تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۱۲۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
یک پزشک متخصص چشم گفت: در بعضی از موارد آب مروارید می تواند منجر به افزایش فشار داخل چشم شود. یعنی امکان دارد به دلیل آب مروارید و افزایش فشار چشم، چشم بیمار سیاه شود.

تدبیر24»دکتر قاسم فخرایی جراح و متخصص چشم و فوق تخصص سگمان قدامی چشم و گلوکوم با اشاره به تفاوت آب سیاه و آب مروارید اظهار داشت: در این دو بیماری فقط اسم کلمه آب در آنها مشترک است اما هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند.

آب سیاه

وی افزود: آب سیاه به دلیل افزایش و بالارفتن فشار داخل چشم ایجاد می شود اما آب مروارید به دلیل کدورت لنز داخل چشم گفته می شود.

آب مروارید

این پزشک جراح و متخصص چشم بیان داشت: آب مروارید به دلیل اینکه در گذشته وسایل و امکانات جراحی مدرن امروزی وجود نداشته و با توجه به اینکه چشم شکل سفید رنگ به خود می گرفته و از بیرون هم قابل مشاهده بوده است.

دکتر فخرایی با اشاره به اینکه آب سیاه به افزایش فشار داخل چشم گفته می شود، گفت: ممکن است این اسم به دلیل اینکه بیمار با ابتلا به آب سیاه همه جا را سیاه می بیند، انتخاب شده باشد.

ارتباط آب مروارید و آب سیاه

وی با تاکید بر اینکه آب سیاه و آب مروارید با یکدیگر ارتباط دارند، بیان کرد: در بعضی از موارد آب مروارید می تواند منجر به افزایش فشار داخل چشم شود. یعنی امکان دارد به دلیل آب مروارید و افزایش فشار چشم، چشم بیمار سیاه شود.

فوق تخصص سگمان قدامی چشم و گلوکوم در پاسخ به این سوال که آب مروارید و آب سیاه می توانند مادرزادی باشند، گفت: هر دو می توانند مادرزادی باشند.



برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها