بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
متخصص بیماری های عفونی مشکلاتی را که باکتری، ویروس، قارچ یا انگل در بروز آن ها نقش دارند را درمان می کند. این پزشکان با معاینه فیزیکی، آزمایش مایعات بدن و روش های تصویربرداری بیماری ها را تشخیص می دهند.
تدبیر24»آنتی بیوتیک رایج ترین داروی تجویز شده توسط متخصص عفونی است. بنابر اعلام سایت پی جو، متخصص بیماری های عفونی در زمینه شناسایی و درمان طیف وسیعی از عفونت ها تخصص دارد. باکتری ها، ویروس ها، انگل ها و قارچ ها در ابتلا به عفونت نقش دارند. این میکروارگانیسم ها به طور طبیعی داخل یا روی بدن ما زندگی می کنند. اما تحت شرایط خاصی، بعضی از آن ها به عامل بیماری زا تبدیل می شوند.

متخصصین عفونی بعد از اتمام دوره پزشکی عمومی، دوره تخصصی مربوط به پیشگیری و درمان بیماری های عفونی را پشت سر می گذرانند. این متخصصان در مطب و بیمارستان به درمان افراد مبتلا به بیماری های عفونی و واگیردار کمک می کنند. برای اینکه با وظایف دکتر متخصص عفونی و نحوه پیدا کردن متخصص خوب آشنا شوید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

چرا باید به متخصص عفونی مراجعه کنیم؟

علائم بیماری های عفونی بسیار متنوع بوده و به میکروارگانیسم عامل عفونت بستگی دارد. در اغلب موارد، پزشک عمومی می تواند عفونت های معمولی را درمان کند. اما برای درمان بیماری های شدید یا غیرشایع باید از متخصص کمک گرفته شود.

سایت پی جو بهترین متخصصین بیماری های عفونی را به شما معرفی خواهد کرد مانند متخصص بیماری های عفونی در شیراز که با رجوع به این صفحه لیست کامل متخصصین این حوزه را میتوانید مشاهده نمایید.

دلایل مراجعه به متخصص بیماری های عفونی

رایج ترین دلایل مراجعه به متخصص بیماری های عفونی عبارتند از:

· تشخیص دقیق بیماری های عفونی: بسیاری از عفونت ها علائم مشابهی دارند. دکتر متخصص عفونی برای انجام و تفسیر آزمایشاتی که علت دقیق بیماری را مشخص می کنند، آموزش دیده است.

· درمان بیماری های عفونی مزمن: متخصص بیماری های عفونی درمان بیماری های مزمن یا بیماری هایی که بیش از یک سال طول می کشند را بر عهده می گیرد. اگر عفونت مزمن درمان نشوند، ممکن است وخیم تر شده یا فعالیت های روزمره فرد را مختل کند. رایج ترین بیماری های عفونی عبارتند از:HIV، ایدز، بیماری سل و هپاتیت.

· درمان عفونت مقاوم به آنتی بیوتیک: این پزشکان می توانند عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک را درمان کنند. درمان این نوع عفونت ها معمولا سخت و پیچیده است.

· درمان تب بالا یا تب با علت ناشناخته: تب شدید نشان دهنده وجود عفونت در بدن است. تب بالا و مداوم می تواند علامت عفونتی باشد که به دلیل ضعف سیستم ایمنی ایجاد شده است. عفونت های مربوط به ضعف سیستم ایمنی به درمان های خاص نیاز دارند.

متخصص بیماری های عفونی چگونه بیماری ها را تشخیص می دهد؟

ابتدا پزشک تاریخچه پزشکی شما را بررسی کرده و معاینه فیزیکی انجام می دهد. سپس بر اساس این بررسی های اولیه، دستور انجام آزمایشاتی را می دهد که می تواند شامل موارد زیر باشد:

· آزمایش خون و ادرار

· سواب گلو

· نمونه مدفوع

· آنالیز مایع مغزی نخاعی

· روش های تصویربرداری

· نمونه برداری از بافت

 تشخیص بیماری ها توسط متخصص بیماری های عفونی

ممکن است متخصص بیماری های عفونی برای تشخیص دقیق تر با سایر پزشکان مشورت کند. به عنوان مثال، در زمینه عفونت های پوستی از متخصص پوست و در زمینه مشکلات ریوی از متخصص ریه کمک بگیرد.

در اولین مراجعه به دکتر متخصص عفونی تمام مدارک پزشکی خود شامل گزارشات آزمایشگاهی و تصویربرداری را همراه داشته باشید. همچنین در مورد آلرژی ها و داروهای مصرفی خود با پزشک صحبت کنید.

متخصص بیماری های عفونی چگونه بیماری ها را درمان می کند؟

در جهان ده ها بیماری عفونی از آنفلولآنزا و ذات الریه گرفته تا سرماخوردگی معمولی، وجود دارد. متخصص عفونی در زمینه مهارت های بالینی و آزمایشگاهی آموزش دیده تا بیماری ها را تشخیص داده و درمان مناسب را انتخاب کند.

معمولا پزشک برای درمان عفونت های باکتریایی از آنتی بیوتیک ها استفاده می کند. آنتی بیوتیک ها یا خوراکی هستند یا مستقیما به داخل ورید تزریق می شوند. سایر بیماری های عفونی ممکن است به داروهای ضد ویروس، ضد قارچ یا ضد انگل نیاز داشته باشند. دکتر متخصص عفونی می تواند در بعضی شرایط واکسیناسیون را هم توصیه کند.

معرفی بهترین متخصصین بیماری های عفونی در شهرهای مختلف مانند متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در کرج ، متخصص بیماری های عفونی در مشهد و... می توانید در سایت پی جو مشاهده نمایید.

چگونه متخصص عفونی معتبر پیدا کنیم؟

متخصص بیماری های عفونی نقش مهمی در درمان انواع عفونت ها و بیماری های تب دار و واگیردار دارد. به همین دلیل، پیدا کردن متخصص خوب از اهمیت زیادی برخوردار است. سایت پی جو مرجع معرفی پزشکان در سراسر ایران است. این سایت امکان یافتن متخصص عفونی خوب را در شهرهای مختلف ایران فراهم کرده است.

بیماران می توانند لیست پزشکان عفونی هر شهر را به راحتی در سایت پی جو بیابند. هر پزشک در این سایت دارای پروفایل اختصاصی است. در این پروفایل می توان آدرس، شماره تلفن و وب سایت متخصص مورد نظر خود را مشاهده کرده و با خدمات ارائه شده توسط وی آشنا شد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها