بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

شومینه آجری ساده علاوه بر ایجاد هوای گرم در خانه بر زیبایی دکوراسیون نیز می افزاید. آجر نسوز شومینه در رنگ های مختلف تولید شده و پاسخگوی هر سلیقه ای می باشد. به دلیل ویژگی ها و کاربردهایی که آجرهای نسوز دارند، مورد استقبال بسیاری از طراحان قرار می گیرند. برای ساخت شومینه با آجر نسوز باید مراحلی را طی نمود. در ادامه به بررسی این مراحل می پردازیم.

آموزش ساخت شومینه با اجر نسوز

· انتخاب الگوی شومینه و نوع آجر نسوز، نخستین گام ساخت شومینه آجری ساده می باشد. برای هر کدام از سه قسمت شومینه که شامل نمای شومینه، لبه های شومینه و داخل آن می باشد؛ لازم است از آجری مناسب آن قسمت استفاده کرد. انتخاب آجرهایی که از نظر رنگ با الگوی شومینه تناسب داشته باشند نیز دارای اهمیت است. به عنوان مثال؛ برای ساخت شومینه آجری وسط یا گوشه، بهتر است از رنگ های خیلی روشن استفاده نشود.

آجرهای نسوز در طرح های مختلفی همچون تایل، کرکره ای، کف نسوز، ال نسوز و... تولید می شوند. با در نظر گرفتن ویژگی های هر کدام از این آجرها باید آجری که با الگوی شومینه شما همخوانی دارد را انتخاب نمایید. آجرهای شاموتی نسوز در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند. به دلیل مقاومت بالای آجرهای شاموتی برای ساخت قسمت داخلی شومینه از آنها استفاده می شود. آجر ال نسوز نیز گزینه مناسبی برای لبه های شومینه می باشد.

با توجه به اینکه نمای شومینه تاثیر بسیاری در زیبایی دکوراسیون خانه دارد، برای این قسمت می توانید متناسب با دکوراسیون داخلی و سلیقه خود از انواع آجر نسوز شومینه با رنگ های متنوع و ابعاد مختلف استفاده نمایید. همانطور که گفته شد؛ آجرهای نسوز شومینه در ابعاد مختلفی ساخته می شوند. برای شومینه 5.2 استانداردترین ضخامتی که می توان استفاده کرد، آجرهای 7*31 هستند؛ البته امکان استفاده از دیگر ابعاد آجرهای نسوز مناسب با سلیقه فرد وجود دارد.

· برای ساخت شومینه آجری ساده پس از انتخاب الگوی شومینه و نوع آجر نوبت به تهیه ابزارهای مورد نیاز می رسد. اسفنج، راهنمای فاصله، ماله و سطل بزرگ از جمله ابزارهای لازم برای ساخت شومینه بشمار می آیند. از سیمان نسوز یا ملات معمولی سیمان برای نصب کردن آجرهای شومینه استفاده می شود. بعد از اینکه ملات نسوز شومینه را درست کردید باید با استفاده از این ملات برای برطرف کردن شکاف هوا، دیوار پشتی شومینه را بپوشانید. دلیل دیگر پوشاندن دیوار، ایجاد لایه ای مقاوم در برابر حرارت است.

· در گام چهارم ساخت شومینه آجری ساده باید آجرهای نسوز را نصب کرد. در این مرحله، تنظیم درست راهنمای فاصله از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همچنین باید میان دیواره کناری و پشتی، یک شکاف انبساطی جهت جلوگیری از ترک خوردگی آجر ایجاد کرد.

· در گام آخر باید ملات های اضافی را با یک اسفنج مرطوب از روی آجرها پاک کرد.

شومینه آجری ساده

مزایای ساخت شومینه آجری

استفاده از آجر نسوز در ساخت شومینه آجری ساده مزایای بسیاری دارد. همین مزایا سبب شده اند، بسیاری از مهندسان و طراحان برای ایجاد یک فضای جذاب و منحصربه‌فرد از آجرهای نسوز استفاده کنند. از جمله مزایای آجرهای نسوز عبارتند از:

· نصب آسان

· دوام بالا

· مقاومت بسیار در مقابل حرارت های بالا

· دارای طیف رنگی گسترده

· دارای ظاهری زیبا و اصیل

· ضد فرسودگی

· دارای ثبات رنگی

· اقتصادی و مقرون به صرفه

· در دسترس بودن

مزایای ساخت شومینه آجری ساده

شناخت انواع آجر نسوز شومینه

امروزه در ساخت شومینه، باربیکیو و... آجر یک متریال پرکاربرد بشمار می آید. انواع آجر نسوز شومینه در رنگ های متنوعی تولید می شوند. در ادامه به معرفی تعدادی از این آجرها پرداخته ایم.

· آجر انگلیسی: برای ساخت شومینه آجری ساده، گزینه انتخابی بسیاری از طراحان خوش سلیقه، آجر انگلیسی می باشد. با توجه به اینکه برای ساخت این آجر از خاک سمیرم استفاده می شود به آن آجر سمیرم هم گفته می شود. آجر انگلیسی دارای طیف رنگی قرمز است. دوام بالای این آجر سبب عدم تغییر شکل آن می شود. غیر اشتعال بودن، زیبایی منحصربه‌فرد، عایق بودن، ضد سایش بودن و... از دیگر ویژگی های آجر سمیرم می باشند.

· آجر نسوز شاموتی : یکی از آجرهای نسوز پرطرفدار برای ساخت شومینه آجری ساده، آجر نسوز شاموتی آروان است. این آجر در برابر حرارت بسیار مقاوم بوده و طیف رنگی گسترده و جذابی دارد. عمده طیف رنگی این آجر؛ طلایی، خردلی، کرم و پرتقالی است. آجر شاموتی دارای استحکام خوبی در برابر ضربه و... می باشد. سازگاری با محیط، زیبایی، عایق بودن، نصب آسان، مقرون به صرفه بودن، ضد شوره، تحمل حرارت بالا، نصب آسان و... از ویژگی های آجر نسوز شاموتی هستند. این آجر را میتوانید از فروشگاه آجر آروان تهییه کنید و در صورت نیاز برای مشاوره رایگان با شماره 09332192540 در تماس باشید.

· آجر نسوز مشکی و قهوه ای: بسیاری از افراد برای اینکه دکوراسیون داخلی خانه شیک و جذاب به نظر برسد در ساخت شومینه آجری ساده از آجرهای تیره رنگ استفاده می کنند. آجر نسوز قهوه ای و مشکی آروان از جمله آجرهای تیره رنگ پر طرفدار هستند. تولید آجرهای نسوز قهوه ای در طیف رنگی روشن تا تیره سبب محبوبیت زیاد این آجرها شده است. آجرهای قهوه ای دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حرارت هستند و در ابعاد متفاوتی تولید می شوند. آجرهای نسوز مشکی را می توان با آجرهای رنگی ترکیب کرده و نمای جذابی را ایجاد نمود. . این آجر را میتوانید از فروشگاه آجر آروان تهییه کنید و در صورت نیاز برای مشاوره رایگان با شماره 09332192540 در تماس باشید.

ساخت شومینه با آجر انگلیسی نسوز

3 نکته مهم در نحوه براق کردن آجر شومینه

اگر آجر نسوز شومینه را تمیز نگه دارید؛ از نظر ظاهری، براق و زیبا به نظر خواهد رسید. با تمیز نگه داشتن آجر شومینه شاهد عملکرد بهتر آن خواهیم بود. نکات مهم براق کردن آجر شومینه عبارتند از:

· برای تمیز و براق کردن آجرهای شومینه باید به طور منظم آجرها را تمیز کرد. حداقل باید هر دو سال یک نوبت اقدام به تمیز کردن شومینه نمایید.

· بعد از هر بار آتش سوزی باید شومینه را تمیز کرد. با این کار مانع تجمع خاکستر در شومینه می شوید.

· برای تمیز کردن شومینه از اسپری آب استفاده کنید تا غبار و دود پخش نشود.

جمع بندی

در این مطلب به منظور شناخت بیشتر شما به معرفی انواع آجر نسوز برای ساخت شومینه آجری ساده و... پرداخته شد. انتخاب آجر نسوز با دوام و استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل، خرید انواع آجر نسوز از تولید کنندگان معتبر مسئله با اهمیتی می باشد.

کارخانه آجر آروان یکی از تولید کنندگان سرآمد در تولید انواع آجر نسوز شومینه و آجرهای شاموتی و انگلیسی می باشد. کادر متخصص این مجموعه در ساخت انواع محصولات از تجهیزات با کیفیت و مدرن بهره گرفته و محصولی کارآمد تولید می نمایند. برای مشاوره رایگان خرید آجرنما و محصولات جانبی نصب آجرنما و تولیدات آن می توانید به سایت https://arvanbrick.ir   مراجعه کنید.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها