بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
توکیو پر از نور و روشنایی است اما در این شهر حتی گیاهان هم می درخشند! در کنار یکی از مراکز خرید توکیو گلخانه ای راه اندازی شده که کشاورزی، تکنولوژی و طراحی را به شیوه ای با مزه با هم ترکیب کرده است. اینجا گلخانه ای دیجیتالی است که در آن می توانید صدای گیاهان را بشنوید! فکر می کنید گیاهان چه صدایی دارند؟ در ادامه الی گشت را همراه کنید تا با گلخانه دیجیتالی توکیو بیشتر آشنا شوید.
تدبیر24»در شهر توکیو یک گلخانه دیجیتالی افتتاح شده که با رفتن به آن انگار به آینده سفر کرده اید. اینجا جایی را می بینید که با همه ی گلخانه های دنیا فرق دارد و هدف آن این است که افراد بتوانند به راحتی با گیاهان تعامل برقرار کنند، به گیاهان دست بزنند و بوی هر کدام از آن ها را استشمام کنند تا شناخت بیشتری از آن ها پیدا کنند.

این گلخانه در واقع یک فضای بزرگ دیجیتالیه که در آن ۷ گونه از سبزیجات شامل سیب زمینی، کدو تنبل، بادمجان، کلم، هویج، گوجه فرنگی و تربچه پرورش پیدا می کند و سراسر آن با LED های رنگارنگ پوشیده شده است. این LED ها علاوه بر اینکه جنبه تزئینی دارند و فضای این گلخانه را جذاب و متفاوت کرده اند کاربرد مهم دیگری هم دارند و آن این است که همین که شما به این گیاهان دست می زنید عکس العمل این رفتار خود را در تغییر رنگ LED ها می بینید چون رنگ آن ها درست شبیه رنگ برگ های آن گیاه می شود.
گلخانه دیجیتالی در توکیو

بعد از دیدن نمایش نورهای رنگارنگ، این گلخانه گردی هیجان انگیز هنوز هم ادامه دارد می توانید در این گلخانه قدم بزنید و با دیدن فیلم ها و گوش دادن به موسیقی ها، اطلاعات خود را درباره شکل ها و رنگ های هر کدام از این گیاهان بیشتر کنید. این پروژه که توسط شرکت پارتی انجام شده گلخانه را پر از لامپ های LED کرده و از  بازدید کنندگان می خواهد نه فقط از این گلخانه دیدن کنند بلکه به گیاهان دست بزنند، بازی کنند، قدم بزنند، به صدای موسیقی گوش دهند و شگفت زده شوند.

هر گیاه صدای مخصوص به خود دارد، صدایی که توسط یک طراح صدای خبره درست شده است. تولید صدای هر گیاه بر اساس فاکتورهایی مثل صوت حاصل از برخورد برخورد دانه ها، لمس برگ ها و یا خوردن میوه است. طراح صدا، این صداها را با اصواتی که از ویلون، پیانو، نی و .. شنیده می شود ترکیب کرده و توانسته با این فاکتورها به ۷ صدای منحصربفرد برای هر کدام از این سبزیجات برسد به طوری که به سیب زمینی صدای پیانو، به بادمجان صدای چنگ، به کدو تنبل صدای نی، به تربچه صدای فلوت، به کلم صدای اوبو، به هویج صدای شیپور و به گوجه فرنگی صدای ویالون اختصاص پیدا کرده است.
لمس گیاهان

با تکنیکی که این صدابردار به کار برده هر کدام از این گیاهان، صدای منحصربفرد خود را دارند و امکان ندارد به دیگر صداها شباهتی داشته باشد. کافیست به هر گیاه دست بزنید تا هم رنگ  تماشایی LED ها را تماشا کنید و هم صدای مخصوص هر گیاه را بشنوید. اگر در ژاپن هستید و دوست دارید نمایشی از روشن و خاموش شدن نورها را تماشا کنید و در عین حال خودتان روی این نمایش نورانی، کنترل داشته باشید شانس این را دراید تا با رفتن به این گلخانه به خواست خود برسید. تا به حال شده دلتان بخواهد یک باغ سبزیجات را به ابزار موسیقی تبدیل کنید؟ رفتن به این گلخانه این فرصت را در اختیارتان می گذارد.

در این گلخانه بازدید کنندگان هیجان زده ای را می بینید  که با ترکیبی از نمایش نور و صداهای عجیب کاملا شگفت زده شده اند. رفتن به این گلخانه کاملا رایگان است و با ورود به آن تشویق می شود تا به آرامی به گوجه گیلاسی، بادمجان، کدو تنبل و بقیه سبزیجات دست بزنید و نه تنها آن ها را لمس بلکه بو کنید و به تماشای عکس العمل LED ها بنشینند. تنها کاری که باید بکنید این است که به این گیاهان دست بزنید تا نمایشی خیره کننده از نور و صدا را ببینید و از هیجان ذوق زده شوید.
جاذبه های توکیو
گلخانه ای عجیب در توکیو

هر کدام از این گیاهان به ابزارهای دیجیتالی مجهز شده اند تا به محض اینکه لمس شوند سمفونی ای از نور و صدا را به نمایش در بیاورند. هر رنگ و صدا منعکس کننده جنبه خاصی از گیاه است و به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا بدون اینکه بدانند هر کدام از این سبزیجات چه مزه ای دارند با آن ها آشنا شوند. از آنجایی که این گلخانه لحظات شاد و سرزنده ای را به وجود می آورد به جاذبه گردشگری محبوبی تبدیل شده و خیلی ها دوست دارند در سفر به ژاپن از آن دیدن کنند. با وجود فضای شادی که این گلخانه دارد بازدیدکنندگان و به خصوص کودکان تشویق می شوند تا اطلاعات بیشتری درباره گیاهان و مسائل مربوط به کشاورزی پیدا کنند.

توکیو، پایتخت ژاپن یکی از مدرن ترین شهرهای دنیا از نظر زیرساخت ها و طراحی است پس جاذبه های زیادی برای تماشا دارد. قصر امپراتوری یکی از مهمترین جاذبه های این شهر است از طرفی بخش فرهنگی توکیو به موزه ها، تئاتر، فستیوال ها، غذاهای خوشمزه و باشگاه های ورزشی متنوع معروف است.
برچسب ها: تدبیر24 ، گلخانه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها