تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۱۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
مدیر مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری، از کاهش 144 کیلومتر مکعبی حجم آب های شیرین در خاورمیانه طی 6 سال خبر داد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، همایون مطیعی گفت: براساس گزارشی که بتازگی از سوی ناسا درخصوص منابع آبی خاورمیانه منتشر شده، در محدوده سال های 2003 تا 2009 در بخش هایی از نواحی دجله و فرات (ایران، سوریه، ترکیه و عراق)، 144 کیلومتر مکعب آب شیرین از دست رفته و از ذخایر آبی منطقه کم شده است.

وی افزایش مصرف، تغییر اقلیم، کاهش بارش ها و افزایش تبخیر را از دلایل مهم کاهش حجم آب شیرین منطقه دانست و افزود: با کاهش حجم آب های شیرین، کشور در آینده با تشدید بحران آب روبرو می شود و در آینده ای نزدیک ممکن است وضعیت آب کشور مشابه وضعیت دریاچه ارومیه شود.

وی با بیان اینکه حتی اگر شرایط بارش ها در حالت نرمال باشد، بازهم با توجه به افزایش جمعیت با بحران آب مواجه هستیم، گفت: برای روبرو شدن با این بحران باید از راه حل کشورهای دیگر استفاده کنیم.

مدیر مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری افزود: مرکز IPCC پیش بینی کرده که درسال های آینده مناطق خشک و نیمه خشک جهان به سمت خشک تر شدن و مناطق مرطوب به سمت افزایش سیلاب ها و تر شدن حرکت می کند.

براساس گزارش وزارت نیرو، وی با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه مدل کوچکی از وضعیتی است که کل کشور با آن مواجه است، تاکید کرد: مردم باید آگاه شوند که حتی با نرمال بودن بارش ها قرار نیست اتفاق خاصی در جهت افزایش منابع و ذخایر آبی در خاورمیانه بیفتد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها