تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۲۵۶۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
مصطفي ايزدي فعال سياسي و فرهنگي
علي جنتي راه درستي را انتخاب کرده است. به مخالفت منتقدان، توجه چنداني نمي کند، او دارد به سمت وسويي مي رود که دلسوزان فرهنگ جامعه، چشم به آن سمت وسو دارند . . .
تدبیر24: اين پرسش؛ کمي بار منفي دارد. يعني از کسي که راه نادرستي را براي رسيدن به اهداف خود انتخاب کرده، اين سوال را مي پرسند.

اما در اين يادداشت قرار است برخلاف اين تصور، از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي سوال شود: انتهاي راه مناسبي که انتخاب کرده، کجاست؟ به نظر نگارنده او راه خوبي را برگزيده و هدف درستي را در چشم انداز آن ترسيم کرده است، گرچه پر از مانع است و اگر مقتدرانه گام بردارد، به بهبود شرايط فرهنگي مي انجامد؛ نقطه اي که دکتر حسن روحاني در تبليغات انتخاباتي خود به آن اشاره کرد و مردم به آن راي دادند.

علي جنتي، به تعبيري که در اولين يادداشتم پس از نشستن او بر صندلي وزارت به کار بردم، پسر شجاع آيت الله جنتي، در يک نشست صبحانه کاري اتاق بازرگاني ايران که روز يکشنبه 18 خرداد 93 صورت گرفته، سخنان قابل توجه و براي بعضي ها، غيرمنتظره اي را بيان کرده است. سخنان نسبتا جنجال برانگيزي که در رسانه هاي داخلي و خارجي بازتاب گسترده اي داشته است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در موضوعاتي که به فرهنگ عمومي، آرامش براي فرهيختگان، نياز جوانان، اطلاع رساني همه جانبه و ابزارهاي گوناگون آن، تکريم شخصيت هنرمندان و اهالي فرهنگ و ضرورت هاي جامعه امروز ايران، مربوط مي شود، مفصلابحث و اعلام نظر کرده است. بسياري از نظرات و ديدگاه هاي آقاي جنتي، اعتقاد او به سلامت فکري عموم مردم و به ويژه روشنفکران ديني و ملي کشور، اعم از ناشران، روزنامه نگاران، هنرمندان، نويسندگان، افراد و تشکل هايي است که از نظر حرفه اي به وزارت ارشاد وابسته اند، درواقع اين ديدگاه ها برپايه آنچه در انقلاب اسلامي مورد توجه بوده، استوار است. به عبارت ديگر، اهميتي که آقاي وزير به نقش مردم مي دهد و به قشرهاي گوناگون و به خصوص در اعتمادي که به فرهيختگان ايراني دارد، بوي فضاي خوب و رويايي صدر انقلاب را به مشام مي رساند.

به جملاتي از سخنان علي جنتي در نشست مذکور توجه فرماييد: 1- «قلمرو فرهنگ براي حرکت و خلاقيت به يک فضاي باز نياز دارد.» 2- «بايد فضايي ايجاد شود که در کتاب ها و مطبوعاتمان، همه هرچيزي مي خواهند بنويسند، تخريب هم نکنند، در سينما و حوزه هاي ديگر هم همينطور بايد فضا را باز کرد.» 3- «در شبکه هاي اجتماعي و فضاي مجازي هنوز نمي دانيم که وايبر و واتس آپ را بايد فيلتر کنيم يا نه؟ زماني با ويديو هم مشکل داشتيم که حل شد. حتي زماني سر فاکس هم حرف داشتيم.» 4- «ظاهرا ما بايد اول با هر پديده نو مقابله کنيم و آب که از سر گذشت، آن را بپذيريم. هميشه مي خواهيم 20 سال با دنيا فاصله داشته باشيم، لااقل همراه دنيا حرکت کنيم.» 5- «ما به جاي اينکه فکر کنيم چگونه بهترين استفاده را از شبکه هاي ماهواره اي ببريم، چطور روي آن پارازيت بيندازيم که ديگران هم نتوانند از آنها استفاده کنند! بايد اين ذهنيت اصلاح شود وگرنه با اين فکرها فرهنگ رشد نمي کند.»

6- «مي خواهيم در حد امکان برنامه ها و جشنواره هاي فرهنگي را به بخش خصوصي واگذار کنيم و ظرف دو، سه سال آينده تمامي جشنواره ها و نمايشگاه هاي فرهنگي را به بخش خصوصي بسپاريم.» از اين نمونه ها، در موضوعات ديگري همچون کپي هاي غيرمجاز محصولات ديجيتالي، مميزي کتاب و آثار سينمايي، ذوق و سليقه مردم خارج از کشور که آثار هنرمندان ايراني را مي بينند و مي خوانند و نيز نقشه راه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در سخنان امروز و گذشته علي جنتي ديده شده و مي شود. جنتي در ديدگاه هاي اصلاح طلبانه برخي را تا حدودي عصباني کرده و صد البته که جزو دلمشغولي کساني شده که از ابتداي پيروزي حسن روحاني دلواپس همه چيز شده اند؛ افرادي که در هشت سال مديريت مدعي مهرورزي، نه تنها دل نگران و دلواپس نبودند، بلکه با اطمينان قلب از اينکه همه چيز در مسير بهبود است، به حمايت از دولت نهم و دهم، سينه سپر مي کردند. بالاخره، علي جنتي راه درستي را انتخاب کرده است. به مخالفت منتقدان، توجه چنداني نمي کند، او دارد به سمت وسويي مي رود که دلسوزان فرهنگ جامعه، چشم به آن سمت وسو دارند. کاملاروشن است که وزير ارشاد، پاسخ پرسش بالاي اين يادداشت را خواهد داد که: به جاي خوبي مي روم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
0
0
از عجایب روزگار است

پدر برای مردم ،راه به بهشت را هموار میکند
پسر راه ...را هموار میکند
هردو دلسوزند اما پدر کجا وپسر کجا؟
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها