بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۱۲۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
برای انجام امور کنسولی در برخی از سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، لازم است از قبل نوبت بگیرید. این امر به‌منظور ساماندهی امور مراجعین، ارائه خدمات بهتر و جلوگیری از ازدحام جمعیت انجام می‌شود


برای انجام امور کنسولی در برخی از سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، لازم است از قبل نوبت بگیرید. این امر به‌منظور ساماندهی امور مراجعین، ارائه خدمات بهتر و جلوگیری از ازدحام جمعیت انجام می‌شود. در ادامه نکات لازم دراین‌رابطه را مطالعه می‌کنید:

نوبت‌گیری در کدام سفارتخانه‌ها لازم است؟

برای پاسخ به این سؤال، لازم است بدانیم که تمام سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، جهت ارائه خدمات کنسولی، نوبت‌گیری را الزامی نکرده‌اند. به طور معمول نمایندگی‌هایی که مراجعان بیشتری دارند این الزام را دارند. برای اطلاع از اینکه سفارت و کنسولگری محل زندگی شما در خارج از کشور، نوبت‌گیری را الزامی کرده‌اند یا خیر می‌بایست به سایت سفارت مراجعه کرد و اطلاعیه‌های سایت را مطالعه کرد. به‌عنوان‌مثال گرفتن وقت سفارت ایران در استانبول برای ثبت وکالت‌نامه در این سفارت الزامی است.

کدام خدمات کنسولی نیاز به‌نوبت گیری دارند؟

فقط اطلاع از این که سفارت یا کنسولگری محل زندگی شما، ارائه خدمات کنسولی را منوط به داشتن نوبت کرده است یا خیر نیز کافی نیست، چرا که سفارتخانه‌ها بعضی از کارهای کنسولی را ممکن است با نوبت قبلی که از سامانه نوبت‌گیری وزارت خارجه گرفته می‌شود انجام دهند؛ مانند وقت سفارت ایران در لندن جهت دریافت وکالت‌نامه یا گذرنامه و برخی از کارها نیاز به تماس تلفنی برای نوبت داشته باشند. به‌عنوان‌مثال طلاق در سفارت ایران در فرانکفورت نیاز به نوبت‌گیری تلفنی دارد.

نوبت‌گیری‌های سیستمی

باید توجه داشت که به‌طورکلی نوبت‌های سیستمی سفارت و کنسولی‌های ایرانی به دو شیوه از طریق سامانه نوبت‌دهی خدمات کنسولی وزارت خارجه به آدرس https://appointment.mfa.gov.ir ارائه می‌شود:

  1. نوبت‌گیری با کد رهگیری: در این نوع خدمات، حتماً برای نوبت‌گیری نیاز است تا حتماً از سامانه میخک کد رهگیری دریافت کرده باشید. به‌عنوان‌مثال وکالت از سفارت ایران در لندن، نیاز به‌نوبت و کد رهگیری از سامانه میخک دارد.

  2. نوبت‌گیری بدون کد رهگیری: برخی از خدمات هستند که در سامانه میخک، کد رهگیری ندارند، به‌عنوان‌مثال گرفتن گواهی تجرد در سامانه میخک بخش خاصی ندارد و کد رهگیری برای این خدمت کنسولی وجود ندارد. اما سفارت‌هایی هستند که این خدمت را فقط با نوبت قبلی انجام می‌دهند. برای این کار می‌بایست از سامانه نوبت‌گیری و از بخش خدمات بدون کد رهگیری اقدام کرد


نحوه نوبت‌گیری:

  • مرحله اول: ثبت‌نام در سامانه میخک

درصورتی‌که خدمات موردنیاز کنسولی شما نیازمند کد رهگیری سامانه میخک است، برای شروع نوبت‌گیری، ابتدا باید در این سامانه به نشانی https://mikhak.mfa.gov.ir ثبت‌نام کنید. در این سامانه باید اطلاعات هویتی خود را اعم از نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره ملی، ایمیل و شماره‌تلفن همراه را وارد کنید

  • مرحله دوم: انتخاب نوع خدمت و سفارتخانه

در مرحله بعد، باید نوع خدمتی که می‌خواهید دریافت کنید را از بین لیست خدمات ارائه شده انتخاب کنید. همچنین باید سفارتخانه یا سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشوری که در آن هستید را انتخاب کنید. در این مرحله بعد از ثبت اطلاعات و آپلود فایل‌های لازم، سیستم به شما کد رهگیری می‌دهد.

  • مرحله سوم: ثبت درخواست نوبت

پس از گرفتن کد رهگیری از سامانه میخک، به سامانه نوبت‌گیری مراجعه می‌کنید و بعد از واردکردن کد رهگیری و کد ملی خود، می‌توانید تاریخ و ساعت موردنظر خود را برای مراجعه به سفارتخانه یا سرکنسولگری انتخاب کنید. توجه داشته باشید که درصورتی‌که خدمات کنسولی شما بدون کد رهگیری از سامانه میخک باشد از بخش خدمات بدون کد رهگیری وارد سامانه شوید و نیازی به ثبت نام در سامانه میخک و گرفتن کد رهگیری ندارید.

  • مرحله چهارم: دریافت نوبت

پس از انتخاب تاریخ و ساعت، نوبت شما به‌صورت آنلاین ثبت خواهد شد. شما می‌توانید رسید نوبت خود را از سامانه دریافت و چاپ کنید.

نکات مهم:

  • حضور به‌موقع: حتماً در تاریخ و ساعت مشخص شده در نوبت خود به سفارتخانه یا سرکنسولگری مراجعه کنید. تأخیر در حضور شما ممکن است باعث لغو نوبت شما شود.

  • مدارک لازم: قبل از مراجعه به سفارتخانه یا سرکنسولگری، از لیست مدارک موردنیاز برای انجام خدمت موردنظر خود اطلاع پیدا کنید و تمامی مدارک لازم را به همراه داشته باشید.

  • عدم نیاز به همراه: به جز در موارد خاص، نیازی به‌همراه‌داشتن همراه در زمان مراجعه به سفارتخانه یا سرکنسولگری نیست.

  • اطلاع‌رسانی: در صورت تغییر در برنامه سفر خود، حتماً نوبت خود را در سامانه میخک لغو کنید.

راه‌های ارتباطی:

در صورت داشتن هرگونه سؤال یا مشکل دررابطه‌با نوبت‌گیری، می‌توانید با سفارتخانه یا سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور خود تماس بگیرید. همچنین می‌توانید از طریق وب‌سایت یا صفحات مجازی آنها سؤالات خود را مطرح کنید.

با استفاده از سامانه نوبت‌دهی آنلاین، می‌توانید به‌راحتی و بدون اتلاف وقت برای انجام امور کنسولی خود در سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نوبت بگیرید.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها