بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۰۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
فوق تخصص خون و سرطان بالغین و پیوند مغز استخوان گفت: برای ابتلا به سرطان، عامل واضحی وجود ندارد، بلکه باید به ریز فاکتورهای موثر توجه بیشتری کرد.
تدبیر24»ولی الله مهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص سرطان‌های شایع در استان اظهار کرد: سرطان دستگاه گوارش و پروستات در مردان و سرطان سینه در زنان در استان اصفهان بیشترین شیوع را دارد.

وی ادامه داد: ریز فاکتورهایی همچون آلودگی هوا و استفاده از پشم شیشه در صنایع، ریسک ابتلا به سرطان ریه را بالا می‌برد. همچنین سیگار منجر به سرطان هنجره، مری و مثانه می‌شود. غذاهای فست فودی نیز ریسک ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ و غذاهای چرب و استرس ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد. نقش آلودگی هوا نیز در سرطان های سیستم خونی، ثابت شده است.

وی با بیان اینکه عوامل مرگ و میر در ایران ابتدا بیماری‌های قلبی و عروقی، دوم سوانح رانندگی و سپس سرطان است، افزود: ایران در ردیف چهارم شیوع سرطان در جهان نیست. نوع و شیوع سرطان‌ها در کشورهای غربی نسبت به ایران متفاوت است. در کشورهای غربی سرطان ریه و در ایران سرطان معده شایع است و طبق آمارها در کشورهای اروپایی و آمریکایی به ازای هر ۸ الی ۹ زن، یک نفر دچار سرطان سینه و در ایران  به ازای هر ۱۸ تا ۲۰ زن، یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.

فوق تخصص خون و سرطان بالغین با اشاره به اینکه علت سرطان نا مشخص است، تصریح کرد: می توان با انجام ورزش و قرار نگرفتن در برابر ریز فاکتورهایی مانند سیگار، مشروبات الکلی، فست فود و غذاهای چرب، آلودگی هوا، استرس و دیگر محرک ها ریسک ابتلا به سرطان را کاهش داد.

مهرزاد ادامه داد: درمان سرطان بستگی به مرحله این بیماری دارد و مبنای اولیه درمان آن، جراحی و برداشت توده است. درمان‌های دیگر شامل شیمی درمانی، رادیوتراپی، درمان‌های هدفمند و جدید همچون ایمونوتراپی است. علاوه بر آن در درمان سرطان خون، از پیوند مغز استخوان نیز استفاده می شود.

وی افزود: در حال حاضر درمان به کمک فناوری نانو در کشور وجود ندارد و به جای آن از درمان پرهزینه ایمونو تراپی در کل دنیا و البته در شهر اصفهان استفاده می شود. درمان فیزیوتراپی در صورت ایجاد ناتوانی بعد از جراحی و شیمی درمانی، برای توانبخشی تجویز می شود.

فوق تخصص پیوند مغز استخوان ادامه داد: با نظریه داروینیست‌ها مبتنی بر اینکه سرطان و دیگر بیماری های غیر واگیر، تلاش طبیعت برای حذف ژن های ناسازگار است مخالف هستم. در واقع ژن ها در معرض تغییرات هستند و بدن نیز این تغییرات را اصلاح  و مانع تغییرات مضر می شود، اما گاهی بدن نمی تواند تغییرات بزرگ را اصلاح کند و به توده سرطانی تبدیل می شود. همچنین برخی سرطان ها از طریق ژنتیکی قابل انتقال هستند.
برچسب ها: تدبیر24 ، سرطان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها