بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
دکتر ابراهیم متولیان رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور طی پیامی نوروز ۹۹ را به مردم عزیز ایران علی الخصوص جامعه سلامت کشور تبریک گفت.
در پیام ابراهیم متولیان آمده است: سال نو شمسی را که مصادف با شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام)، امام هفتم شیعیان است را خدمت مردم عزیز ایران و جامعه پرتلاش و جان برکف سلامت کشور تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و آرزو می کنم سال جدید، سالی پر از خیر و برکت و همراه با سلامتی برای همه مردم سرزمینمان باشد.

امسال بهار دل انگیز در حالی از راه می رسد که هموطنان عزیزمان در سراسر میهن اسلامی برای پیشگیری و مقابله با شیوع گسترده کرونا تمام توان خود را به کار گرفته و با اهالی از خودگذشته و جانفشان نظام سلامت کشور همکاری می کنند. بی شک نتیجه این همدلی و اتحاد عبور موفقیت آمیز از شرایط سختی است که تصویری افتخار آمیز از فرهنگ ، مسئولیت پذیری، انسجام و وحدت ایرانیان سرافراز را به یادگار خواهد گذاشت.

بسیج جامعه پزشکی مولود مبارک رزمندگان دوران دفاع مقدس در بهداری جنگ و مبارزان طاغوت از دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که اینک باگذشت چند دهه از تاسیس آن وسیع ترین شبکه نیروهای جهادی و انقلابی را در سطح قریب 700 کانون به فعالیت در عرصه های خدمت رسانی بهداشتی درمانی، فرهنگی، علمی تربیتی و سیاسی مشغول کرده است و توانسته با انتقال هنجارها و ارزش های گرانسنگ دوران دفاع مقدس بسیج جذب عناصر متعهد و متخصص از نسل دوم و سوم انقلاب را فراهم کند که این امر مصداق بارز تحقق گام دوم انقلاب است.

خدمت رسانی بی مزد و منت به عنوان وجهه غالب این سازمان زمینه تعامل حداکثری با مسوولین نظام اسلامی در ادوار مختلف را رقم زده این تعامل همراه با حفظ استقلال و مشی مطالبه گری عالمانه و نقد سازنده همراه بوده است.

جامعه پزشکی به عنوان یکی از شاخه های تنومند شجره طیبه بسیج، می تواند با اتکا به سرمایه عظیم اجتماعی که پزشکان و پیراپزشکان در سطوح مختلف جامعه ایران و سطوح بین المللی دارند، بیش از پیش به پیشبرد اهداف عالیه اقدام نماید.

گسترش و اشاعه تفکر دینی، ایثار ، شهادت و فرهنگ مقدس و معنوی بسیج در جامعه پزشکی، تلاش در راه گسترش و ارتقاء اخلاق پزشکی و ارائه الگوهای علمی و عملی در جامعه پزشکی، مشارکت فعال در اقدامات عام المنفعه و بحران ها ( جنگ ها ، حوادث غیرمترقبه ، بلایای طبیعی و رزمایش ها )، کمک به تحقق استقلال علمی و ارتقاء و تقویت تحقیق و پژوهش در زمینه های علوم پزشکی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برون مرزی در جهت تحقق اهداف انسان دوستانه با رعایت ضوابط جمهوری اسلامی ایران، تدوین ، حفظ و بهره برداری از تجربیات اعضاء جامعه پزشکی در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مشارکت در رشد و ارتقاء توان تخصصی جامعه پزشکی کشور، برنامه ریزی در جهت آموزش طب رزمی برای عموم مردم و کمک به تحقق امر پژوهش در طب رزمی از جمله اهداف سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در دستور کار همیشگی این سازمان بوده و خواهد بود.

از جمله فعالیت های این سازمان در سال 98 می توان به اعزام 480 تیم تخصصی و تک تخصصی به مناطق محروم، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در حدود 150موکب در مسیر پیاده روی اربعین، ارائه آموزش رایگان بهداشتی به حدود 3 میلیون نفر،برپایی بیش از 40 بیمارستان صحرایی در نقاط مختلف کشور، اعزام 145 تیم به مناطق زلزله زده، حضور 153 تیم به صورت شبانه روزی در مناطق سیل زده، پایش 7میلیون نفر در طرح ملی بسیج فشارخون، تشکیل 700 تیم 5 نفره شهید رهنمون برای خدمت رایگان به مردم کم برخوردار کشور، راه اندازی و فعالیت ۲۰ هزار نیروی کادر درمانی و پزشکی در سامانه ۴۰۳۰  برای ارائه خدمات تلفنی در موضوع کرونا به مردم کشور، راه اندازی حدود 7 هزار تخت نقاهتگاهی در سراسر کشور برای گذراندن دوران بعد از ابتلا به کرونا و درمان کامل، حضور ۱۷۰ هزار نفر از نیرو‌های بسیج جامعه پزشکی در مراکز درمانی برای خدمت به بیماران مبتلا شده به کرونا، آماده باش 400 درمانگاه سازمان در سراسر کشور برای کمک به وزارت بهداشت در بهتر شدن خدمات به بیماران کرونایی و ... اشاره کرد.

در پایان فرا رسیدن بهار را به تمامی تلاشگران خط مقدم جبهه سلامت در مقابله با ویروس کرونا تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

امید است با هماهنگی و همکاری ملت شریف در روزهای آغازین سال نو و خودداری از سفر و حضور در اماکن عمومی، ضمن قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا سال ۹۹ را با سلامتی کامل آغاز و به پایان برسانیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها