بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
ˈگل محمد جوالیˈ فرمانده مشهور نیروهای طالبان در استان غزنی در درگیری با نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان در منطقه قلعه آهنگران غزنی کشته شد.
تدبیر24: ˈزراور زاهدˈ، فرمانده پلیس غزنی روز چهارشنبه به خبرگزاری جمهور گفت: نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان صبح امرز (چهارشنبه) با کمین در مسیر حرکت این فرمانده گروه طالبان محلی وی را از پای در آوردند.

زاهد افزود: گل محمد جوالی که در بسیاری از اقدامات تروریستی و بمب گذاری در استان غزنی دست داشت، هنگام گرفتار شدن در کمین نیروهای امنیتی افغان به مقابله پرداخت و در نهایت کشته شد.

فرمانده پلیس غزنی گفت: این فرمانده طالبان تا کنون حملات زیادی را بر ضد نیروهای امنیت ملی افغانستان فرماندهی کرده بود.

گروه طالبان تا کنون در خصوص این گزارش واکنشی از خود نشان نداده است.

دو عامل انتحاری عضو شبکه حقانی از سرکردگان یک گروه از مهاجمان مسلح که قصد انجام حملات مسلحانه و انتحاری گسترده ای را همزمان با تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در پایتخت این کشور داشتند نیز روز گذشته در مخفیگاه خود در منطقه چهار آسیاب کابل با مقادیر زیادی سلاح سبک ، مهمات و جلیقه انفجاری، بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش از این افراد 4 عدد جلیقه انتحاری، 6 قبضه کلاشینکوف و تعدادی دیگری سلاح سبک به دست آمد.

به گفته اداره امنیت ملی افغانستان 27 عدد سویچ انفجاری 12 عدد تایمر انفجاری، 5 عدد بمب دستی، 9 عدد بمب مقناطیسی، 26 عدد بمب دستی، 22 عدد کپسول انفجاری نیز از این افراد کشف و ضبط شده است.

این دو عضو شبکه حقانی در تحقیقات اولیه اعتراف کردند که جلیقه های انتحاری، سلاح و مهمات را از وزیرستان شمالی به منظور انجام حملات انتحاری و تهاجمی از طریق استان خوست به منطقه چهارآسیاب کابل انتقال داده اند.

وزارت کشور افغانستان هم روز گذشته اعلام کرد در عملیات های مشترک نیروهای افغان و خارجی در استان های ننگرهار و کاپیسا 17 تن از نیروهای طالبان دستگیر و 3 تن دیگر از آنان کشته شدند.

چندی است نیروهای امنیتی افغانستان برای تامین امنیت مناطق ناامن در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در فروردین 93 عملیات های گسترده ای را آغاز کرده اند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها