تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۱۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
رئيس پليس مذهبي عربستان، مبلغاني را كه جوانان اين كشور را براي رفتن به جهاد در مناطق درگيري دعوت مي‌كنند، فتنه‌گر خواند و گفت: كساني كه از شبكه‌هاي تلويزيوني ماهواره اي به عنوان تريبوني براي پخش شرارت خود استفاده مي‌كنند، مبلغان و مناديان فتنه و آزار هستند.
تدبیر24: از پايگاه حج، رئيس پليس مذهبي عربستان (شوراي امر به معروف و نهي از منكر) به صراحت اعلام كرده است كساني كه چنين فتاوايي در عربستان صادر مي‌كنند، فتنه گر هستند، چون تنها كسي كه مجاز به صدور فتواي جهاد است، ملك عبدالله است.

آل الشيخ گفت: دعوت به جهاد تنها از سوي پادشاه كشور امكان دارد و هر كس غير از ملك عبدالله، حكم جهاد صادر كند، فتنه گر است و مشروعيت ندارد و به همين سبب بايد شرش از جامعه كم شود.

رئيس شوراي امر به معروف و نهي از منكر عربستان موسوم به رئيس پليس مذهبي در اظهاراتي كه نشان دهنده نگراني شديد وي از پيامدهاي صدور فتاواي دروغين و غير اسلامي از سوي مبلغان و علماي وهابي سعودي است، گفت: فتنه افكنان و كساني كه اهداف بلندمدت دارند با هدف نابودي ملتها وارد كشور عربستان شده‌اند و مي‌خواهند ارتباط مردم با خدا و اعتقاد آنان به توحيد را از بين ببرند.

عبداللطيف آل الشيخ در گفتگو با روزنامه الوطن كه در شماره روز گذشته منعكس شده بود، با اشاره به فريب جوانان عربستان از سوي مبلغان وهابي و رفتن آنها به سوريه با تكيه بر فتواي دروغين جهاد از سوي وهابيون، تصريح كرد: فتنه افكنان بدون شك، افراد ساده لوح را فريفته‌اند.

رئيس پليس مذهبي عربستان گفت:‌ بايد از تبليغات مبلغان فتنه و شرارت كه جوانان را فريب داده و آنها را براي رفتن به جهاد در مناطق درگيري دعوت مي‌كنند، جلوگيري كرد.

وي اظهار كرد: كساني كه از شبكه‌هاي تلويزيوني ماهواره اي به عنوان تريبوني براي پخش شرارت خود در جامعه (عربستان) استفاده مي‌كنند، مبلغان و مناديان فتنه و آزار هستند.

وي افزود: اين افراد از تمام وسايل مشخص از جمله وسايل ارتباط اجتماعي (مانند فيسبوك، توئيتر) براي فتنه افكني استفاده مي‌كنند، آنها از همه وسايل استفاده مي‌كنند، مبلغان و مناديان فتنه حتي اگر براي يكي از آنها اين امكان فراهم شود در دستشويي‌ها هم به فتنه افكني خواهند پرداخت، فتنه افكنان دين و اخلاق ندارند كه مانع اين كارهايشان شود.

آل الشيخ، ادامه داد: فتنه افكنان عرق ملي ندارند و تمام هم و غمشان، خودشان است و تلاشهايي كه براي برهم زندن امنيت و ثبات در كشورها انجام مي‌دهند، بنابراين هر كس فتنه افكني مي كند، واجب است كه شر او را از جامعه دفع كرد.

اين شخصيت وهابي در حالي خواستار عبرت گرفتن از كشتار و ويراني و فضاي رعب و وحشت در كشورهاي اطراف عربستان (به ويژه سوريه و عراق) شد كه عاملان اين ناامني و خشونتها، تروريستهايي هستند كه از سوي همين فتنه افكنان تربيت و تحريك مي‌شوند كه وي به آنها اشاره كرده است.

آل الشيخ گفت: دعوت به جهاد تنها از سوي پادشاه عربستان امكان دارد و هر كس غير از ملك عبدالله، حكم جهاد صادر كند، فتنه گر است و مشروعيت ندارد و به همين سبب بايد شرش از جامعه كم شود.

وي درباره دوره‌هاي امنيت فكري نيروهاي عضو شوراي امر به معروف يا پليس مذهبي عربستان هم به اظهار نظر پرداخت.

بايد به اين نكته اشاره كرد كه در طول سه سالي كه از بحران سوريه مي‌گذرد، مبلغان و شخصيت‌هاي وهابي عربستان به سبب صدور فتاواي خشونت آميز و ضد اسلامي تكفير كه اوج آن، فتواي ضد بشري و ضد اسلامي موسوم به جهاد نكاح است، از عاملان اصلي كشتار و ويراني و هتك حرمت نواميس و اماكن مقدس و ادامه ناامني و بي ثباتي در سوريه و كشورهاي ديگر به شمار مي‌روند و متاسفانه اين افراد از طريق برخي شبكه‌هاي ماهواره اي همچنان به صدور فتاواي دروغ و تحريك آميز ادامه مي‌دهند و در اين ميان هر روز، در عمليات ارتش سوريه تروريستهايي از عربستان به هلاكت مي‌رسند، تروريستهاي خارجي از جمله سعودي به طمع رفتن به بهشت با تكيه بر اين فتاواي دروغين مبلغان وهابي همچنان به ارتكاب جنايت عليه مردم سوريه ادامه مي‌دهند. متاسفانه شخصيتها و مبلغان وهابي در خصوص عراق هم به صدور فتاواي دروغين و ضد اسلامي دست زده و جوانان عربستاني و غيره را براي رفتن به جهاد به طمع رفتن به بهشتي كه وهابيون براي آنها ترسيم كرده اند، فريب مي‌دهند.

البته وهابيون سالهاست كه با فتواي غير اسلامي و غير انساني تكفير، هر كس را كه مخالف عقايد انحرافي و بدعت آميز آنها باشد، كافر دانسته و ريختن خونش را مباح مي‌دانند كه تا كنون شمار زيادي از محبان اهل بيت (ع) و شيعيان به جرم دوست داشتن اهل بيت (ع) جان خود را در حملات تروريستهاي وهابي از دست داده اند.

با اين حال، برخي رسانه‌هاي عربستان از جمله روزنامه الرياض در مطالبي به انتقاد از مبلغان وهابي كه به صدور فتاواي تحريك كننده و فريب جوانان براي رفتن به سوريه به منظور جنگيدن در كنار گروههاي تروريستي دست مي‌زنند، پرداخته است.

روزنامه الرياض در مطلبي خطاب به مبلغان وهابي گفته است ديگر فريب جوانان ما كافي است، فرهنگ مرگ به صنعت رايج در جهان عرب ما تبديل شده است و افرادي به تحريك و حمايت مالي و فريب از طريق رسانه‌ها و تريبون‌هاي خود كه در مساجد و مدارس و دانشگاههاي عربستان رخنه كرده اند و نيز در وسايل ارتباطي جديد دست مي‌زنند.

اين روزنامه با اذعان به پيامدهاي ويرانگر فتاواي ضد اسلامي مبلغان وهابي سعودي از جمله فتواي تكفير و جهاد تاكيد كرده است زمان آن رسيده است تا با اين اقدامات مقابله شود و تمام منابع آن نيز مهار شود و بايد قوانين ويژه اي براي مجرم دانستن و مجازات كساني كه به صدور فتاواي جهاد دست مي‌زنند، وضع شود.

اين روزنامه نوشته است: زمان آن رسيده تا جوانان ما به تحصيل خود اهتمام بورزند و به ورزش و سرگرمي‌هاي مثبت بپردازند و به باشگاه‌ها و موسسات فرهنگي و اجتماعي بروند و در توسعه كشورشان شركت كنند و اينكه فرهنگ زندگي به فكر و رفتار جوانان برگردد، جوانان عربستان مستحق زندگي هستند نه اينكه به دنبال مرگ در صحنه‌هاي فتنه بروند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها