بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
آیا برای شما پیش امده که بدون دلیل زمین بخورید یا در حفظ تعادل خود دچار مشکل شوید؟ آگاهی از بدن می‌تواند به شما در حل این مشکل کمک کند.
تدبیر24»ساعت‌ها جلوی کامپیوتر نشسته‌اید و کار می‌کنید بدون آنکه به یاد داشته باشید که بدن دارید. ممکن است بعد از چندین ساعت تازه متوجه شوید که حالت گردن خود را اصلاح کرده و یا پایتان را که خواب رفته، صاف کنید.

آگاهی از بدن چیست؟
این اصطلاح به معنای آگاهی و اطلاع شما از بدن خود است. آگاهی از موقعیت و حرکت اعضای بدن در ارتباط با عضلات و مفاصل نیز به این معنا اطلاق می‌گردد. آگاهی از بدن به نشانه‌های ساتع شده از بدن شما نیز گفته می‌شود: اینکه شما تشنه، گرسنه یا خسته هستید در واقع آگاهی بدن شما فعال است.

این آگاهی در نشانه‌های پیچیده تر نیز وجود دارد؛ مانند زمانی که در طول ورزش از حداکثر توان و ظریفیت خود استفاده می‌کنید، وقتی احساس تنهایی کرده و به حضور در اجتماع نیاز دارید و یا بدن شما برای رابطه جنسی آماده است.

فواید آگاهی از بدن
آگاهی از بدن فواید مختلفی دارد که از سلامتی جسمی تا بهداشت روحی و عاطفی را شامل می شود.
 تعادل و ثبات بهتر: یکی از مزایای اصلی آگاهی از بدن داشتن ارتباط قوی ذهن و بدن است. هنگامی که بدن خود را در فضا احساس می‌کنید ، بهتر می توانید آن را هدایت کنید تا آنچه را که می‌خواهید انجام شود.

تناسب وزن: برخی شواهد نشان می‌دهد که آگاهی از بدن می تواند ابزاری مفید برای مدیریت وزن افراد باشد. حالی که گرسنه نیستند، احتمالا گرایش بیشتری به غذا خوردن دارند که همین امر می‌تواند زمینه و خطر چاقی را برای آنها به همراه داشته باشد.

مدیریت درد: شواهد نشان می دهد که آگاهی از بدن می‌تواند درد را کاهش دهد. طبق یک مطالعه انجام شده توسط منبعی معتبر، افرادی که احساسات بدنی خود را سرکوب می‌کنند، دارای ویژگی‌های زیر هستند: عزت نفس پایین‌تر، ارتباطات جسمی کمتر و علائم افسردگی بیشتر. افرادی که از مداخلات ذهن و بدن استفاده کردند سطح بالاتری از آگاهی و ارتباط با بدن خود را نشان دادند. این امر منجر به پذیرش بیشتر خود، نشاط بیشتر و درد حسی کمتر می شود.

نیازهای شما را شناسایی و برآورده می شود: وقتی از نشانه‌های بدن خود آگاهی بیشتری داشته باشید، می‌توانید لحظه به لحظه نیازهایتان را بهتر درک کنید. این بدان معنی است که شما می‌توانید بین گرسنگی، تشنگی، خستگی و ناراحتی عاطفی تفاوت قائل شوید.

مثلا به جای اینکه به دنبال آب‌نبات یا میان‌وعده غذایی ناسالم بروید، یک چرت بزنید یا اینکه بجای زیاد خوابیدن برای سپری شدن اوقات روحی و عاطفی سخت، می توانید با عزیزان‌تان ارتباط برقرار کرده یا به یک روانشناس مراجعه کنید.

آگاهی از بدن که متعادل کننده سیستم‌های دهلیزی و حس عمقی است می تواند به شما احساس امنیت در بدن و دنیای اطراف ببخشد. حتی می‌تواند منجر به کاهش اضطراب، افسردگی و سرگیجه شود.

تقویت آگاهی از بدن
تقریبا تمامی ورزش ها و تمرین‌های بدنی و جسمی می تواند منجر به افزایش آگاهی از بدن شود. این امر به ویژه اگر ورزش با آگاهی عمیق از اعضای بدن و احساسات همراه باشد، صادق است. راه رفتن روی یک خط صاف و یا ایستادن روی یک پا از تمرینات بسیار مهم و تاثیرگذار در این زمینه به شمار می‌آیند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها