تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۲۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
بررسی‌های اولیه نشان داد که با توجه به فاصله کم مکان مشاهده لاشه با جاده، به احتمال زیاد پلنگ پس از برخورد با خودروهای عبوری آسیب دیده و پس از طی مسافتی تلف شده است.
تدبیر24:  مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی ماده، در اثر برخورد با خودرو در پارک ملی گلستان تلف شد.
 
احمد دباغیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان، حین گشت زنی در جاده آسیایی، برخورد یک تریلی با یک قلاده پلنگ ماده را مشاهده کردند.
 
وی افزود: این اتفاق ساعت 22:30 دقیقه جمعه شب، 12 اردیبهشت در جاده آسیایی رو به روی راه رنگی منطقه "آدام چاغران" روی داده است. سن این قلاده پلنگ توسط کارشناسان پارک ملی گلستان پنج سال تخمین زده شد.
 
وی افزود: لاشه این پلنگ برای بررسی‌های کارشناسی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان منتقل شده است.
 
به گزارش ایسنا، اوایل اردیبهشت نیز، نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی گلستان حین گشت زنی در محدوده ای به نام دره زاولی، با لاشه یک پلنگ ایرانی برخورد کردند. این لاشه که متعلق به یک پلنگ نر جوان بود، در فاصله‌ای اندک از جاده آسیایی در حالی مشاهده شد که اجزای بدنش توسط حیوانات لاشه خوار خورده شده اما اسکلت پلنگ به غیر از دست‌ها کاملا سالم مانده بود.
 
بررسی‌های اولیه نشان داد که با توجه به فاصله کم مکان مشاهده لاشه با جاده، به احتمال زیاد پلنگ پس از برخورد با خودروهای عبوری آسیب دیده و پس از طی مسافتی تلف شده است.
 
عبور جاده آسیایی از قلب پارک ملی گلستان باعث شده که تعداد زیادی از گونه‌های جانوری ارزشمند از جمله پلنگ، خرس قهوه‌ای و مرال طی چند سال گذشته بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در این جاده از بین بروند و تعداد زیادی نیز زخمی شده و پس از مدتی در بخش‌های دیگری از پارک تلف شوند.
 
پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیاست و در فهرست جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد.
 
پارک ملی گلستان، قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در کشور و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومترمربع مساحت در خود جای داده است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها