تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۴۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران در گفت وگو با العهد
«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که مبارزه با تروریسم با کمک به کشورهایی که در مقابل آن ایستاده و درحال جنگ با آن هستند ممکن است و نمی توان با ائتلاف بین المللی بدون اثر و ناکارآمد با این پدیده مقابله کرد.
تدبیر24: شمخانی درگفت وگوی اختصاصی با پایگاه خبری لبنانی « العهد» اظهارداشت: کمک به کشورهایی که در مقابل تروریسم ایستادگی کرده و با آن در حال جنگ هستند باید در راس اولویت های پرونده های منطقه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به مسئولیت خود برای بازگرداندن ثبات و آرامش به منطقه واقف است و از هرگونه تلاشی در این زمینه فروگذار نخواهد کرد و بویژه به کشورهایی که در مقابل تروریسم ایستاده و با آن در حال جنگ هستند، کمک می کند.

دبیرشورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ماه های گذشته شاهد گسترش تروریسم بوده ایم و بیشتر کشورها مانند عراق ، سوریه و لبنان از این پدیده خسارت دیده اند.

** سوریه بر جبهه استکباری حامی تروریسم غلبه کرده است

شمخانی به تحولات در بحران سوریه اشاره و تاکید کرد که دمشق بر جبهه استکباری حامی تروریسم غلبه کرده و در این زمینه درسی رسا و فصیح به جهان داده است.

وی افزود: سوریه قدرت و توانایی خود و مقاومت در منطقه را اثبات کرده است و امروز همه قانع شده اند که اگر داعش بر سوریه سیطره یابد دیگر کشورها مانند لبنان و اردن نیز در دایره خطر قرار خواهند گرفت.

دبیرشورای عالی امنیت ملی بر بازسازی مناطق ویران شده سوریه تاکید کرد و گفت که این موضوع مهم باید در اولویت همه قرار گیرد.

** کمک های ایران کمر داعش را در عراق شکست

شمخانی تاکید کرد که حمایت ایران وارائه مشورت به عراق در خصوص مبارزه با تروریسم دارای نتایج قابل توجهی از جمله جلوگیری از سقوط بغداد و اربیل بدست داعش بود.

وی خاطرنشان کرد: کمک ها و مشورت های ایران همچنین سهمی بسزا در آزادسازی ده ها منطقه عراق ، افزایش اعتماد به نفس ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق و همچنین در شکستن کمر داعش درعراق داشته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بر ضرورت همبستگی و وحدت ملی عراقی ها در رویارویی با گروه های تکفیری تاکید و ابراز امیدواری کرد که مردم و دولت عراق به پیروزی نهایی برسند.

** به عهد خود برای کمک به ارتش لبنان پایبند هستیم

شمخانی اظهارداشت: ایران آمادگی خود را برای کمک به ارتش لبنان اعلام کرده و مذاکراتی جدی در این زمینه در جریان سفر اخیر« سمیر مقبل» وزیر دفاع لبنان به تهران صورت گرفته است.

وی با تاکید به اینکه« ما همچنان برعهد خود برای ارائه کمک ها به ارتش لبنان پایبند هستیم»، تصریح کرد: برخی کشورها که پیشتر و درسال های گذشته از حمایت و کمک به ارتش لبنان سخن گفته اند تاکنون به وعده های خود عمل نکرده اند.

دبیرشورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: ایران لحظه ای در ارائه کمک ها به ارتش لبنان در صورت درخواست طرف لبنانی تاخیر نخواهد کرد.

شمخانی گفت: ما حمایت وکمک به ارتش لبنان را برای اینکه بتواند با تروریسم که امروز بسیار نزدیک به این کشور شده است، مبارزه کند، ضروری می دانیم.

وی از برخی اظهارات مخالفان کمک ایران به لبنان ابراز تعجب کرد و افزود: مخالفت با حمایت و کمک ایران به ارتش لبنان پرده از یک حقیقت و نیت های مخالفان برمی دارد بویژه اینکه این مخالفت ها منافع دشمن صهیونیستی را تامین می کند.

شمخانی در سفر اخیر خود به لبنان بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به ارتش لبنان در مبارزه با تروریسم تکفیری تاکید کرده بود و برغم سفر وزیر دفاع لبنان به ایران و مذاکرات با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکنون طرف لبنانی در خصوص پذیرفتن کمک های ایران تصمیمی نگرفته است.

این در حالی است که خبرها حاکی از نزدیک شدن گروه تروریستی تکفیری داعش به مرزهای لبنان دارد و برغم نیازهای فوری ارتش لبنان به سلاح های مناسب برای مبارزه با تروریست های تکفیری تاکنون هیچکدام از وعده های کشورهایی مانند عربستان سعودی تحقق نیافته است.

** ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا ناکارآمد است

دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد: رویارویی با تروریسم با کمک به کشورهایی که با آن در حال جنگ هستند مانند کمک به ارتش لبنان که در صحنه نبرد با تروریسم در برخی مناطق مرزی قرار دارد تحقق می یابد و نه تشکیل ائتلافی بین المللی ناکارآمد که تنها برای تحقق اهداف دیگری تلاش می کند.

وی به شکست ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت که پدیده داعش نتیجه گام های اشتباه و روش های غلط و نادرست برخی کشورها است.

شمخانی اظهارداشت: درمان زخمی های داعش و جبهه النصره در بیمارستان های رژیم صهیونیستی بزرگترین و روشن ترین دلیل و برهان برای ارتباط آنها با این رژیم و مزدوری برای آن است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها