تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۱۰۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر می‌خواهیم دانشجویان با کسب توانمندی‌های لازم بتوانند پس از فراغت از تحصیل وارد بازار کار شوند؛ باید ارتباط دانشگاه‌ها با خارج از دانشگاه، صنعت و کشاورزی بیشتر شود.
تدبیر24»عبدالرضا باقری در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر تصریح کرد: اعضای هیات علمی فعالیت‌های علمی پژوهشی خود را در راستای اهداف دانشگاه انجام دهند.

وی اظهار کرد: آن‌ها می‌توانند ۵۰ درصد امتیاز ترفیع سالانه خود را از انجام کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی در چارچوب برنامه راهبردی دانشگاه و ۵۰ درصد دیگر را نیز از دیگر محل فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود کسب کنند.

وی با اشاره به ضرورت ارائه توانمندی‌های دانشگاه‌ها برای حل مشکلات جامعه به مسئولان اجرایی و قانونگذاری کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی باید از طریق رسانه‌های جمعی و وب سایت خود، کارهای علمی، عملیاتی و پژوهش‌های کارگشا و مفید انجام شده برای کشور را به صورتی شایسته اطلاع‌رسانی کنند.

باقری بیان کرد: باید با حضور اعضای هیات علمی، دانشجویان و صاحب‌نظرانی از حوزه‌های اجرایی و صنعتی چندین هسته فناور در هر دانشگاهی تاسیس شود تا با تمرکز بر یک مشکل در طول دو سه سال آن مشکل حل شود، این اقدام باعث باورمندی بیشتر مسئولان و مدیران به توانمندی‌های دانشگاه خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم دانشجویان با کسب توانمندی‌های لازم بتوانند پس از فراغت از تحصیل وارد بازار کار شوند؛ باید ارتباط دانشگاه‌ها با خارج از دانشگاه، صنعت و کشاورزی بیشتر شود و در همین راستا ایجاد دوره‌های کارآموزی و بازنگری دروس با هدف مهارت‌آموزی، از مهمترین اقداماتی است که باید در دستورکار قرار گیرد.

قائم مقام وزیر علوم در پایان گفت: در پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی و در تدوین و دفاع از پایان‌نامه‌های دانشجویی باید رعایت شاخص‌های کیفی اولویت اول مدیران دانشگاه‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، در مراسمی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، قائم‌مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت ممیزه و سایر مسئولین و اساتید دانشگاه هرمزگان از پژوهشگران و فناوران برتر مرکز رشد واحدهای فناور به مناسبت دهه مبارک فجر تجلیل به عمل آمد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها