بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
بازسازی ساختمان پس از گذشت چند سال به یکی از رکن های اصلی ماندگاری ساختمان تبدیل میشود و باید در اولویت شما باشد. در این مقاله به مواردی اشاره میکنیم که بازسازی ساختمان را برای شما اجباری میکند


بسیاری از افراد هستند که در ساختمانی قدیمی سکونت دارند و اقدام به بازسازی نمی‌کنند. درصد زیادی از این افراد فکر می‌کنند بازسازی تنها به دلیل زیبایی بیشتر انجام می‌شود؛ در صورتی که این باور کاملا اشتباه است. هنگامی که ساختمانی قدیمی و فرسوده می‌شود، علاوه بر نداشتن زیبایی، خطرات و خساراتی را نیز برای افراد در پی دارد. اگر دارای ساختمانی قدیمی هستید و دلیلی برای بازسازی ساختمان نمی‌بینید، با ما همراه باشید تا شما را با تمام مزایا و دلایل بازسازی ساختمان قدیمی و فرسوده اشنا کنیم.

رسیدگی به تاسیسات در بازسازی ساختمان

یکی از مهم ترین دلایلی که باید به آن بپردازید، رسیدگی به تأسیسات و لوله کشی‌های ساختمان است. لوله‌ها نیز مانند هر مواد دیگری پس از چند سال دچار خوردگی، شکستگی و پوسیدگی می‌شوند. هنگامی که در زمان مناسب به تعویض و یا تعمیر این لوله‌ها نپردازید، امکان دارد که پس از چند سال متوجه مرطوب شدن دیوار و... شوید، و از طرفی نیز خطر ترکیدگی لوله‌ها نیز در پیش روی شماست! هنگامی که دست به بازسازی ساختمان می‌زنید، تیم بازسازی حرفه ای به بررسی سلامت لوله کشی‌ها نیز می‌پردازد تا از خسارات مالی اضافی جلوگیری کند.

افزایش طول عمر ساختمان

این شکستگی‌ها، رطوبت‌ها و ترک‌ها چه در نمای بیرونی و چه در نمای داخلی، باعث می‌شود که طول عمر ساختمان شما کاهش پیدا کند. از طرفی نمای زشتی را هم به ساختمان شما می‌دهد. پس اگر علاقه دارید که ساختمانتان در بین دیگر ساختمان‌ها بدرخشد، حتما به فکر بازسازی باشید. این بازسازی بسته به سن بنا، می‌تواند جزئی و یا کلی باشد.

فضای بیشتر

محل کار یا محل سکونت فرقی ندارند و پس از مدتی بنابر دکوراسیون داخلی جدید و یا افزایش نفرات، نیاز به بزرگ تر شدن فضا دارند. گاهی بدون جابجایی کلی خانه، می‌توان با چند تغییر اصولی و اساسی، فضای بزرگ تری را دارا بود. این فضا می‌تواند اتاق جلسات در محل کار باشد، و یا حتی اتاق خواب و پذیرایی و... در خانه باشند. بازسازی ساختمان در این زمینه بسیار طرفدار دارد!

فضای داخلی جدید

به جز بزرگ تر شدن فضای داخلی، می‌توانید با بازسازی ساختمان در بخش‌های داخلی، اتاق و فضاهای جدیدی را داشته باشید؛ به این صورت که به عنوان مثال با برداشتن دیوار یا اضافه کردن دیوار در کنار طراحی دکوراسیون داخلی جدید، می‌توانید خانه یا محل کار کاملا جدیدی را داشته باشید. علاوه بر این به شدت حال و هوای افراد حاضر در خانه یا محل کار خوب می‌شود و فضا سرشار از انرژی خواهد شد.

بروز رسانی ساختمان

از دیگر دلایل بازسازی ساختمان، می‌توان به مدرن شدن و به روز شدن ساختمان اشاره نمود. همان طور که می‌دانید، ساختمان‌های قدیمی بسیاری در سطح هر شهری وجود دارند که باعث می‌شوند حال و هوای منطقه از مدرن بودن خارج شود. شما به راحتی می‌توانید با بازسازی ساختمان قدیمی خود، خانه یا محل کاری مدرن را داشته باشید. این بازسازی می‌تواند نمای بیرونی و داخلی باشد. در نمای بیرونی از سنگ‌های متنوع استفاده می‌شود، که بسته به سلیقه و بودجه شما دارد. در داخل ساختمان نیز از دیوارها گرفته تا کفپوش، همگی می‌توانند در کنار وسایل جدید دچار تغییرات خوب و مثبت شوند.

بازسازی برای تغییر کاربری

یکی از دلایل مهم بازسازی ساختمان که امروزه به وفور دیده می‌شود، تغییر کاربری یک ساختمان است. برای مثال ساختمان مسکونی به هر دلیلی برای تبدیل شدن به ساختمان اداری، نیازمند تغییرات اساسی و بسیاری است، که با یک بازسازی کامل و درست می‌توانید اتاق‌ها و فضاهای مورد نیاز یک مجتمع اداری و تجاری را ایجاد کنید.

استحکام و مقاومت

همان طور که مشهود است، ساختمان‌هایی که بافت قدیمی دارند، از استحکام و مقاومت بالا برخوردار نیستند و همین موضوع خطر جانی و مالی را برای افراد حاضر در محل به دنبال دارد. از مهم ترین دلایلی که باید برای بازسازی ساختمان در اولویت قرار دهید، افزایش استحکام و مقاومت اسکلت و بنا است؛ چرا که به دلیل وجود بافت قدیمی و عاری از مقاومت خوب، کوچک ترین مشکلی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

افزایش چشمگیر ارزش مالی

عده بسیاری در این میان هستند که بر این باورند، در صورت بازسازی و خرج‌های مربوطه، جهت اجاره و یا فروش ملک وارد ضرر می‌شوند؛ چرا که دیگر صاحبان خانه داخل فضای بازسازی شده نیستند. این باور کاملا اشتباه است. هنگامی که دست به بازسازی ساختمان کهنه و قدیمی خود می‌زنید، تنها با صرف هزینه ای مناسب و استاندارد، می‌توانید فروش و اجاره با ارزش ملک بیشتری را تجربه کنید. پس اگر قصد فروش و یا اجاره ملک قدیمی خود را دارید، با یک بازسازی کلی یا جزئی، می‌توانید ارزش مالی ساختمان را چندین برابر کنید!

نوع بازسازی ساختمان

هنگامی که عبارت بازسازی ساختمان به گوشتان می‌خورد، احتمالا تصوری که دارید، تخریب کل ساختمان و ساخت مجدد آن است. بازسازی به دو دسته کلی و جزئی تقسیم بندی می‌شود. اگر قصد دارید تمام ساختمان را نو کنید و بافت قدیمی را در گوشه گوشه ساختمان از بین ببرید، بهتر است که دست به بازسازی کلی بزنید. اما در صورتی که تنها تغییر چند بخش مد‌نظرتان است، بدون نیاز به تخریب تمام بخش‌ها، می‌توانید فضاهای مورد نظر را وارد بحث باسازی ساختمان کنید.

سخن آخر

تمام نکاتی که در بالا ذکر شد، همگی دلایل مهم بازسازی ساختمان هستند. این که ساختمان شما قدیمی است یا جدید، تعیین می‌کند که چه میزان بازسازی برای زیبا شدن و ایمن تر شدن ساختمان لازم است. در این میان بهتر است که از یک تیم تخصصی در این زمینه کمک بگیرید؛ چرا که بازسازی ساختمان امری بسیار مهم و پر ریسک است و باید تمام نکات ایمنی رعایت شود، تا در نهایت یک ساختمان زیبا و اصولی داشته باشید. از این که با همراه بودید، سپاس گزاریم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها