بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها

سیلیکات سدیم یا آب شیشه به شکل های مختلف جامد، مایع و پودر در دسترس است. ترکیب مایع سیلیکات سدیم در صنایع مختلف مانند صابون سازی، شوینده های صنعتی، صنایع چسب، قالب ریخته گری، سیمان سازی، رنگ، جلوگیری از خوردگی لوله های آب مورد استفاده قرار می گیرد. اما مهمترین کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها می باشد که در این بحث به آن می پردازیم. سیلیکات سدیم ها به دو روش خشک و تر تولید میشوند. امروزه تولید کنندگان شوینده برای ایجاد یک محیط خنثی و بافر از سیلیکات سدیم برای تولید مواد شوینده استفاده می کنند. سیلیکات سدیم مانع از خوردگی در مخازن صنعتی می شود و محیط اسیدی را خنثی میکند. در واقع از مهمترین مواد اولیه و سازنده انواع صابون می‌توان به سیلیکات سدیم ها اشاره کرد.

کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها برای تولید انواع مایع ظرفشویی و لباسشویی و همچنین پودرهای لباسشویی استفاده می شود. وجود ترکیب شیمیایی سیلیکات سدیم در شوینده ها چربی ها و آلودگی ها را از بین میبرد. این ترکیب شیمیایی یک محیط خنثی را ایجاد می کند و در نتیجه مانع از خوردگی فلزات میشود. این امر به این معنی است که استفاده از شوینده های حاوی سیلیکات سدیم به قطعات ماشین لباسشویی و ظرف شویی آسیبی نمیرساند. سیلیکات سدیم از طریق کاهش یون های فلزی نظیر کلسیم و منیزیم سختی آب را نیز کاهش می دهد و به این منظور شوینده ها قدرت بیشتری از خود نشان می دهند. کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها علاوه بر شوینده های خانگی و صنعتی در تولید شوینده بر پایه فسفات نیز می باشد. می توان گفت که سیلیکات سدیم به عنوان مواد اولیه و سازنده تمامی شوینده ها می باشد.


                                                               کاربرد سیلیکات سدیم

خواص سیلیکات در شوینده

ترکیب سیلیکات سدیم خواص بسیار عالی دارد و به عنوان یک تعلیق کننده خوب در مواد شوینده و صابون ها استفاده می شود. سیلیکات سدیم رسوب دهنده کلسیم و منیزیم در شوینده ها است و با از بین بردن مواد آلی شستشو راحت تر می شود. از آنجایی که ترکیب سیلیکات سدیم محرک است اما برای پوست خطری نداشته و از تحریک آن جلوگیری می کند.‌ سیلیکات سدیم در صابون به عنوان یک ماده ضد چربی عمل می کند. سیلیکات سدیم دارای خواصی است که نمی توان آن را در نمک های قلیایی دیگری یافت. خواص مفیدی که این ترکیب دارد علاوه بر هزینه پایین تولید آن باعث شده تا در صنایع مختلف کاربرد گسترده ای داشته باشد. افزودن سیلیکات سدیم به شوینده های مختلف و صابون ها قدرت پاک کنندگی آن ها را افزایش می دهد و برای اضافه کردن خاصیت چربی زدایی به شوینده ها بسیار موثر است.

یکی دیگه از ویژگی های این ترکیب شیمیایی وجود یون های مثبت سدیمی، زنجیره های پلیمری با توزیع بار منفی است. امروزه شرکت های مختلفی با روش های مختلف اقدام به تولید و پخش سیلیکات سدیم با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته می کنند که شرکت سیلیکات گستر اصفهان یکی از این شرکت ها است. شرکت سیلیکات گستر اصفهان معروف ترین و شناخته شده ترین شرکت پخش سیلیکات سدیم با کیفیت می باشد. از این رو تولیدکنندگان شوینده می توانند با کیفیت ترین سیلیکات سدیم ها را از این مرکز معتبر تهیه کنند.

https://silicategostar.com/

    
                                                                سیلیکات سدیم پودر

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها