تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۹۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم از تجمیع دوره‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته از سال آینده خبر داد و گفت: هیچ رشته‌ای از دوره کاردانی حذف نخواهد شد.

تدبیر24»دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: هیچ تصمیمی از سوی وزارت علوم در خصوص حذف رشته‌های کاردانی اتخاذ نشده و آنچه اتفاق می‌افتد این است که عنوان کاردانی پیوسته و ناپیوسته به دلیل این که تفاوتی بین آن‌ها نیست، با یکدیگر تجمیع و ساماندهی شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی اخبار منتشر شده در خصوص حذف دوره‌های کاردانی از سال 97 صحت ندارد و هیچ رشته‌ای حذف نخواهد شد. دانش آموختگان دوره کاردانی همانند سابق می‌توانند در رشته‌هایی که علاقه‌مند هستند، در هنرستان و مراکز فنی و حرفه‌ای ادامه تحصیل دهند و وارد مقاطع بالاتر تحصیلی شوند. بنابراین دانش آموختگان و همکاران  دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانش آموختگان هنرستانی و دبیرستانی نگران این موضوع نباشند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی رشته‌های خاص فنی و حرفه‌ای، در گذشته مورد بی توجهی قرار گرفتند و برخی مراکز غیر از مراکز فنی و حرفه‌ای اقدام به راه اندازی این رشته‌ها نمودند که البته این فرآیند نیز ساماندهی و اصلاح خواهند شد.

دکتر نوه‌ابراهیم همچنین تقویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یکی از سیاست‌های وزارت علوم عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های وزارت علوم، توجه خاص به دانشگاه فنی و حرفه‌ای است که در این راستا آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای به دانشکده ارتقاء یافتند. بنابراین نمی‌شود مجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با 170 مرکز آموزش عالی که براساس قانون فعالیت می‌کنند را حذف کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم در پایان با تاکید بر اینکه 12 واحد جبرانی دانشجویان فنی و حرفه‌ای اجباری نیست، گفت: هدف ما این است که اگر دانشجویی در واحدی ضعیف باشد، از واحدهای جبرانی استفاده کند، اما بطور کلی گذراندن 12 واحد جبرانی در این مراکز اجباری نیست و روسای مراکز در این زمینه تصمیم گیری خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها