تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۴۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
در هند هیچ دانشجوی بورسیه ای وجود ندارد و تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته های مختلف به هزینه شخصی هستند .
تدبیر24: حدود هفت هزار دانشجوی ایرانی در رشته های مختلف در دانشگاههای هند مشغول به تحصیل هستند، بیشتر دانشجویان بین 17 تا 22 سال سن دارند که به دلیل بی تجربگی و اطلاعات اندک مشکلات زیادی دامنگیر آنها می شود.
 
 هم اکنون تعداد زیادی از دانشجویان بویژه در رشته های پزشکی در دانشگاههایی که مورد تایید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیست تحصیل می کنند که آینده ای نامعلوم در انتظار آنهاست .
 
در هند هیچ دانشجوی بورسیه ای وجود ندارد و تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته های مختلف به هزینه شخصی هستند .
 
تعدادی از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاههای هند می گویند: درسالهای اخیر به علت افزایش تعداد دانشجویان به تبع آن مشکلات آنها نیز افزایش یافته به گونه ای که در موارد زیادی دانشجویان با بی احترامی ، سختگیری در پذیرش ،اجبار دانشجویان به انتخاب استادان راهنما با کیفیت علمی پایین و برخورد نامناسب دانشگاه مواجه می شوند.
 
به گفته این افراد تعدادی از دانشجویان نیز به علت بی اطلاعی جذب دانشگاههایی که مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی نیست، می شوند و بهترین سالهای زندگی خود را تلف می کنند.
 
مسوول بخش دانشجویی کنسولگری ایران درحیدرآباد گفت:تعداد زیادی از دانشجویان بویژه در مقطع دکتری روادیدشان به موقع از سوی هند صادر نمی شود و یا اینکه بین هفت تا دوسال به طول می انجامد.
 
'صدیق احمدی 'درگفت وگو با ایرنا اظهار کرد:همچنین والدین دانشجویان برای همراهی فرزندشان با مشکل مواجه هستند و به آنها بیش از یکماه درطول تحصیل فرزندشان روادید داده نمی شود.
 
وی آشنا نبودن تعدادی از دانشجویان با زبان انگلیسی در بدو ورود به دانشگاه را یکی دیگر از مشکلات دانشجویان عنوان کرد و اظهار کرد این عدم آشنایی به زبان انگلیسی باعث می شود که آنها نتوانند در رشته های مورد علاقه ثبت نام کنند و از سوی دلالان به دانشگاههای بی کیفیتی که مورد تایید آموزش عالی نیست هدایت می شوند .
 
مسوول بخش دانشجویی کنسولگری حیدرآباد گفت :وی افزود:در خوشبینانه ترین حالت بیش از 70 درصد از افرادی که در رشته های پزشکی در دانشگاههای هند ثبت نام می کنند موفق به دریافت مدرک می شوند.
 
احمدی ،بابیان اینکه برخی از دانشجویان در برخی ازشهرها نظیر بنگلور دچار مشکلات فرهنگی و اخلاقی می شوند که لازم است والدین و حتی بستگان این افراد بطور مستمر بر روند تحصل فرزندانشان نظارت کنند .
 
رایزن علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند چندی پیش در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مشکلات تعدادی از دانشگاههای هند از متقاضیان در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی خواسته بود که برای پذیرش در دانشگاههای این کشور اقدام نکنند.
 
'علی اعظم خسروی ' اضافه کرده بود که قرار است هیاتی از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای ارزیابی دانشگاههای هند به این کشور سفر کند.
 
وی اظهار کرد: ممکن است دراین بازدید تعدادی از دانشگاههای مورد تایید از لیست خارج و تعداد دیگری از دانشگاهها به لیست مورد تایید اضافه شوند.
 
رایزن علمی سفارت ایران در هند گفت :لازم است بازنگری کلی در دانشگاههای مورد تایید صورت گیرد چرا که برخی از دانشگاهها از استانداردها فاصله گرفته اند و تعدادی از دانشگاههای بسیار خوب هم دراین لیست قرار ندارند.
 
خسروی افزود:با افزایش تعداد دانشگاههای مورد تایید، دست بسیاری از واسطه ها کوتاه می شود.
 
وی اظهار کرد: دانشجویان ایرانی در 64 گرایش و در علوم پایه ، فنی و مهندسی ،پزشکی ،دندانپزشکی ،دارو سازی و هنر تحصیل می کنند .
 
سفر هیات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که قرار بود آبان ماه امسال هند انجام شود که برای چندمین بار به تعویق افتاد و هم اکنون تعداد زیادی از دانشجویان بلاتکلیف هستند.
 
همچنین نوریان سرکنسول ایران درحیدرآباد نیز چندی پیش بااشاره به تعویق سفر هیاتی از وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت دانشجویان در حیدرآباد خواستار اعزام هرچه سریعتر این هیات برای تعیین تکلیف دانشجویان شده بود .
 
همچنین در سفر ترکان مشاور ارشد رییس جمهور به دهلی نو که ماه گذشته صورت گرفته ،دکتر علی اعظم خسروی نماینده وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در شبه قاره و سرپرست دانشجویان ایرانی با تشریح وضعیت دانشجویان درنامه ای خواستار اعزام هرچه سریعتر این هیات به هند شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها