تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۱۶۲۰۳
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۱
شاه کلید قفل روابط بین الملل ایران
آرامش و امنیت خاورمیانه و به تبع آن امنیت اقتصادی-سیاسی جهان، به مدل رابطه ای ایران و عربستان بسیار وابسته است.

تدبیر24 : هنوز عمرچندانی از دولت اعتدال نگذشته است که با حمایت های رهبری و شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی دستاوردهایی در عرصه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، ثبات اقتصادی و تثبیت وضعیت معیشتی مردم را شاهد بوده ایم.

با این وجود همچنان قفل محکمی با تارهای تنیده شده از کینه و حسد دشمنان ایران و اسلام در سیاست خارجی کشور باقی مانده و کلید دار آن آیت الله 79 ساله رفسنجانیست ، مردی که به رغم کدورت های شدید هشت سال گذشته نه تنها مورد علاقه و احترام مردم ایران، منطقه و به ویژه حاکمان عربستان است، بلکه جامعه علمی و تحلیلگران سیاسی عربستان نیز از وی بعنوان فردی موفق در ایجاد روابط گرم دو کشور و کشورهای غربی یاد می کنند.

باوجود اینکه تیره ترین دوران روابط میان دو کشور درحال رقم خوردن است، ملک عبدالله ، پادشاه عربستان با ارسال نامه ای ضمن دعوت رسمی از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای سفر به این کشور و حضور در مراسم حج، در اظهاراتی توام با ارادت خود را برادر هاشمی خطاب کرده و نامه اش را با عبارت «اخوک عبدالله» به پایان می رساند.

هاشمی گرچه تا کنون دومین دعوت رسمی عربستان در سه سال اخیر را هم اجابت نکرده اما در توضیح سفرش به عربستان گفت: "اصل سفر بنا بود كه براي زيارت و مراسم عمره باشد كه مشكلي نيست. مسأله اين است كه اگر بحث مذاكره براي حل مشكلات است ؛ بايد اول در اينجا طرحي آماده شود كه ما چه مي‌خواهيم و آنها چه مي‌خواهند. بايد بحث‌هاي كارشناسي شود تا هر كسي كه مي‌رود ؛ با برنامه برود و مذاكره كند."

وی همچنین درباره ضرورت سفرش به عربستان نیز گفته بود : "اينگونه نه. بروم كه چه بگويم. من مسئوليتي ندارم كه بگويم با اين كار موافق يا با آن كار مخالف هستيم. اين كار در درجة اوّل از اختيارات رهبري و سياست‌هاي كلي نظام و بعد دولت است. بايد اول طرحي مثل همين مذاكرات، تهيه و خطوط قرمز مشخص شود تا كساني كه براي مذاكره مي روند؛ بدانندچه بگويند."

با توجه به نظر آیت الله اگر بخواهیم در درون جامعه اسلامی و با رویکرد شیعه و سنی، جایگاه ایران و عربستان را بررسی کنیم، باز ایران با حداکثر شیعه و حداقل سنی و عربستان با حداقل شیعه و حداکثر سنی، از کشورهایی هستند که اگر جلوی افراطی ها را بگیرند و در سیاست خارجی تحت تأثر القائات دیگران قرار نگیرند، می‌توانند مایه آرامش کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان شوند. مخصوصاً که عربستان به خاطر مکه و مدینه، قداستی در بین مسلمانان دارد که نمی‌توان به خاطر مسایل زودگذر سیاسی، مردم را از سفر حج تمتع و عمره مفرده محروم کرد.حاکمان هر دو کشور باید توجه داشته باشند که روابط این دو کشور باید بسیار فراتر از معادلات سیاسی باشد.

آرامش و امنیت منطقه و سفر هاشمی به عربستان

روزنامه السفیر لبنان نیز آرامش و امنیت را از دستاوردهای سفر احتمالی هاشمی به عربستان دانست و در مقاله ای از قول، داود رمال روزنامه نگار عرب ، نوشته بود: "آیت الله هاشمی رفسنجانی قبلا در عمل نشان داده که توانایی رفع نگرانی های عربستان سعودی و تبدیل آن به رابطه معتمدانه با جمهوری اسلامی را دارد پس اگر ایشان وارد گفت وگو با عربستان شود بطور قطع و یقین نتایج این موفقیت در کاهش تنش های موجود در سوریه ولبنان و نیز ایجاد توازان در احزاب سیاسی لبنان بسیار موثر خواهد بود.آقای هاشمی چند سال قبل نیز یکبار دیگر نیز به توافقاتی جامع با دولت عربستان رسیده بود که کارشکنی های دولت احمدی نژاد مانع تحقق آن شد ولی با پیروزی دکتر روحانی در انتخابات و موفقیت بدست آمده ایران در مذاکرات1+5 فرصتی دیگر بدست آمده تا جمهوری اسلامی وارد مرحله دیگری از مذاکرات آنهم با کشورهای عربی بخصوص کشورهای خلیج فارس و در رأس آن عربستان سعودی شود.امّا مهم ترین فصل این صفحه جدید را باید در احیاء دوباره روابط ایران و عربستان، این دو کشور بزرگ و عظیم خاورمیانه دانست و منتظر باشیم که آیا تعصبات فرقه ای (دینی) که بین ایران و عربستان رواج پیدا کرده می تواند به دوستی و برادری تبدیل شود؟ "

توافق ژنو و دستاوردی که با تدبیر تیم سیاست خارجی دولت یازدهم و حمایت رهبری به دست آمد نیز از دیگر مواردیست که ضرورت بهبود روابط میان ایران و عربستان را آشکارتر کرده است. منفعتی عیان که امریکا، اسرائیل و متحدانشان از تیره گی روابط ایران و عربستان می برند، بر کسی پوشیده نیست. امریکا همچنان در پی اختلاف افکنی بین دو قدرت نظامی-اعتقادی منطقه است. آرامش و امنیت خاورمیانه و به تبع آن امنیت اقتصادی-سیاسی جهان، به مدل رابطه ای ایران و عربستان بسیار وابسته است و این امر باعث شده تا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی تشخیص مصلحت جهان باشد.

بحران سوریه و نقش هاشمی رفسنجانی

احمد البلوشی، تحلیلگر عربی، تنها راه حل بحران در سوریه و منطقه را سفر آیتالله هاشمی به عربستان دانست و نوشت: "امروز بعد از توافق بدست آمده بین ایران و گروه 1+5 در ژنو تمام نگاهها در کشورهای اسلامی درگیر بحران نظیر سوریه، لبنان ، بحرین و حتی یمن به بهبود رابطه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی است، رابطه ای که خیلی ها معمار آن را آقای هاشمی رفسنجانی می دانند ونکته ای که وضعیت امروز رابطه ایران و عربستان را بسیار بغرنج کرده ناشی از بر هم زدن توافقات سفر قبل هاشمی به عربستان توسط دولت احمدی نژاد است که بسیاری از تحلیلگران بخشی از بحران فعلی منطقه را به آن نسبت می دهند و هاشمی و پادشاه عربستان هم از برهم زدن آن توافق ناراضی هستند.

آنچه از سفر آقای ظریف به کشورهای حاشیه خلیج فارس و در پی آن تایید سفر احتمالی آیت الله هاشمی رفسنجانی به عربستان توسط سخنگوی وزارت خارجه بدست می آید این است که با توجه به عمق حوادث بوجود آمده در منطقه راهی جز رفتن آیت الله هاشمی به عربستان سعودی برای گره گشایی از بحران سوریه و بحرین باقی نمانده است چراکهریاض در طول سالهای گذشته حتی در اوج تخاصم سیاسی با جمهوری اسلامی همواره از سفرآیت الله هاشمی به عربستان استقبال کرده وبا توجه به رابطه بسیار نزدیک هاشمی با حسن روحانی ، انتظار می رود انجام این سفر از سوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بتواند گشایشی بسیار بزرگ را برای در روابط ایران و کشورهای عربی بالاخص با عربستان سعودی موجب شده و نه تنها نگرانی های اعراب از برنامه های هسته ای ایران را مرتفع کند بلکه گره از بحران های منطقه، بالاخص از جنگ سوریه را بگشاید."

جمهوری اسلامی ایران گرچه از بدو انقلاب تاکنون همواره بدون نیاز به کشورهای غربی و شرقی مسیر خود را طی کرده ، اما باید منتظر ماند و دید که آیا آیت الله 79 ساله با اتخاذ سیاست نرمش قهرمانانه مدنظر رهبری با هدف دفع شر و حفظ وحدت اسلامی امکان سفر به عربستان را خواهد یافت یا همچنان قفل بی تدبیری دولتمردان قبل بر در روابط ایران و عربستان خواهد ماند و ماهیگری اسرائیل و جریان تندروی داخلی از این آب گل آلود ادامه خواهد داشت؟


مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۲۲
اسماعیل ریاحی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
14
9
مقامی برازنده ایشون رو بیان کردید.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت جهان .

عالی بود
پاسخ ها
سرباز ولایت 2
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
شیخ اکبر و مصلحت ؟؟
.
چرا ایشان مصلحت ندیدن در عاشورای 88 موضع بگیرن؟
آیت الله !!!!!
کسی که خلاف مواضع اسلام موضع داشته باشه با دشمنان قسم خورده اسلام ابطه داشته باشه که رو نمیشه آیت الله نامید
.
او را هم طراز با شیخ فتنه کروبی باید قرار داد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
11
11
هاشمی یک پدیده بدون تکرار در دنیاست
مشابه اش را کم داریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
10
13
نام و یاد هاشمی به کوری چشم دشمنان او تا ابد در تاریخ این مرز و بوم ماندگار است.
پاسخ ها
سرباز ولایت 2
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
احسنت در یاد ها خواهد ماند نه به عنوان یک خادم بلکه به عنوان یک خ...ن
هاشمی رو که می بینم یاد فیلم ما....ک می افتم از اوناش هست
دست هر چی د... هسته از پشت بسته
به .... هم درس میده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
7
5
...در حد بوندسلیگا
آفرین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
8
7
وهابیت راکه ساخته وپرداخته انگلیس هست درردیف برادران اهل سنت قرار داده ایدآیاواقعااینگونه تصوری دارید؟پس لطفابفرماییدجزء کدامیک از4شاخه اهل سنت هستند حنفی-مالکی -شافعی یاحنبلی؟اینکه یک جنایتکاروحامی رسمی تروریستهاشخصیتی چون آقای هاشمی رابرادرخطاب کندکجایش افتخارداردلابداگر امثال نتانیاهو نویسنده مطلب فوق را برادرخطاب کندخیلی افتخارمیکندهمانگونه که در88اغتشاشگران رادوست صهیونیستها خواندوهیچکدامشان واکنشی نشان ندادند!ازافراطیهادردوکشورگفتیدمعلوم میشودحاکمان عربستان راافراطی نمیدانیدوبالطبع اقداماتشان درسوریه وجاهای دیگرازنظرشماعین اعتدالست؟!صحبت ازرفع نگرانیهای عربستان کرده اید.میشه بگیدنفس کشیدن حتی یک شیعه جزءنگرانیهای وهابیت هست یانه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
7
4
عجب نظری
عجب مطلبی
خاک بر سر من کنند (شما رو که نمیشه)
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
7
9
کدام مصلت ؟ مصلحت اسلام یا مصلحت آمریکا؟ دوستنی با دشمنان خدا و اهل بیت را مصلحت نامیدن یعنی علی الاسلام واسلام - دشمنی که چندین بار به آمریکا گفته شما به ایران حمله کن هزینه ها بامن
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
بدون دلیل تهمت نزنید.اگر ایشان اندیشه ی خیانت داشتند، باید امروز مصلحت نظام از سوی رهبری عزیز ،برایشان تنفیذ نمی شد.اللهم اهدناالصراط المستقیم
ناهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
6
7
سلام، البته مخصوصا با ساخت و سازهایی که بچه هاش در انگلیس و کانادا انجام دادن تا اگر ... یک جای برای زندگی داشته باشن
خجالت هم خوب چیزی است
عاقبت سرزمینی که ... شوند همین است
عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
6
11
سلام بر هاشمي
عالي بود
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
9
6
متاسفانه هاشمی محبوبیتی که در ایران از دست داده می خواهد با دست دادن به برادران سنی شیعه کشش به دست بیاورد انقدر هم ساده است که نمیدوند این نامه برادر هاشمی از زبان عربستان و تمام حامیانش از جمله اسرائیل و امریکا و هر کسی که رد پائی در ظلم وغارت و چپاول کشورهای شیعه و مظلوم دارد است .واقعا این اظهار افتخارات ، ما را به یاد تعاریف و بزرگداشت ... توسط ... می اندازد ، دشمنان دین خوب می دونن این ... چه وقت به دردشان می خورد.
falah
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
4
2
سلام

به دوستان توصیه میکنم کتاب تکیه گاه رو بخونند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
6
5
فکر میکنم که اگر هاشمی رهبر مملکت ما شده بود قبل از قذافی به سرنوشت اون دچار می شد و کشور به هم می ریخت. ولی الان گرچه اوضاع اقنصادی خوب نیست ولی حداقل تو کشور امنیت هست.
بگذار عبدالله هم دلش به هاشمی خوش باشه ما که کممون نمیاد ولی هردوشون بدونند که خواب دبدن خیر باشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
4
2
فکر میکنم که اگر ... شده بود قبل از قذافی به سرنوشت اون دچار می شد و کشور به هم می ریخت. ولی الان گرچه اوضاع اقنصادی خوب نیست ولی حداقل تو کشور امنیت هست.
بگذار .... خوش باشه ما که کممون نمیاد ولی هردوشون بدونند که خواب دبدن خیر باشه.
حبیب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
1
5
سخنان امام راحل در مورد هاشمی عزیز اوج تیزبینی ایشان را در عصر ما نشان می دهد.ایشان
در پیامشان به مناسبت ترور ناجوانمردانه می فرمایند: بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.
ودر همین پیام می فرمایند: من به آقای هاشمی، فرزند برومند اسلام، تبریك می‌گویم كه در راه هدف تا نزدیك شهادت به پیش رفت. و سلامت و ادامه خدمت ایشان را از خدای تعالی خواستارم.
پس عاقلان را اشاره ای...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
3
1
سایت شما به صورت واضحی سعی در احیای شخصیتهای ناکارآمد نسل اول انقلاب داره که به جای باز کردن فضا برای نسل سوم با تصاحب کلیه مناسب تلاش در اثبات امکان حذف کامل جریان احمدی نژاد و تیمش و انتقامجویی دارند. بسیار خوب اینکار رو برای چند ماه انجام دادید. کافیه دیگه اگر ادامه بدید و با ناکارآمدی افتضاح به بار بیارید انتظار حمایت از نسل سوم نداشته باشید.
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
نمیشه که عده ای تازه به دوران رسیده انقلابیون اصیل را از صحنه خارج کنند.در کنار بزرگان نظام می توان به اهداف انقلاب دست یافت.جریان آقای احمدی نژاد پذیرفتنی نیست.
صالح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
0
2
در تعریف از اقای هاشمی اغراق نکنید... ایشون به اندازه واقعیت هاشون در نزد خدا ارزشمندند... با همه ی نکات مثبت یا منفی شان.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
3
1
اقای هاشمی بین خدا وفرزندان فرزندراانتخاب کرد محبوبیتی برایش نمانده
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
0
0
آقای هاشمی تو فتنه 88خوب خودش رو نشون داد اون نشون داد که دیگه قابل اعتماد نیست و...
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها