تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۹۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن اعلام اینکه از سال 90 تا کنون بیش از 78 هزار و 472 نفر از اتباع بیسواد از خدمات سوادآموزی منتفع شده‌اند، گفت: از سال 94 تاکنون نیز بیش از 5000 نفر از زنان و دختران عشایری و روستایی تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

تدبیر24»علی باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، به اعلام جزئیات سوادآموزی اتباع خارجی پرداخت و اظهار کرد: طرح سوادآموزی اتباع خارجی در راستای ارتقای شاخص باسوادی و آموزش سواد به مهاجران مقیم ایران با هدف تقویت و ترویج فرهنگ اسلامی و توانمندسازی مهاجران خارجی با اولویت اتباع کشور افغانستان شکل گرفته است.

وی افزود: از سال 1363 تا 1389، 681 هزار و 153 نفر از اتباع و مهاجرین خارجی در کلاس‌های سوادآموزی ثبت نام و تحت آموزش قرار گرفتند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه این سازمان موفق شده است از سال 90 تا کنون بیش از 78 هزار و 472 نفر از اتباع بی سواد را تحت برنامه‌های سواد آموزی ببرد، گفت: در مجموع از سال 63 تا کنون 759 هزار و 625 نفر از اتباع خارجی در ایران آموزش دیده و باسواد شده‌اند.

باقرزاده ادامه داد: همچنین این سازمان علاوه بر فعالیت‌های معمول خود در هر سال با همکاری نهادهای بین‌المللی چون کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد، شورای مهاجرین کشور نروژ و با هماهنگی اداره کل اتباع وزارت کشور با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک اقدام به شناسایی و جذب 22 هزار و 784 نفر از اتباع و مهاجران خارجی کرده است.

وی همچنین به برنامه‌های سوادآموزی عشایر اشاره کرد و گفت: طرح سوادآموزی عشایر نیز با هدف ارتقای شاخص با سوادی و بالا بردن سطح آگاهی جامعه عشایری کشور و با هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اجرا شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: این طرح از زمان آغاز به کار خود در سال 94 تا کنون با استفاده از ظرفیت و توان 1000 نفر از آموزش دهندگان با سواد جامعه عشایری توانسته 3500 نفر از زنان و دختران عشایر و 1500 نفر از زنان و دختران روستایی را باسواد کند.

باقرزاده برنامه سوادآموزی زندان‌ها را نیز تشریح کرد و گفت‌: این طرح با هدف آموزش سواد پایه و مهارت‌های اساسی زندگی به زندانیان بی سواد و کم سواد گروه سنی 10 تا 60 ساله ارائه می‌شود. با مشارکت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در سراسر کشور ، طرح مذکور در دست اجراست و از سال 90 تا 96 بیش از 86 بی سواد تحت پوشش قرار گرفتند.

به گفته وی، طرح سوادآموزی نیروهای مسلح نیز با هدف شناسایی و آموزش سربازان بیسواد در مراکز نظامی و پادگان‌ها با مشارکت نیروهای مسلح کشور به اجرا در می‌آید که با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی، نیروهای مسلح توانسته است اقدام به شناسایی و آموزش سواد به 2911 سرباز بیسواد و کم سواد کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها