بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

مردم عادی پول‌ شان را در جای امن نگه می ‌دارند اما مردم ثروتمند می ‌دانند چه زمانی باید ریسک کنند. اکثریت مردم پول خود را در بانک گذاشته و با گرفتن اندک سود بانکی توقع میلیاردر شدن دارند. اما من مانند ثروتمندان همان اندک سرمایه را هم که داشتم وارد کسب و کار جدیدم کردم و با پیاده سازی یک روش جدید به درآمد بسیار بالایی رسیدم.

درخت بادام هندی

برخی از مناطق در ایران امکان رشد درخت بادام هندی را دارد که آب و هوای مرطوب از مشخصه های آن می باشد، این درخت دارای تنه های کوتاه است که می تواند از 10 تا 20 متر ارتفاع آن، متغیر باشد.

جالب است بدانید که میوه ی بادام هندی با عنوان میوه ی ثانویه یا کاذب شناخته می شود به این دلیل که ابتدا یک گل مخروطی شکل می روید و در درون آن این بادام رشد می کند و بعد از رسیدن به بلوغ و رشد قابل چیدن و مصرف است.

برای کسانی که علاقه دارند بدانند که چگونه بادام هندی بکاریم می گوییم که شما هم می توانید آن را در خانه و در یک گلدان بکارید و برای این کار نیاز به یک گلدان پلاستیکی بزرگ و خاک با کیفیت به همراه کود مناسب می باشید خوب است بدانید که بادام زمینی یکی از مغزی ترین آجیلها است.

درب چوبی قدیمی

بسیاری از افراد علاقمند به ایجاد فضایی سنتی در منزل یا محیط کار خود هستند بدین جهت اطلاع از قیمت درب چوبی قدیمی اتاق الزامی می گردد. اگر اهل سفر می باشید قطعا در شهرهایی مانند یزد، شیراز، اصفهان و غیره دربهای قدیمی را مشاهده نموده اید که از قدمت دیرینه ای بهره می‌ برند. همانطور که می دانید کشور عزیزمان ایران دارای بناهای تاریخی بسیاری می باشد و دربهای چوبی قدیمی یکی از اجزای اصلی آنها می باشد.

انواع روکش دربهای چوبی شامل‌ موارد زیر می باشد:

روکش چوب طبیعی: به دلیل قیمت بالای چوبها روکشهایی نازک از چوب را ساخته و بر روی دربها قرار می دهند.

بدین روش محصولات، با ظاهری زیبا و قیمتی مقرون به صرفه تهیه و تولید خواهند شد.

روکش‌ مصنوعی: گاهی برای پوشش دربها از روکشهای مصنوعی مانند کاغذهای تزیینی یا غیر تزیینی استفاده می نمایند.

درآمد یک شرکت پس از کسر هزینه ها

به منظور محاسبه ی درآمد یک شرکت پس از کسر هزینه ها باید سود خالص را بدست بیاوریم. سود خالص سودی است که از مازاد خرجی که برای کاری هزینه کرده ایم به دست می آید. فرمول محاسبه سود خالص عبارت است از:

فرمول سود خالص = کل درآمد - (کل هزینه ها - مالیات - بهره) در ادامه ی این مطلب تفاوت سود خالص و ناخالص را مورد بررسی قرار داده ایم پس با ما همراه باشید.

شاید برای برخی از افراد جای سوال باشد که تعریف سود چیست؟ اگر در اقتصاد بخواهیم به نوعی فایده اشاره کنیم آن فایده سود می باشد. سود در واقع نوعی فایده ی مالی است و به صاحبان شرکت تعلق دارد. سود آنچنان هم کلمه ی دشواری نمی باشد و بسیاری افراد می توانند به سوالات گیج کننده در این مورد پاسخ دهند. صاحبان شرکت تصمیم می گیرند که سود به دست آمده را در شرکت برای کسب و کار استفاده کنند یا خیر.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها