بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
شهر تاریخی و زیبای ایروان ، پایتخت کشور ارمنستان و بزرگترین شهر این کشور است که با وجود طبیعتی زیبا و جاذبه های گردشگری فراوان به شهرت رسیده و سالانه مقصد هزاران گردشگر از سراسر دنیا برای داشتن تعطیلاتی بیادماندنی است .

همانطور که می دانید کشور ارمنستان در همسایگی کشورمان ایران قرار دارد و به خصوص در دهه های اخیر سفر به این کشور در میان انتخاب های اول مسافران ایرانی قرار گرفته است . مسافت کوتاه و هزینه های نسبتا پایین سفر به این کشور و همچنین نزدیک بودن فرهنگ اقوام این دو کشور در این امر بی تاثیر نبوده است . از این رو در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را برخی از جاذبه های دیدنی شهر ایروان آشنا کنیم . پس در ادامه همراهمان باشید :

میدان جمهوری در ایروان

پیشنهاد می کنیم که گشت و گذار خود در این شهر را با بازدید از میدان جمعوری در تور ارمنستان ارزان سفر باتو آغاز نمایید . این میدان زیبا و پر هیاهوی تقریبا اولین جائی است که گردشگران به بازدیدش می روند زیرا اغلب اماکن تاریخی و فرهنگی نظیر نگارخانه ملی و ساختمان موزه تاریخ ، وزارت دارایی ، خانه دولت ، وزارت ترابری و ارتباطات جمهوری ارمنستان ، هتل ماریوت ، وزارت امور خارجه و ... در حوالی این میدان قرار دارند . در ضمن در اطراف این میدان کافه و رستوران و همچنین مراکز خرید فراوانی وجود دارد که روی هم رفته این منطقه را به مکان ایده الی برای تفریح و خوشگذارنی تبدیل کرده اند .

میدان جمهوری یکی از جاذبه های شهر ایروان است و اغلب جشن ها و اعیاد این کشور در اطراف آن برگزار می شود . این میدان دارای فواره های آب زیبایی است که با تاریک شدن هوا روشن می شوند و شور و هیجان فراوانی را پدید می آورند . اما باید بدانید این خیابان یکی از شاهراه های اصلی شهر است و تعجبی ندارد اگر بگوییم در طی روز این میدان و خیابان ها منتهی به آن اغلب شلوغ و پر ترافیک هستند .

در فصل تابستان این میدان مکان مناسبی برای گذران لحظاتی رویایی است و نوازندگان خیابانی با نواختن موسیقی به شور و هیجان بیشتر این میدان کمک می کنند و در تمام مدت ، صدای گوش نواز فواره های آب را می شنوید که روح و جان را نوازش می دهند . میتوانید بر روی صندلی های اطراف این میدان بنشینید و ساعت ها به تماشای مناظر زیبای اطراف مشغول باشید . گفتنی است میدان جمهوری در حدود چهار ده هزار مترمربع مساحت دارد و اغلب خیابان های شهر به آن منتهی می شوند.

جاذبه های گردشگری در شهر وان - ترکیه

شهر زیبا و توریستی وان دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است که بخشی از آن به گشت و گذار در دامان طبیعت و بخش دیگر آن نیز به بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی مربوط می شود . همچنین این شهر در دو دهه اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته و به یکی از قطب های گردشگری کشور ترکیه تبدیل شده است و حین سفر به وان هتل ها و مراکز خریدی مدرن و متنوع و امکانات رفاهی دیگر نظرتان را جلب می کند . هم مرز بودن شهر وان با برخی از شهرهای شمال غربی ایران سبب شده سفر به این شهر در میان ایرانیان رواج بیشتری پیدا کند و روز به روز نیز بر تعداد مسافران ایرانی عازم این شهر افزوده می شود .

همچنین باید افزود هزینه های اقامت و گشت و گذار در این شهر به نسبت سایر شهر های کشور ترکیه پائین تر است و اجناس عرضه شده در بازارها و مراکز خرید این شهر دارای همان کیفیت بوده و برندهای متنوعی در این شهر نمایندگی دارند .

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با طبیعت زیبا و تاریخ کهن آن بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات هر چند مختصر را در اختیارتان قرار دهیم .

جزیره آختامار The Island of Akhtamar

جزیره آختامار در دریاچه وان قرار دارد و پیشنهاد می کنیم بازدید از آن را در برنامه های خود بگنجانید . در مورد این جزیره و نام آن داستان ها و افسانه های مختلفی روایت می شود ، و بر اساس برخی افسانه ها ، جوانی زیبا عاشق یکی از دختران این جزیره شده و هر روز برای دیدار وی سوار بر قایق شده و از دریاچه وان عبور می نمود . اما در شب طوفانی قایق او گرفتار امواج شده و در دریاچه غرق شد . وی هنگام جنگیدن با امواج بارها نام دختر را تامار نام داشت ، فریاد زد و از همان آن زمان این جزیره اوختامار نامیده شد .

حین گشت و گذار در جزیره آختامار بنای تاریخی و بسیار زیبایی به چشم می خورد که کلیسای جامع اوختامار نام دارد . قدمت این بنا به سال ۹۱۵ میلادی باز می گردد و بر روی دیواره های آن بخش هایی از داستان های کتاب انجیل به تصویر کشیده شده است .

قلعه تاریخی هوساپ Hosap Castle

قلعه تاریخی هوساب از دیگر بناهای تاریخی ارزشمند در شهر وان و تور وان ارزان است . این قلعه در کنار رود هوساپ و در فاصله پنجاه کیلومتری از شهر قرار گرفته و قدمت آن به هزار سال پیش باز می گردد .

بیشتر بخوانید

قلعه هوساب برای محافظت از این شهر در برابر حملات بیگانگان بنا شد و گفته می شود حاکم شهر بعد اتمام ساخت این بنا دستان معمار آن را قطع نمود تا وی دیگر نتواند قلعه ای مشابه آن را بسازد و این قلعه بی رقیب باقی بماند .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها