تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۳۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
در پی احتمال افزایش قیمت سوخت در اندونزی و سهمیه بندی سوخت یارانه ای جایگاه های سوخت گیری این کشور با صف های طولانی رو به رو شد.
تدبیر24: در پی تصمیم دولت و حمایت رییس جمهور منتخب اندونزی برای افزایش قیمت سوخت و سهمیه بندی سوخت یارانه ای، مقابل جایگاه های عرضه سوخت بعضی از شهرهای اندونزی صف های طولانی تشکیل شده است.

ˈجوکو ویدودوˈ که در سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری اندونزی توانست مدیریت یک دوره پنج ساله پرجمعیت ترین کشور اسلامی را در اختیار گیرد در نخستین مرحله از مدیریت خود با چالش یارانه های سوخت مواجه است.

کارشناسان پیش بینی کرده بودند دولت جوکووی ممکن است برای کاهش بیش از 21 میلیارد دلاری یارانه سوخت که سهم 13 درصدی در بودجه این کشور دارد در 100 روز نخست کاری خود تحت فشار قرار گیرد.

وی از 28 مهرماه رسما سکان هدایت این کشور را در دست می گیرد، اما با ایجاد صف های طولانی مقابل جایگاه های سوخت گیری چالش نخست وزیر زودتر کلید خورد.

بانک جهانی پیش از این نیز خواستار کاهش یارانه سوخت در اندونزی شده بود که سیاستمداران از ترس رانندگان طبقه متوسط این کشور و مافیای نفت که کنترل صادرات و واردات سوخت را در اختیار دارند از این کار سرباز زده بود.

قطع یارانه سوخت در اندونزی می تواند بسیاری از منابع مالی را برای سرمایه گذاری در بخش های مهمی از قبیل آموزش، بهداشت و سایر بخش های حساس آزاد کند.

اندونزی تا سال 2008 میلادی صادرکننده نفت بود، اما به دلیل افزایش مصرف داخلی اکنون نه تنها صادرکننده نیست بلکه یارانه سنگینی نیز برای آن پرداخت می کند.

گزارش روز چهارشنبه رسانه های اندونزی حاکیست مردم برای دریافت سوخت ارزان قیمت یارانه ای مقابل جایگاه ها صف کشیده اند و برای پایان نیافتن سوخت پس از این هجوم مردم، بسیاری از جایگاه داران به جای 40 لیتر 10 لیتر سوخت در اختیار رانندگان قرار می دهند.

طرح مباحثی مبنی بر اجرای طرح افزایش قیمت سوخت و حذف یارانه ها و سهمیه بندی سوخت یارانه ای و ترس از تامین نامناسب سوخت در هفته های آینده باعث این هجوم به جایگاه های سوخت شده است.

روزنامه ˈجاکارتا پستˈ روز چهارشنبه نوشت که وضعیت در خارج از جاکارتا پایتخت این کشور که عرضه سوخت یارانه ای محدود است، رانندگان را با مشکل بیشتری مواجه کرده است و این قشر باید ساعت ها در صف در انتظار بمانند.

دولت اندونزی سال گذشته برای تعادل در بودجه قیمت سوخت را 33 درصد افزایش داد و افزایش قیمت سوخت، رانندگان وسایل نقلیه عمومی را در این کشور که 40 درصد از مردم آن با درآمد حدود دو دلاری در روز با مشکل مواجه اند را با مشکلات بیشتری روبرو خواهد کرد.

قیمت هر لیتر بنزین هم اکنون در اندونزی حدود یک دلار است.

دولت اندونزی اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد براساس طرح سهمیه بندی سوخت یارانه ای برای هر خودرو شخصی سه لیتر و برای موتورسیکلت حدود هفت دهم لیتر در روز سهمیه در نظر می گیرد.

دولت اندونزی با هدف جلوگیری از کسری بودجه در سال جاری میلادی تلاش کرد مقدار یارانه سوخت را در این بودجه به عدد ثابت تبدیل کند تا پس از آنکه بودجه اختصاص یافته مصرف شد، یارانه سوخت را در مدت باقی مانده از سال قطع کند.

برخی آمارها نشان می دهد در اندونزی روزانه حداقل 131 میلیون لیتر سوخت مصرف می شود.

دولت اندونزی در تلاش است یارانه سوخت را به گروه هایی ارائه دهد که نیازمند دریافت آن هستند. یارانه سوخت و برق 20 درصد بودجه اندونزی را در سال گذشته میلادی به خود اختصاص داد.

در سال 2005 اندونزی با افزایش بهای جهانی نفت با بحران سوخت و کاهش ارزش پول این کشور در مقابل دلار روبرو شد و دولت مجبور به حذف 14 میلیارد دلار هزینه سوخت شد.

این اقدام دولت اندونزی باعث دو برابرشدن بهای سوخت در این کشور شد و میزان تورم نیز به 17 درصد رسید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها