بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲
بیستم ماه صفر مصادف با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبد...الحسین(ع) و آیت با شکوه عشق در برگ همیشه سبز درخت سرخ شهادت است.
اربعین جویبار چشمه های خون خداست، اربعین جویبار همیشه جاری تاریخ عاشورا و روز خروش خون حسین، روز شهادت حماسه سازان عشق وشهادت، نشانه ای از شکوه عشق در برگ همیشه سبز بر درخت سرخ شهادت است.

اربعین فرصتی برای اعلام همبستگی با عاشورا و قاصد حماسه ماندگار اوج صبر و تقوی الهی است.

کربلا این خارستان خشک وبی آب ، دریای انسانیت و کمال است، اقیانوس بی کرانه ای است که گوهر عظمت به رنگ مظلومیت است ، اما حضور در این دریای معرفت غواص عاشق و قهار می خواهد.

در فرازی از زیارت اربعین آمده است که امام حسین(ع) خون قلبش را به آستان الهی هدیه داد تا بندگان را از ظلمت، جهل ونادانی رهایی بخشد و این است عظمت اربعین در شهادت خون خدا در کربلا که باید برای درک هر چه بهتر آن وضو با عشق گرفت.

اربعین فقط یک واژه نیست بلکه کتابی قطور و پرماجرا است که گذر زمان و حادثه های زمین هرگز نمی تواند نوشته های آن را محو کند.

واژه اربعین از اصطلاحاتی است که در متون دینی، حدیثی و تاریخی کاربرد فراوانی دارد و بسیاری از امور با این عدد تعریف شده که می توان به کمال عقل انسان در چهل سالگی، میقات موسی با پروردگارش طی چهل روز، سجده حضرت آدم چهل شبانه روز در بالای کوه صفا، آثار چهل روز اخلاص در محضر احدیت، قرائت دعای عهد در چهل صباح و گریه زمین، آسمان و فرشتگان در شهادت امام حسین(ع) اشاره کرد که جایگاه کثرت عدد چهل را در معارف اسلامی بیان می دارد.

بنابراین از نظر تاریخی واحادیث هیچ پیشینه ای را نمی توان برای اربعین واعمال مرتبط با این روز تا پیش از حادثه عاشورا تصور کرد که ویژگی و امتیاز آن فقط اختصاص به امام حسین (ع) دارد.

رییس شورای تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند گفت: اربعین روزی است که سر امام حسین (ع) به بدن ملحق و به خاک سپرده شد و روزی است که ˈجابربن عبدا...انصاریˈ صحابه رسول خدا(ص) از مدینه برای زیارت قبر امام حسین(ع) به کربلا آمد و او نخستین زائری بود که قبر شریف آن حضرت را زیارت کرد.

حجت الاسلام و المسلملین ˈمحسن کرمانیˈ به نقل از عماد الدین طبری یکی از دوستان جابر افزود: با جابر قصد زیارت حرم سرور و سالار شهیدان را کردیم، زمانیکه به کربلا رسیدیم جابر به سوی فرات رفت و غسل کرد و سپس پارچه ای به کمر بست وذکر گویان به سوی قبر امام حسین(ع) روانه شد ،وقتی نزدیک قبر رسید به من گفت:دستم را بگیر و روی قبر بگذار، این کار را کردم و سپس جابر خود را روی قبر انداخت و آنقدر گریه کرد تا بیهوش شد و زمانیکه به هوش آمد سه مرتبه گفت: یاحسین!

دیگر اینکه اربعین روزی است که اهل بیت امام حسین(ع) از شام به کربلا رسیدند وهمه مصائب روز عاشورا در آن روز برای اهل بیت اسیر و داغ دیده امام تجدید شد.

همه ساله در اربعین حسینی شیعیان دنیا در کربلا جمع می شوند و به عزاداری می پردازند. پیاده روی اربعین بزرگترین راهپیمایی جهانی است که زائران وعاشقان ابا عبدا... با طی مسیرهای طولانی خودشان را به کربلا می رسانند.

فدا کاری های امام حسین(ع) در زنده نگه داشتن دین اسلام بسیار حائز اهمیت است وهمچنین مصیبت امام حسین (ع) و فرزندانش برای هیچ امام و پیامبری پیش نیامده است، زیرا از همه مصیبت ها بزرگتر و سخت تر بود.

دشمنان اسلام با به شهادت رساندن امام حسین(ع) و یارانش قصد نابود کردن دین اسلام را داشتند وتلاش کردند تا حادثه کربلا به کلی فراموش شود وحتی در زمان متوکل عباسی دستور داد همه قبرهای کربلا را شخم زدند ومزرعه کردند و مانع مردم برای زیارت حرم امام حسین (ع) می شدند وآنان را شکنجه می کردند.

حجت الاسلام کرمانی گفت: شیعیان از هر فرصتی برای زنده نگه داشتن قیام عاشورا استفاده می کردند که یکی از این مناسبت ها روز اربعین است.

وی افزود: امام حسن عسگری(ع) درباره اهمیت اربعین واعمال این روز می فرماید نشانه های مؤمن پنج چیز است؛ پنجاه و یک رکعت نماز فریضه ونافله در شبانه روز،انگشتر به دست راست کردن، پیشانی بر خاک نهادن در سجده، بسم ا... رابلند گفتن وزیارت امام حسین(ع) در روز اربعین را برشمرده اند.

امام جمعه پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی نیز در این باره گفت: زیارت اربعین سید الشهدا (ع ) از دعاهایی است که بسیار مورد تاکید ائمه معصومین (ع) بوده و برای این زیارت ثوابی بسیار و پاداشی عظیم نزد خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈحسین توسلی ˈ بیان کرد: امامان معصومین (ع) تاکید فراوانی بر زیارت شیعیان در این روز دارند که خود را به کربلا برسانند و سیدالشهدا (ع) را زیارت کنند.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم عزاداری، زیارت ها و بازگو کردن مظالم دراین سفرها که به اهل بیت (ع ) روا داشته شده سبب معرفی و انعکاس فجایع بیشتر دشمنان خواهد شد.

امام جمعه پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی با بیان زیارت های گوناگون در مناسبتهای مختلف سال برای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: ائمه معصومین (ع) زیارتنامه های ویژه ای برای امام حسین (ع) بیان کرده اند که نیمه شعبان، اول ماه رمضان و شب های قدر از آن جمله است.

حجت الاسلام توسلی دلیل تاکید فراوان ائمه معصومین (ع ) به زیارت نامه سالارشهیدان را برگرفته از عشق شیعیان به اهل بیت (ع) دانست و خاطرنشان کرد: تبلورعشق به ثارالله (ع ) و ارتباط بیشترآنان با زیارت امام حسین (ع ) زنده نگاه داشته می شود.

وی با اشاره به روایات گوناگون ائمه اطهار(ع ) ادامه داد: به این سبب است که به مناسبت های مختلف ازجمله درایام اربعین سیدالشهدا (ع) زیارت امام حسین (ع )باید به صورت ویژه برگزارشود.

حجت الاسلام توسلی با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام (ص) گفت: امام حسین (ع) چراغ راه هدایت و کشتی نجات است و نهضت عاشورایی با قیام امام حسین (ع) چراغ همه انقلاب ها و نهضت ها بوده است.

وی احترام ویژه رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) نسبت به سالارشهیدان را برگرفته از تقدیرات الهی در واقعه عاشورا و کربلا دانست و خاطرنشان کرد: امام حسین (ع ) با همه وجود و هستی در راه حفظ دین خداوند، ایثارو فداکاری کرد.

امام جمعه پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی گفت: به این سبب است که نهضت عاشورا و حادثه کربلا نهضت خاصی است که قابل مقایسه با وقایع دیگر تاریخی نیست.

امام باقر(ع) درباره امام حسین(ع)می فرماید: حسین بزرگ مرد سرزمین کربلا ، مظلوم و تشنه لب و مصیبت دیده به شهادت رسید و خداوند به ذات خود قسم یاد کرد که هیچ مصیبت دیده، گناهکار و تشنه ای به خدا روی نمی آورد و نزد حرم امام حسین(ع) دعا نمی کند وآن حضرت را به در گاه خدا شفیع نمی سازد مگر اینکه خداوند اندوهش را برطرف و حاجاتش را برآورده و گناها نش را می بخشد وهمچنین عمرش طولانی و روزی اش را گسترده می سازد. پس ای اهل بینش درس بگیرید!

امروز کربلای امام حسین (ع) میعادگان عاشقان میلیونی از سراسر جهان است و حتی غیرمسلمانان نیز با شناخت فداکاری خون خدا عشق و علاقه ای خاص به این مقام شامخ دارند و برای زیارتش از دورترین نقاط جهان به کربلا معلی سفر می کنند.

بسوز ای دل که امروز اربعین است

عزای پور ختم مرسلین است

قیام کربلایش تا قیامت

چراغ راه بهر مسلمین است
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها