تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۱۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
محققان آمریکایی موفق شدند با الهام از ماهی نایف فیش(knifefish) روبات زیردریایی بسازند.
تدبیر24: به نقل از پایگاه خبری یونایتدپرس، بررسی حرکت ماهی در آب می تواند به ساخت وسایل نقلیه زیر آبی منجر شده است و برای مطالعه و بررسی صخره های مرجانی، تعمیر سکوهای نفتی در اعماق دریا و یا بررسی کشتی های غرق شده مورد استفاده قرار گیرد.

حالا یک ماهی سیاه رنگ حوزه آب های آمازون از گونه ماهی های نایف فیش (knifefish) که الکتریسیته ضعیفی تولید می کند، منبع الهام متخصصین روباتیک دانشگاه نورث وسترن در آمریکا برای ساخت روبات های زیر دریایی شده است.

این ماهی با استفاده از سیستم های سنجش و جنبش یکپارچه و توانایی منحصر به فرد حس کردن از طریق یک میدان الکتریکی ضعیف که در اطراف بدن خود به وجود می آورد در شب شکار می کند.

این میدان الکتریکی به صورت افقی ( جلو و عقب ) و به صورت عمودی با استفاده از یک نوار باله مانند در قسمت زیرین بدن ماهی به وجود می آید .

به گفته محققان فناوری احساس کردن از طریق نیروی الکتریسیته و نوار باله مانند می تواند به ساخت یک روبات که توانایی حرکت های پیچیده سه بعدی هندسی را دارد، بیانجامد.

محققان می گویند: فناوری هایی که در حال حاضر برای کار کردن در آب استفاده می شود چندان پیشرفته نیست. زیرا این دستگاه ها معمولا بسیار بزرگ بوده و چابکی لازم را ندارند.

این محققان در حال حاضر چندین روبات را بر اساس توانایی های ماهی (knifefish) در آزمایشگاه ساخته اند.

آنها امیدوارند بررسی های بیشتر این ماهی توانایی روبات های زیر دریایی را بهبود بخشد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها