اصلا ترسی از گفته‌هایم ندارم و کاری ندارم که آنها می‌خواهند من ساکت شوم. هواداران فوتبال در ایران شایسته این هستند که ما به بهترین شکل آماده شویم. مهم نیست آنها می‌توانند من را اخراج کنند ولی من نظر خودم را بیان‌ می‌کنم.»

چرا حرفی از تمدید قرارداد نیست؟

گذشته از اختلاف جدیدی که بین کی‌روش و فدراسیون فوتبال پیش آمده، باید به طرح این مساله کلیدی پرداخت که چرا در شرایط فعلی هیچ بحثی در مورد تمدید قرارداد وجود ندارد؟ مگر نه این است که کارنامه کی‌روش در ایران بسیار موفق بوده و او هفت ماه دیگر عملا مربی آزاد خواهد بود؟ پس چرا فدراسیون حتی در مقام ادعا هم به تلاش برای ادامه همکاری با کی‌روش اشاره نمی‌کند؟ بدیهی است که اگر قرارداد مربی پرتغالی پیش از جام‌ جهانی تمدید شود، بازیکنان با عزم جزم‌تری در روسیه از فرامین او اطاعت خواهند کرد اما ظاهرا پرونده حضور سینیور در ایران از نظر فدراسیون مختومه است. البته کی‌روش پیش از برگزاری قرعه‌کشی جام‌ جهانی گفته بود ممکن است بعد از مسابقات روسیه به‌ طور کلی از این حرفه بازنشسته شود. شاید هم تصمیم او در این زمینه جدی است و پیش‌تر به فدراسیون فوتبال ابلاغ شده. در مجموع کارلوس این روزها کم حوصله‌تر از هر زمان دیگری است. نشان به آن نشان که او حتی اردوی تیم ملی در تعطیلات بین دو نیم‌فصل لیگ برتر را هم لغو کرد. مردی که همیشه برای حتی برگزاری یک روز اردوی بیشتر تلاش می‌کرد، حالا داوطلبانه قید یک اردو را می‌زند. آیا بوی خداحافظی می‌آید؟»

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها