تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۳۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
مدیرعامل آتش نشانی رشت گفت: گاز حاصل از آتش سوزی‌ شالی‌های حاشیه جاده‌ها بسیار سمی و خفه‌کننده بوده و علاوه بر انسان بر روی گیاهان و جانوران نیز تاثیر منفی می‌گذارد.
تدبیر24: علی مقصودی اظهار کرد: هر ساله برداشت برنج از اوایل مرداد، آغاز و تا 15 شهریور ادامه می‌یابد. متاسفانه در سال‌های اخیر عده‌ای از کشاورزان پس از برداشت برنج اقدام به آتش زدن کاه و کلش باقیمانده از این محصول می‌کنند که با وجود فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دستگاه‌های متولی مبنی بر مضرات این عمل نادرست باز هم شاهد رواج این کار در میان کشاورزان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه رعایت حق‌الناس در دین اسلام سفارش شده است، تصریح کرد: سوزاندن کاه و کلش و دود ناشی از آن که مشکلات تنفسی برای شهروندان ایجاد می‌کند به نوعی نادیده گرفتن حق‌الناس است.

مقصودی ادامه داد: در کشورهایی مانند ویتنام، هند و بنگلادش روی دود ناشی از کاه و کلش تحقیقاتی انجام شده و خطرناک بودن گازهای تولید شده از این دودها و اثر آنها در تغییرات آب و هوایی به اثبات رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: گاز حاصل از این آتش سوزی‌ها بسیار سمی و خفه‌کننده بوده و علاوه بر انسان بر روی گیاهان و جانوران نیز تاثیر منفی می‌گذارد، این ذرات معلق در هوا موجب برونشیت و بروز بعضی از سرطان‌ها مانند سرطان ریه می‌شوند و نیز بر سلسله اعصاب انسان و جانوران اثر گذاشته و افزایش فشارهای عصبی را در پی‌دارد.

مقصودی ادامه داد: منوکسید و دی‌اکسیدکربن ناشی از دود کاه و کلش‌ها با بخار آب، ترکیب و باران‌های اسیدی ایجاد می‌کنند که می‌تواند روی جنگل‌ها و محیط‌های آبی اثر بگذارد و موجب نابودی آنها شوند. همچنین سوزاندن کاه و کلش می تواند منجر به گسترش آتش سوزی به مزارع برنج مجاور و انباری‌ها و درختان شود. از سویی دیگر، دود آتش سوزی شالی های حاشیه جاده‌ها نه تنها موجب کاهش دید رانندگان می‌شود بلکه حوادث دلخراشی نیز به همراه دارد.

مدیرعامل آتش نشانی اضافه کرد: در این روزهای تابستان مسافران بسیاری برای استفاده از هوای پاک و طبیعت زیبا وارد این شهر می‌شوند که دود ناشی از سوزاندن کاه و کلش باعث مایوس شدن مسافران و ضربه زدن به اقتصاد گردشگری استان می‌شود.

وی به کشاورزان توصیه کرد: هر ساله واردات کاه از استان‌های همجوار مانند اردبیل، قزوین و زنجان برای خوراک دام گیلان انجام می‌شود در حالی که این محصول در استان ما سوزانده می‌شود. همچنین از کاه برنج پس از فرآوری می‌توان برای تامین سوخت نیروگاه‌ها و تولید مصالح ساختمانی به ویژه بتون و دیواره‌های فشرده ضدآتش، تخته فیبر سیمانی، مبل سازی، کولر آبی و MDF نیز بهره گرفت.

مقصودی ادامه داد: فرهنگ سازی بهره مندی از پسماندهای محصول برنج به جای سوزاندن آنها، نیازمند همت و همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف است. لازم است که این فرهنگ در بین کشاورزان جایگزین سوزاندن کاه و پسماندهای محصول برنج شود و همچنین منبع درآمدی برای کشاورزان خواهد بود. اگر امکان فروش مهیا نبود کاه و کلش‌های دپو شده را در نقاط مختلف شالیزار پخش کنند تا ضمن جلوگیری از خطرات ناشی از سوزاندن کاه و کلش موجبات تقویت خاک مزارع برنج فراهم شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها