بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷

از آنجایی که آلودگی محیط زیست همیشه باعث ناراحتی ام بود در یک روز تصمیم گرفتم بجای تولید برخی از مدل بطری ها که در ادامه آمده است، ضایعات بطری های موجود را جمع آوری کنم و از آنها برای مواد مختلفی که میتوان استفاده کرد بهره ببرم و همین امر در حوضه پلی اتیلن باعث ثروتمند شدنم و از طرفی عدم آسیب بیشتر به محیط زیست شد.

بطری پت ضایعات

بطری پت یا همان پلی اتیلن ترفتالات یکی از مشتقات پلیمری (گرما-پلاستیک) می باشد. این بطری ها بیشتر برای بطری اب معدنی و یا نوشیدنی ها (نوشیدنی های گازدار و غیرگازدار) تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت این نوع از ماده و این نوع از بطری ها، با دیگر مواد پلاستیکی ، سازگار بودن آن با بدن انسان است.

مصرف این مواد ، بوییدن و لمس کردن وسایل تولید شده با این مواد برای انسان ها ضرری نداشته و از این رو از آن ها در بسته بندی ها و صنایع خوراکی به وفور استفاده می شود.ساخت بطری های پت نسبت به ساخت سایر محصولات آن رایج تر و متدوال تر است اما پت ها انواع مختلفی دارند که ما در ادامه انواع پت را بررسی می کنیم.در ایران از این پلیمر بیشتر برای ساخت و تولید انواع بطری پت، نظیر بطری های آب آشامیدنی استفاده می گردد.

بطری پلاستیکی

بطری پلاستیکی نوعی بطری است که از پلاستیک تولید می‌شود. بطری‌های پلاستیکی معمولاً برای ذخیره مایعاتی مانند آب، نوشیدنی‌های گازدار، روغن موتور، روغن آشپزی، دارو، شامپو، شیر و جوهر استفاده می‌شوند.

بطری‌های پلاستیکی از نمونه‌های خیلی کوچک برای بطری‌های نمونه تا بطری‌های خیلی بزرگ ۶۰ لیتری متغیر هستند. بطری پلاستیکی یک ظرف از جنس پلاستیک با دهانه باریک‌تر از بدنه خود است که معمولاً با یک دهانه پلاستیکی از جنس خود پوشانده می‌شود.

بطری‌های پلاستیکی برای اولین بار در ساله ۱۹۴۷ تبلیغ شدند؛ اما تا اوایل دههٔ ۶۰ میلادی هزینه نسبتاً زیادی داشتند، تا وقتی که پلی اتیلن متراکم معرفی شد.[۲] آن‌ها به علت هزینهٔ کم تولید و جابجایی و وزن کمشان نسبت به بطری‌های شیشه‌ای به سرعت میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محبوب شدند.[۳] هرچند بزرگ‌ترین مزیت بطری‌های پلاستیکی نسبت به شیشه‌ای مقاومت آن‌ها نسبت به شکستن در تولید و جابجایی است. بجز شراب و آبجو، صنایع غذایی بطری‌های پلاستیکی را به صورت کامل با بطری‌های شیشه‌ای جایگزین کرده‌است.

بطری نوشابه

جنس بطری نوشابه و آب معدنی چیست: بطری‌ها تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند و از مواد اولیه مختلف تولید شده اند. کارخانجات زیادی هستند که بطری های پلاستیکی را با مواد اولیه گوناگون تولید می‌کنند. یکی از دغدغه های مهمی که تولید کننده ها با آن درگیر هستند، تولید بطری های باکیفیت است.

اگر تولید کننده بخواهد به سود بیشتری دست پیدا کند، به دنبال کسب رضایت مشتری بطری های باکیفیت را تولید می‌کند. بطری هایی که امروزه تولید می‌شوند در سه جنس فلزی، پلاستیکی و شیشه ای هستند.

در گذشته بطری های پلاستیکی هزینه های زیادی برای تولید داشتن اما با معرفی پلی اتیلن متراکم هزینه ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرد. ویژگی های مختلف این بطری موجب شد تا جایگزین مناسبی برای سایر بطری‌های شیشه‌ای یا فلزی باشد. بطری های پلاستیکی هم انواع مختلفی دارند که بهترین نوع آن بطری پت است. امروزه کارخانه های زیادی از بطری پت برای محصولاتشان استفاده می‌کنند.

بطری پت یکی از پرکاربردترین وسایلی است که این روزها در کارخانجات به کار می‌رود. بطری پت که از پلی اتیلن ترفتالات ساخته شده، در دسته پلیمرها قرار می‌گیرد. این پلیمرها زنجیره‌هایی دارند طولانی که وابسته به خانواده پلی استر هستند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها