تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۱۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
ایلام به مأمنی امن برای متکدیان پاکستانی تبدیل شده است و طرح‌های ضربتی مدیران شهری را یارای مقابله با آنها نیست
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا،منطقه ایلام، طرح جمع‌آوری متکدیان خیابانی که بعضا افرادی از کشورهای همسایه از جمله افغانستان و پاکستان هم در بین آنها دیده می‌شود، بارها از سوی مسوولان استان در جلسات متعدد مطرح شده است و حتی در قالب اجرای طرح‌های ضربتی در ادوار مختلف و البته مقطعی با آنها برخورد شده است‌.

با عبور از برخی خیابان‌های اصلی شهر ایلام صحنه‌هایی‌، چشم رهگذران را به خود جلب می‌کند که تاثیرات منفی‌ بر روحیه افراد داشته و روان شهروندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ظهر یک روز تعطیل، ناگهان صدای مهیب کوبیده شدن در‌ منزل، اعضای خانه را آن‌چنان وحشت زده می‌کند که گمان می‌کنی عده‌ای به خانه حمله کرده‌اند! صاحب‌خانه سراسیمه ‌در حالی که تپش قلبش بسیار شدیدتر از حالت عادی شده است، برای باز کردن در‌ و اطلاع از دلیل این شیوه عجیب کوبیده شدن در‌، دویدن را آغاز می‌کند، در‌ را که باز می‌کند، زنی سیاه چرده با لباس‌های مندرس را می‌بیند که پوشش و گفتار دست و پا شکسته‌اش به هندی‌ها می‌ماند. بعد متوجه می‌شویم که این متکدی پاکستانی الاصل است! صاحب‌خانه نمی‌داند با این همه اضطرار و عصبانیت و دویدن و تپش قلب در مقابل این متکدی چه عکس‌العملی نشان دهد.

زنی‌ کف پیاده‌رو نشسته و بچه‌ای در آغوش دارد و کمک می‌خواهد‌، مردی که عضو ناقص بدنش را تا حدی در معرض دید رهگذران قرار داده است، دختر جوانی که با هزار قسم و‌ التماس، کمک می‌طلبد‌، در این بین خانواده‌هایی از کشور پاکستان نیز دیده می‌شوند که به اشکال مختلف از افراد پول می‌خواهند‌، پیرزنی که ظاهرا فقط شبانه با نشستن در کنار سطح زباله شهرداری در چهارراه اصلی شهر و برخی از خیابان‌های پرتردد با ترفندهایی همچون گریه و زاری، کمک شما را می‌طلبد‌.

همیشه در فیلم‌ها می‌بینیم که در پشت چراغ قرمزها‌، زن‌ها ‌یا بچه‌هایی با دود کردن اسپند و پاک کردن شیشه خودروها از رانندگان پول می‌گیرند که ‌امروز همان اتفاق در شهرمان در حال شکل گرفتن است‌.

«پولی برای کرایه بازگشت به شهرمان ندارم»‌، «یکی از بچه‌هایم که قبلا بیمار بوده، الان شفاء پیدا کرده و با خودم شرط کردم که گدایی کنم»‌، «معتاد نیستم، ولی پسری دارم که به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه به زندان افتاده و برای آزادی‌اش از مردم کمک می‌خواهم‌» اینها جملاتی هستند که از متکدیان جدید در ایلام شنیده می‌شود، در حالی که پیش از این چنین افرادی در ایلام کمتر مشاهده می‌شدند.

در مورخ 25 آذر ماه سال جاری گذشته در جلسه جمع‌آوری متکدیانی خیابانی که با ریاست فرماندار ایلام برگزار گردید، مقرر شد که از فردای همان روز طرح ضربتی جمع آوری این افراد در سطح شهر آغاز شود‌.

چند روزی که از این جلسه گذشت‌، می‌توان گفت که سطح خیابان‌های شهر ایلام از وجود این افراد پاک شد، ولی روز گذشته که در حال عبور از چهار راه رسالت بودم، با قرمز شدن چراغ راهنمایی و ایستادن پشت چراغ دیدم در این هوای سرد بعدازظهر، مادری که بچه‌ای نیمه برهنه را به کولش گرفته بود با زدن به شیشه ماشینم تقاضای کمک کرد‌، بلافاصله مصوبات جلسه جمع‌آوری متکدیان برایم تداعی شد‌.

با دیدن این صحنه به این نتیجه رسیدم که جمع‌آوری متکدیان‌، نه ضربت می‌شناسد و نه تصمیم دست اندرکاران استان، چون اگر طرح ضربتی اجرا می‌شد و اثر گذار بود، نباید هم‌اکنون شاهد چنین صحنه‌هایی می‌بودیم.

«ولی‌الله حیاتی»،‌ فرماندار ایلام در آن جلسه از طرح جمع آوری متکدیان از سطح شهر ایلام با همکاری دستگاه‌های مرتبط خبر داد و با بیان اینکه سیمای شهری باید از وجود این افراد که اکثرا غیر بومی هستند، پاک شود، اظهار کرد: این طرح با همکاری شهرداری‌، نیروی انتظامی‌، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی صورت خواهد گرفت‌.

وی با بیان اینکه مقرر شده که در میدان قرآن شهر ایلام با همکاری شهرداری جایگاهی برای ساماندهی و بازگرداندن این افراد به زادگاهشان ایجاد شود افزود : در همین راستا بهزیستی و کمیته امداد نیز آمادگی خود را برای انجام بهتر و سریع تر این طرح اعلام کرده اند .

حیاتی همچنین با اشاره به اینکه زیبایی شهر ایلام از هر نظر به عنوان پیشانی و مرکز استان در اولویت کاری ماست، اضافه کرد‌: در همین راستا با همکاری شهرداری ایلام جمع آوری دستفروشان نیز در حال اجراست که با در نظر گرفتن مکان‌هایی برای ادامه فعالیت این افراد، این طرح نیز به صورت کامل اجرا خواهد شد‌.

فرماندار ایلام، 90 درصد از متکدیان سطح شهر را زن و غیر بومی اعلام و عنوان کرد: براساس تحقیقات صورت گرفته اکثر این افراد به مواد مخدر اعتیاد دارند که ازهر نظر برای جامعه زیانبار خواهند بود.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها