تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۴۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
همایش «اسلام، دین صلح و رحمت» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی در محل دانشگاه علاءالدین شهر ماکاسار برگزار شد.
تدبیر24: این همایش که به منظور تبیین اسلام ناب، دین صلح و رحمت و اسلام ضد تکفیری برگزار شد.

بر اساس گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عمر شهاب رئیس سابق مجلس العلمای دانشگاه علاءالدین شهر ماکاسار اندونزی و نویسنده کتاب برگزیده موضوعات اسلامی، عبدالقادر کیسنگ رئیس دانشگاه علاءالدین شهر ماکاسار، عزمردی عذرا رئیس دانشکده تحصیلات تکمیلی شریف جاکارتا، قمرالدین امین مدیرکل آموزش های اسلامی وزارت دین اندونزی، قریش شهاب صاحب تفسیرالمصباح و علوی شهاب رئیس فعلی مرکز مطالعات خاورمیانه وزارت امور خارجه حضور داشتند.

رئیس سابق مجلس العلمای اندونزی در ابتدای همایش، با ذکر خاطره ای از بویا حمکا، از علمای اندونزی، گفت: پدرم این عالم فرهیخته را در مسجد السعید ماکاسار برای میلاد حضرت پیامبر(ص) دعوت کرد که در خلال آن به حفظ وحدت اشاره کرد. وی معتقد بود که به آسانی تحت تأثیر موضوعات خلاف و به دور از وحدت قرار نگیریم.

وی به خاطره ای از ابوبکر عالم دینی اندونزی نیز اشاره کرد و گفت: از ابوبکر سؤالی مبنی بر اینکه «مذهبتان چیست»، پرسیده شد؛ وی در پاسخ به این سؤال گفت: «مذهب من قرآن و سنت است» و آن فرد که هنوز قانع نشده بود، مجدد سؤال کرد: «مذهب شما شافعی نیست؟»؛ ابوبکر پاسخ داد: «هیچ مذهبی فرقی نمی کند، شافعی، حنبلی، مالکی، حنفی، شیعه و یا سنی، تا زمانی که آنها از قرآن و سنت پیروی می کنند برای من فرقی نمی کند».

عمر شهاب افزود: امروزه، قرآن به عنوان کتاب جامع و کامل برای مسلمانان مطرح است، باید همواره به این موضوع توجه داشته باشیم و اجازه ندهیم دشمنان به اختلافات جزئی دامن بزنند.

نویسنده کتاب برگزیده موضوعات اسلامی با اشاره به لزوم وحدت میان مسلمانان، اظهار کرد: هدف از انتشار کتاب برگزیده موضوعات اسلامی، تلاش در جهت گسترش وحدت میان مسلمانان و جلوگیری از افتراق است و نباید اجازه داد به راحتی تکفیری ها رفتار کرده و موجب اختلاف در میان مسلمانان شوند.



** نبود تفاوت میان قرآن شیعه و سنی

سپس، مدیرکل آموزش های اسلامی وزارت دین اندونزی گفت: باید اختلافات را کنار گذاشته و اجازه ندهیم عده ای به آن دامن زده تا موجب بروز مشکلات شود.

وی افزود: علمای اسلام باید در جهت جلوگیری از گسترش این اختلافات تلاش کنند؛ زیرا دشمن از طریق این اختلافات قصد ضربه زدن و رسیدن به اهداف شوم خود را دارد.

قمرالدین امین ادامه داد: وجود اختلاف، مقوله ای طبیعی بوده و باید به یکدیگر احترام گذاشت و نظر مخالف را نیز گوش کرد و همچنین طبق مدرک و منطق بحث شود.

مدیرکل آموزش های اسلامی وزارت دین اندونزی در رابطه با شرکت در کارگاه شیعه شناسی، گفت: با حضور در کارگاه شیعه شناسی به نبود تفاوت میان قرآن شیعه و سنی دست یافتم.



** لزوم بررسی چرایی بروز تکفیری ها

در بخش دیگری از این نشست، صاحب تفسیرالمصباح اظهار کرد: اختلاف یک امر بدیهی است، امّا نباید این اختلاف موجب بروز مشکلات بعدی و همچنین سوء استفاده دشمن شود.

وی ادامه داد: قرآن و احادیث راه را برای ما نشان داده و باید به قرآن و سنت پناه ببریم؛ یکی از مسائل بروز تکفیر عدم مطالعه در خصوص مسائل دینی و قرآنی است که موجب بروز مشکلات بسیاری شده است.



** اسلام دین رحمت و صلح است

رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه وزارت امور خارجه از دیگر سخنرانان این نشست بود که به بیان نقاط قوت کتاب برگزیده موضوعات اسلامی پرداخت و گفت: در این کتاب به چهره واقعی و صلح گرای اسلام اشاره شده است و به همه گروه های تکفیری نشان می دهد که اسلام دین رحمت و صلح است.

وی افزود: آیات بسیاری در قرآن وجود دارد که تهمت زدن به دیگران را منع می کند و حال چگونه است که تکفیری ها به راحتی به مسلمانان تهمت زده و آنها را کافر می شمارند.

علوی شهاب ادامه داد: باید بدانیم که تنها با وحدت به نتیجه مطلوب می رسیم و اقدامات تکفیری ها در جهت تلاش های دشمنان است.

در حاشیه این همایش کتابچه ای از سخنان لقمان حکیم، «وزیر دین اندونزی» و دین شمس الدین، «رئیس مجلس العلمای اندونزی» نسبت به معرفی اسلام ضد تکفیری، توزیع شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها