بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
دبیرکل اتحادیه عرب، وزرارت‌های خارجه مصر،اردن، امارات و کویت به صورت جداگانه اقدامات خشونت‌بار و تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی را محکوم کردند.
تدبیر24»احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد، عملیات تحریک آمیز در شهر قدس، اقداماتی عمدی به نظر می‌رسد تا مواضع در این شهر را شعله‌ور کند.

احمد ابوالغیط ضمن محکوم کردن تجاوزات شهرک نشینان و نیروهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس شرقی، تصریح کرد، روند تحریک آمیز یهودیان افراطی در قدس طی روزهای اخیر افزایش یافته است و رژیم اشغالگر از جنایت‌های شهرک‌نشینان حمایت و آنها را به این جنایت‌ها ترغیب می‌کند.

ابوالغیط همچنین خاطرنشان کرد، به نظر می‌رسد هدف از این عملیات تحریک آمیز قدم برداشتن در مسیر طرح‌های یهودی سازی و تثبیت وضعیت جدید است که برای مسلمانان محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند.

دبیرکل اتحادیه عرب، مقامات رژیم صهیونیستی را مسئول تنش کنونی دانست و تاکید کرد، هدف از ایجاد فضای تحریک آمیز کسب امتیازات سیاسی به ضرر فلسطینیان و امنیت آنها است.

ابوالغیط خواستار همبستگی جامعه جهانی با ملت فلسطین شد که به دنبال حفاظت از حقوق ثابت و مسلم خود در شهر قدس هستند و به برگزاری انتخابات شورای قانون‌گذاری که به زودی در سرتاسر اراضی فلسطین از جمله قدس شرقی برگزار می‌شود، چشم امید دوخته است.

از سوی دیگر، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین و ایمن الصفدی، همتای اردنی وی، در جریان گفت‌وگویی تلفنی، نسبت به تحولات خطرناکی که شهر قدس اشغالی شاهد آن است، هشدار دادند.

دو طرف بر لزوم توقف تمامی اقدامات تحریک آمیز صهیونیست‌ها و تجاوزات گروه‌های افراطی که موج جدیدی از تنش و خشونت را به همراه دارد، تاکید کردند.

المالکی و الصفدی در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم آغاز تحرک و اقدام بین‌المللی فوری برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به توقف اقدامات تحریک‌آمیز و افراطی و تحرکات نژادپرستانه در شهرک «القدیمه» به خاطر توقف خشونت و بازگرداندن آرامش تاکید کردند.

دو طرف همچنین بر ضرورت احترام گذاشتن رژیم صهیونیستی به حرمت ماه مبارک رمضان، توقف تمامی اقدامات تحریک آمیز در اماکن مقدس و لغو تمامی محدودیت‌ها و اقداماتی که حقوق فلسطینیان برای انجام مناسک دینی در مسجدالاقصی به ویژه در این ماه پرفضیلت نقض می‌کند، تاکید کردند.

المالکی و الصفدی همچنین بر اهمیت یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای ایجاد یک چشم‌انداز سیاسی واقعی از طریق احیای مذاکرات جدی و کارآمد برای حل درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری تاکید کردند.

وزرای خارجه فلسطین و اردن تصریح کردند، ادامه عدم وجود چشم‌انداز صلح و اقدامات تحریک‌آمیز و یک جانبه رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی منجر به تشدید درگیری می‌شود که به کل منطقه کشیده خواهد شد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه اردن نسبت به اقدامات خشونت‌آمیز در شهر قدس اشغالی شدیداً ابراز نگرانی کرد.

این وزارتخانه مخالفت خود را با اینگونه اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی اعلام و تمامی اشکال خشونت را که با ارزش‌ها و اصول انسانی در تناقض است، محکوم کرد.

وزارت خارجه امارات از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا اینگونه تنش‌ها را توقف و به تمامی تجاوزات و اقداماتی که منجر به تداوم تنش و آشوب می‌شود، خاتمه ببخشد.

این وزارتخانه بر لزوم حفظ هویت تاریخی شهر قدس اشغالی، برقراری آرامش و خویشتنداری برای جلوگیری از بی‌ثباتی و تهدید صلح و آرامش منطقه تاکید کرد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه کویت، اقدامات تحریک‌آمیز و خشونت‌بار گروه یهودی افراطی علیه فلسطینیان ساکن شهرک «القدیمه» در قدس شرقی اشغالی را محکوم کرد.

این وزارتخانه همچنین محدودیت‌های اعمال شده توسط مقامات رژیم صهیونیستی بر ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی برای اقامه نماز جمعه را محکوم کرد.

وزارت خارجه کویت از جامعه جهانی خواست تا اقدامی فوری را در راستای ممانعت از تعدی مقامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و پایبندی این رژیم به تعهدات خود طبق قوانین بین‌المللی اتخاذ کند.

در همین راستا، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر با ایمن الصفدی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن در جریان گفت‌وگویی تلفنی با یکدیگر به بررسی تحولات خطرناکی که شهر قدس اشغالی شاهد آن بوده است، پرداختند.

دو طرف بر ضرورت توقف تمامی تجاوزات و اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی به خاطر خاتمه بخشیدن به تنش و بازگرداندن آرامش تاکید کردند.

وزرای خارجه مصر و اردن در جریان این تماس تلفنی ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت‌بار و تحریک آمیز گروه‌های افراطی علیه فلسطینیان در شهرک «القدیمه» واقع در قدس شرقی، از رژیم اشغالگر خواستند تا فورا اینگونه اقدامات را متوقف کند.

دو طرف همچنین بر لزوم ملزم کردن رژیم صهیونیستی به برعهده گرفتن مسئولیت‌های خود بر اساس قوانین بین‌المللی و حمایت از فلسطینیان تأکید کردند.

سامح شکری و ایمن الصفدی نسبت به تشدید تجاوزات و اقدامات تحریک‌آمیز علیه فلسطینیان ساکن شهر قدس و ممانعت از ورود آنها به مسجدالأقصی که از زمان حلول ماه مبارک رمضان تشدید یافته است، هشدار دادند.

دو طرف همچنین بر لزوم توقف اقدامات و نقض‌های رژیم صهیونیستی علیه هویت عربی، اسلامی و مسیحی در قدس و مقدسات آن و نیز تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی آن تاکید کردند.

وزرای خارجه مصر و اردن همچنین بر ضرورت اقدام جامعه جهانی برای شکستن رکود در تلاش‌های مربوط به روند صلح و بازگشت به مذاکرات جدی و کارآمد جهت تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری تأکید کردند.

سامح شکری و الصفدی در جریان این تماس تلفنی همچنین در خصوص راه‌های تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و تحولات منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سامح شکری، همتای اردنی خود را در جریان نتایج آخرین دور مذاکرات در خصوص تحولات پرونده سد النهضه قرار داد.

الصفدی بر حمایت تمام قد اردن از حقوق آبی مصر که بخش جدایی ناپذیر امنیت ملی عربی است، تاکید کرد.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها