تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۴۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
با انتشار گزارشی از وخیم شدن اوضاع اقتصادی در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش خبر داد و نوشت این وضعیت باعث نارضایتی فراوان در میان شهروندان شده است.
تدبیر24: آسوشیتدپرس نوشت: 'سعدی عبدالرحمن' ساکن موصل، بتازگی ناچار شد سه فرزندش را از ادامه تحصیل باز دارد تا بتواند از عهده هزینه های سنگین زندگی در این شهر عراق که در کنترل داعش است، بر آید.

عبدالرحمن می گوید 'ما از عهده پرداخت پول گاز، نفت و خوراک خود بر نمی آییم.'

از زمان بمباران مواضع داعش و مسدود شدن راه های ارتباطی این گروه با خارج، هزینه های زندگی در مناطق تحت کنترل داعش بیش از دو برابر شده است. در نتیجه افزایش فشار بر مردم، نارضایتی از حکومت داعش افزایش یافته و نشانه های خود را در برخی مناطق بروز داده است.

زمانی که گروه تروریستی داعش بتازگی قدرت را در دست گرفته بود، با کمک پول نفت های قاچاق، توانست یارانه های چشمگیری بر کالاهای مورد نیاز مردم وضع و عده ای را به خود جذب کند. این گروه، نفت را که بشکه ای حدود 100 دلار بود بین 25 تا 60 دلار می فروخت.

در روزهای اخیر نفت سفید که برای گرمایش و پخت غذا استفاده می شود در چند شهر عراق کمیاب شده است. برخی کالاهای دیگر مانند سیگار نیز که داعش آنها را حرام دانسته است، در بازار سیاه به چند برابر قیمت عرضه می شود. یک پاکت سیگار اکنون در بازار سیاه موصل تا 30 هزار دینار (26 دلار) ارزش دارد.

'ابوبکر البغدادی' خلیفه داعش، ماه گذشته فرمان ضرب سکه های طلا، نقره و مس را صادر کرد. این سکه ها 'دینار اسلامی' نام دارند. با این حال، در بیشتر مناطق تحت کنترل داعش در عراق، مردم از همان دینارهای عادی عراق یا از دلار برای داد و ستد استفاده می کنند.

هر لیتر بنزین در مناطق تحت کنترل دولت عراق، 450 دینار (40 سنت) است؛ حال آنکه بهای این فرآورده در موصل چهار برابر است. همچنین 200 لیتر نفت سفید در موصل به بهای 250 هزار دینار (220 دلار) به فروش می رسد؛ در حالی که قیمت این میزان نفت سفید در مناطق تحت کنترل بغداد، تنها 30 هزار دینار است.

در شهر فلوجه که تقریبا یک سال است در اختیار داعش قرار دارد، مردم برای گرمایش، به قطع درختان و تهیه هیزم روی آورده اند. این شهر در محاصره ارتش عراق است.

در این منطقه، یک گونی 50 کیلویی برنج، 75 هزار دینار (65 دلار) ارزش دارد؛ در حالی که سه ماه پیش همین میزان برنج حدود 10 هزار دینار (9 دلار) بود. یک کپسول گاز برای پخت و پز در مناطق تحت کنترل داعش، به قیمت 115 دلار خریداری می شود.

افزون بر این، مالیات هایی که داعش بر ورود خودروها وضع کرده، امکان بازرگانی با مناطق تحت کنترل این گروه را دشوار کرده است؛ به طوری که هر کامیون تجاری ترکیه برای ورود به موصل باید 300 دلار مالیات بپردازد.

گفته می شود که بین 6.5 تا 8 میلیون نفر در مناطق تحت کنترل داعش در عراق و سوریه زندگی می کنند و به گفته 'پل سولیوان' کارشناس اقتصاد خاورمیانه در دانشگاه دفاع ملی واشنگتن، اقتصاد داعش به شدت ناپایدار است.

سولیوان تاکید می کند 'آنان می توانند مالیات بگیرند و سوء استفاده های مالی کنند. اما این کارها در درازمدت برای اداره یک اقتصاد نامتوازن کافی نخواهد بود.'
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها