بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۹۶۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
اتفاقات اخیر در حوزه والیبال نشان می دهد که غربی ها این بار عرصه و صحنه جدیدی را برای فشار بر ایران در عرصه ورزش بویژه والیبال باز کرده اند.
تدبیر24:فدراسیون بین المللی والیبال با ارسال نامه ای به ایران اعلام کرد که میزبانی مسابقات جهانی نوجوانان را در سال 2015 از کشور ما گرفته و به آرژانتین داده است.
این در حالی است که میزبانی این مسابقات در مجمع عمومی هفته گذشته فدراسیون بین المللی والیبال در ایتالیا با نظر اکثریت اعضا به ایران داده شد و بازپس گیری آن توسط یک نفر( رییس فدراسیون بین المللی) غیرقانونی بوده و برخلاف مقررات خود این فدراسیون است.
فدراسیون بین المللی والیبال در خبرهای منتشره در باره علت بازپس گیری این میزبانی سخن از بازداشت یک زن کرده است که به ادعای این فدراسیون خرداد ماه امسال به علت حضور در سالن والیبال برای تماشای دیدار ایران و ایتالیا در لیگ جهانی بازداشت شده است.
فدراسیون بین المللی والیبال تحت فشار جریان سازی خبری رسانه های غربی مدعی شده که ایران مانع حضورزنان درسالن های ورزشی برای تماشای مسابقات مردان می شود و به همین سبب این فرد بازداشت شده است.
این در حالی است که سالن های ورزشی ما از جمله سالن های والیبال و بسکتبال همواره در طول رقابتهای لیگ میزبان زنانی است که برای تماشای مسابقات مردان می آمدند و فرد بازداشت شده نیز نه بخاطر حضور در سالن برای تماشای مسابقه والیبال بلکه به گفته سخنگوی قوه قضایه به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام بازداشت و ازسوی شعبه 26دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیزی محکوم شده است.
غربی ها که خود همواره شعار جدایی ورزش از سیاست را می دهند،این بار نه تنها ورزش را با سیاست درگیر کردند، بلکه از آن سوء بهره برداری هم می کنند و اتفاقی را که ارتباطی با ورزش ندارد به ورزش مرتبط می سازند تا منافع خود را که همان ادامه فشارها بر ایران است، ادامه دهند.
فضاسازی خبری غربی ها در این رابطه تنها محدود به فدراسیون بین المللی والیبال نیست، بلکه طی روزهای گذشته فشارهایی از سوی رسانه های خبری غرب برکمیته بین المللی المپیک، شورای المپیک آسیا و دیگر نهادهای ورزشی واردشده و آنها نیز نامه هایی را به ایران ارسال کرده و خواستار آزادی این متهم شده اند.
رییس فدراسیون والیبال ایران دیروز با اشاره به این مطلب گفته بود : این همه دختر دیگر هم آن روز در حوالی ورزشگاه بودند و بعد از دخالت نیروهای انتظامی به فاصله چندساعت به خانه هایشان برگشتند چرا برای آنها این اتفاق نیفتاد که یک روز بعد احضار شوند و بازداشت شوند،این پرونده ورزشی نیست و هدف آنها(معاندان نظام جمهوری اسلامی)ناکام گذاشتن والیبال ایران است.
محمد رضا داورزنی افزوده بود: ایران تاج وتحت کشورهای بزرگ والیبال را به لرزه درآورده است وحالا به هر دری می زنند تالذت میزبانی مسابقات جهانی و رخدادهای بزرگ را از کشور ما بگیرند.
رئیس فدراسیون والیبال گفته بود: گره زدن برخی مسایل که ارتباطی به ورزش ندارد، نشان از عناد برخی کشورها با ایران است و رسالت سنگینی بر عهده داریم و باید تاوان این عداوت را نیز بپردازیم.
داورزنی گفته بود:وقتی برخی کشورهای معاندومخالف بانظام جمهوری اسلامی این موفقیت ها را می بینند،دست به حاشیه سازی و ایجاد مشکل برای ایران می زنند. جهان میلیون ها دلار هزینه می کند که ایران را بی ثبات نشان دهد اما یک رشته ورزشی مانند والیبال تمام این نقشه ها را خراب می کند.

فدراسیون بین المللی والیبال تاکید کرده است که تا زمان حل شدن موضوع

حضور زنان در سالن های والیبال هیچ میزبانی به ایران داده نمی شود و حتی شاید میزبانی قهرمانی آسیا را هم از ایران بگیرد . البته رقابت های قاره ای به این فدراسیون ارتباط پیدا نمی کند.

حال با توجه به این تصمیمات فدراسیون بین المللی والیبال به نظر می رسد که غرب عرصه فشار برایران را به ورزش کشانده است، جایی که جوانان کشورمان بادرخشش های خود زمینه خودباوری و غرور ملی را فراهم می کنند،امید است مسوولان باتدبیر خود شرایط عبور ورزش کشور رااز این مرحله نیز فراهم کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
0
1
سایت تدبیر/ ادبیات رجانیوز!!!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها