بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

سدیم، پتاسیم، کلسیم و نیز آلومینیوم که در این بنتونیت یافت می شوند از اصلیترین ناخالصیهای آن هستند.

بنتونیت سدیم به نسبت گونه های دیگر آن وبنتونیت ارتاز قدرت جذب و تجارت بیشتری برخوردار بوده است.

بنتونیتی که در حفاری مورد مصرف قرار می گیرد از نوع بنتونیت سدیم است از آنجایی که به صورت کامل خالص بوده و دارای مونت موریلونیت زیادی است در جریان امر حفاری خللی ایجاد نمی کند.

به همین علت در حفر نمودن چاه گازی یا نفتی و همچنین در مطالعات و تحقیقات زیست محیطی و ژئوتکنیک مورد استفاده قرار می گیرد.

به همین منظور شما می توانید با مراجعه به سایت آراد برندینگ و با مشاهده و بررسی محصولات متنوع، با کیفیت بالا و دارای قیمت مناسب در صورت تمایل نسبت به خریدی مطمئن و تضمینی اقدام نمایید.

همچنین نقش آن در ریخته گری فلزات به این گونه است که به علت چسبندگی فراوانی که دارد با ماسه مخصوص قالب سازی مخلوط می شود تا مقاومت و استحکام بیشتری به آن برای شکل دادن به فلزات بدهد.

از جمله مصرف کنندگان عمدهبنتونیت حفاریو سدیم در بخش دامپروری هستند.مصرف این محصول در این بخش به صورت ماده ای در سم زدایی کردن سیستم گوارش دام، توکسین بایندر و نقش آن در گرانول سازی خوارک مورد مصرف دام استفاده می شود.

داشتن ویژگی خود ترمیمی در بنتونیت سدیم باعث شده تا از آن برای حفاری انواع چاه ها و حفر کانال چه به صورت عمودی و یا افقی استفاده گردد

.

صادرات بنتونیت سدیم

با توجه به آن‌چه که در بخش قبل گفته شد، به دلیل تعداد محدود تولیدکنندگانبنتونیت باریتدر کشور، کار صادرات بنتونیت سدیم در ایران همواره با چالش تهیه این ماده روبرو بوده و به ویژه در مواردی که شما تولیدکننده نباشید، نیازمند ایجاد ارتباط با تولیدکنندگان و خرید و تأمین این ماده با قیمتی مقرون به صرفه از آنان و سپس صادرات و فروش آن به مشتریان خارجی هستید.

که در این مورد نیز با توجه به آن که این تولیدکنندگان خود به طور مستقیم با مشتریان خارجی در ارتباط بوده و محصول تولیدی خود را علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی به کشورهای مختلف نیز صادر می‌نمایند، بنابراین خرید بنتونیت باکیفیت صادراتی از این تولیدکنندگان و ارسال آن به خارج از کشور نیازمند صرف هزینه‌های متفاوتی است و این سبب می‌شود قیمت نهایی این محصول برای فروش بنتونیت سدیم و صادرات در این موارد متفاوت از صادرات مستقیم توسط تولیدکننده محصول باشد.

در حال حاضر محصول بنتونیت تولید شده در ایران برای صادرات، با استاندارد و کیفیت‌های متفاوت و مطابق با درخواست مشتریان خارجی و به منظور استفاده در صنایع مختلف تهیه و به کشورهای متقاضی ارسال می‌گردد.

یکی از راه‌های صادرات بنتونیت سدیم برای صادرکنندگان این محصول، عقد قرارداد خرید عمده بنتونیت سدیم صادراتی با این تولیدکنندگان به قیمت مناسب و سپس صادرات آن به کشورهایی چون کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مثل امارات و قطر، کشور عراق و همچنین کشورهای اروپایی مثل جمهوری چک، ترکیه، فرانسه و غیره است که از مشتریان اصلی محصول بنتونیت سدیم در ایران می‌باشند.

علاوه بر موارد گفته شده یکی از مهم‌ترین موانع موجود برای صادرات این محصول اخذ مجوزهای لازم برای صادرات آن است که متأسفانه در مواردی و به دلیل نقص قوانین و وجود مراحل اداری بسیار طولانی برای دریافت این مجوز چیزی در حدود یک‌سال زمان نیاز است

.

بنتونیت سدیم ارت

اتصال این تجهیزات به زمین سبب می شود جریانهایی که سرگردانند و سبب به وجود آمدن خطرات جانی می شود گرفته شود.سیستمی که نقش هدایتی جریانات را به عهده دارد سیستم ارت یا چاه ارت نامیده می شود.

چاه ارت از جان انسان در مقابل نشت برق که به صورت ناخواسته انجام می شود محافظت می نماید.

امروزه جریان الکترسیته و برق نقش اساسی در زندگی بشر ایفا می کند؛ اما برای استفاده از این نیروی قوی باید مراقبتهایی انجام داد.بنتونیت سدیم ارت که در چاه ارت مورد استفاده واقع می شود راه حل این مسئله است ؛ زیرا برای تخلیه بار سیستمها و همچنین تجهیزات الکتریکی باید راهی برای اتصال به زمین داشته باشند.

امروزه این سیستم در صنایعی چون نفت، ساختمان سازی، مخابرات و نیز پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد و تمام تابلوهای برق صنعتی و یا ساختمانی، دکل مخابرات و ماشین آلات مورد استفاده کارگاه ها و صنایع بایستی به این سیستم متصل باشند.

این نکته نیز گفتنی است که حتی سیستمهای صوتی و تصویری که در منازل مورد استفاده قرار می گیرد، برای پیشگیری از ایجاد ضرر نیاز به سیستم چاه ارت است.

اگر بخواهیم در مورد نحوه کار این چاه سخن بگوییم باید گفت این چاه در واقع تنها یک چاله عمیق است که در داخل آن یک صفحه مسی که رسانا است قرار داده شده است و این صفحه از طریق یکسیم مفتول مسیبه تابلو تست باکس وصل شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها