بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱

امروزه افراد زیادی در شغل کارگری ساختمان مشغول به کار هستند و به دلیل پایین بودن درآمد این شغل به فکر افزایش درآمد خود هستند، یکی از راه هایی که ما به این افراد پیشنهاد می کنیم شناخت و فعالیت در زمینه بلوک های ساختمانی است که در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد، در ادامه مطلب شما را با چند نمونه از این بلوک ها آشنا می کنیم.

بلوک پرلیتی

انسان همیشه به دنبال راهکاری برای کم کردن مصرف انرژی بوده است به تازگی بلوک پرلیتی فوق سبک کشف شده است که از دل طبیعت گرفته شده است که با تبدیل کردن آن به عایق بلوک پرلیت، می توان از آن در صنعت ساختمان سازی استفاده کرد.

این بلوک مانند یک عایق عمل می کند و تأثیر بسزایی در کم کردن مصرف انرژی دارد.

قیمت عایق پرلیت به موارد زیادی بستگی دارد و کارفرمایان زیادی هستند که عده ای با دلایل محکم آنرا انتخاب و رد می کنند که به آنها اشاره خواهیم کرد.

شما در این مقاله با پرلیت و کاربردهای آن، ویژگیهای بلوک پرلیتی، کاربردهای بلوک پرلیتی آشنا می شوید و همچنین از نحوه قیمت گذاری بر روی عایق های پرلیتی آشنا می شوید.

بلوک سفالی

با توجه به استفاده های فراوانی که از بلوک سفالی می شود، لازم دانستیم تا موارد قابل ذکری را در مورد آن بیان نماییم و از این نظر کارخانه تولید آن را مورد بررسی قرار دهیم.

برای تولید بلوک سفالی از تجهیزات کافی بهره گیری نموده ایم و جهت تهیه آنها شیوه های مختلفی را اختصاص داده ایم. لازم به ذکر است که برای تولید بلوک سفالی سقفی چندین روش صورت خواهد پذیرفت.

به عنوان مورد اول می توانیم به پخت کوره ای اشاره نماییم که در واقع تمام متریال اولیه را درون قالب قرار داده و آنها را پس از جذب حرارت به آجرهای مرغوبی تبدیل می نمایند.

شایان ذکر است که جهت قالب گیری بلوک فوم دار سفالی از طراحیهای متنوعی بهره می گیرند که می تواند مناسب سلایق و کاربردهای متنوعی در ساخت و ساز باشد.

بلوک سقفی

یکی از مهم ترین اجزای ساختمان بلوک سقفی است که محاسبه وزن و تعداد آنها بسیارحائز اهمیت است وزن بلوک سقفی در وزن سقف تاثیر می گذارد چرا که این بلوکها به عنوان قالب هستند بعد از این که سقف به طور کامل شکل می گیرد بر روی تیرچه ها و حصیرهای تیرچه که با وسیله بتن آرمه با هم متصل شده اند، قرار می گیرند و بلوکها نقش قالب را دارند.

بلوکها در واقع از ریزش سیمان جلوگیری می کنند، بنابراین وزن هر بلوک، وزن ساختمان را افزایش می دهد و همین امر موجب می شود که مصالح بیشتری برای اسکلت بندی لازم باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها