تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۵۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
  تدبیر24:  رقابتهای انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در حالی از روز پنج‌شنبه در مشهد مقدس آغاز می‌شود که اینبار فدراسیون کشتی عزم خود را جزم کرده و با وادار کردن حضور همه قهرمانان در رقابت‌های انتخابی باعث شده هیجان برای دیدن این ماراتن جذاب و دیدنی به اوج خود برسد.
رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران برای حضور در مسابقات جهانی لاس‌وگاس آمریکا از صبح پنج‌شنبه در سالن شهید بهشتی شهر مقدس مشهد آغاز می‌شود و این در حالیست که با تصمیم فدراسیون کشتی تمامی نفرات شاخص نیز باید برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در این رقابت ها به روی تشک بروند؛قانونی که طی سال های گذشته بیشتر تحت تاثیر سلیقه‌های شخصی قرار می‌گرفت اما امسال غایبان جایی در تیم ملی نخواهند داشت.

معافیت از حضور در دور اول رقابت های انتخابی تیم ملی تنها ارفاق فدراسیون کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی ایران است تا به این شکل ضمن اینکه آنها را مجاب به حضور در رقابت های انتخابی می‌کند از فشار بیش از حد بر آنها و احتمال مصدومیتشان نیز بکاهد.

حضور تمامی چهره‌های شاخص بر روی تشک انتخابی سایر کشتی‌گیران را به این باور می‌رساند که آنها نیز در شرایطی برابر می‌توانند برای رسیدن به دوبنده تیم ملی تلاش کنند و این امکان را پیدا کنند اینبار در کارزار کشتی و نه در شعار تواناییهای خود را به معرض نمایش بگذارند، هر چند برخی سعی دارند این قانون را دور بزنند اما ظاهرا عزم فدراسیون کشتی برای برخورد با این افراد جدی است.

در این گزارش به بررسی وزن به وزن فرنگی‌کاران که قرار است در رقابت‌های انتخابی شانس خود را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی آزمایش کنند آورده شده است.

سوریان سرانجام به انتخابی تن می‌دهد؟

59 کیلوگرم: حمید سوریان- محمد فقیری- محمد نوربخش (تهران) امید قهرمانی (خراسان رضوی) محسن حاجی پور (مازندران) عبدالمحمد پاپی (خوزستان) حمید خامسی (البرز) باقر توکلیان (فارس) سامان عبدولی (خوزستان)

مسابقات 59 کیلوگرم تحت تاثیر حضور حمید سوریان به عنوان پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران است. سوریان با یک طلای المپیک و 6 طلای جهان اینبار نیز بیشترین بخت را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی دارد.

البته فرض را بر این می‌گیریم که سوریان در مسابقات انتخابی کشتی بگیرد چرا که چندین سال است با رقبای داخلی مبارزه نکرده و مستقیما ملی‌پوش شده است اما بنظر می‌رسد نابغه کشتی فرنگی این بار برای رسیدن به تیم ملی مجبور به تن دادن به مسابقات انتخابی باشد.

اما چهره‌هایی نظیر محسن حاجی‌پور، محمدفقیری ،محمد نوربخش ،عبدالمحمد پاپی و سامان عبدولی نیز برای رسیدن به دوبنده تیم ملی دست از تلاش بر نخواهند داشت.

حاجی پور در رقابت‌های جام جهانی تهران عملکرد نسبتا خوبی داشت اما در مسابقات قهرمانی آسیا 2015 در دوحه ضعیف ظاهر شد و به عنوانی بهتر از نهمی دست نیافت. بهترین عنوان او در طی سالیان زیادی که از حضورش در تیم ملی در مقاطع مختلف می گذرد می توان به کسب مدال طلای دانشجویان جهان در سال 2010 و عنوان دومی در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال 2008 اشاره کرد.

بهترین عنوان محمد فقیری دیگر فرنگی‌کار این وزن نیز مدال طلای جوانان آسیا در 10 سال قبل یعنی 2004 و 2005 است. او در مسابقات قهرمانی جهان بزرگسالان در سال 2013 به عنوان نوزدهمی رسید.

در کارنامه سامان عبدولی هم عنوانی مهم‌تر از مدال نقره ارتش های جهان در سال 2013 مشاهده نمی شود. عبدالمحمد پاپی نیز به ترتیب مدال های برنز و نقره بزرگسالان آسیا در سال های 2011 و 2013 را در پرونده خود دارد و از حیث کسب عناوین می‌توان او را جدی‌ترین حریف سوریان قلمداد کرد.

محمد نوربخش هم ملی‌پوش ایران در مسابقات جهانی بوداپست بوده و او هم می‌تواند رقابتهای این وزن را جذاب کند.

قهرمان المپیک رودرروی دو مدعی جوان

66 کیلوگرم: امید نوروزی- محمدعلی گرایی (فارس) وحید میرفتح الهی (تهران) مجید یعقوبی (خراسان رضوی) احسان فراهانی (تهران) امین سوری (خوزستان) امین برزگر (فارس) ابوذر نورزاده (البرز) حمید زارع (فارس) مهدی زیدوند (خوزستان)

امید نوروزی چهره شاخص کشتی ایران و دارنده 2 مدال طلای المپیک لندن و مسابقات جهانی 2011 استانبول سرشناس‌ترین کشتی‌گیر این وزن است اما او اینبار چهره‌های جوان و پر مدعایی همچون محمد علی گرایی را برای رسیدن به هدفش پیش روی خود می‌بیند. گرایی جوان در نخستین حضور جدی خود در تیم ملی بزرگسالان موفق شد مدال نقره رقابت های قهرمانی آسیا در دوحه را از آن خود کند. مطمئنا جدال میان این 2 کشتی‌گیر اهل استان فارس برای تماشاگران کشتی جذاب خواهد بود.

اما خبرها حاکی از آن است که مهدی زیدوند از خوزستان در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و این کشتی‌یگر جوان عزم خود را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی جزم کرده است و می‌توان برای او نیز شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی را قائل شد. او برنز جوانان جهان در سال2012، نقره بزرگسالان آسیا در سال 2013 و طلای نوجوانان و جوانان آسیا در سال های 2009 و 2011 را در کارنامه دارد.

طاهری و بیابانگرد مدعیان اصلی 71 کیلو

71 کیلوگرم: افشین بیابانگرد (تهران) رامین طاهری (خوزستان) برومند اصلان (لرستان) پژمان پشتام (تهران) عظیم گرمسیری (خوزستان) افشین اسلامی (مازندران) فرشاد بلفکه (لرستان)

افشین بیابانگرد کشتی‌گیر تحصیل‌کرده اهل استان اردبیل همواره نشان داده از پس کارهای سخت سربلند بیرون می‌آید. او در مسابقات جهانی 2014 ازبکستان در وزن 71 کیلوگرم به مدال برنز رسید و پس از آن در حالیکه تنها یک هفته تا آغاز رقابت های کشتی دربازی‌های آسیایی اینچئون مانده بود نام او در لیست تیم ملی قرار گرفت و به او تکلیف شد در وزن 66 کیلوگرم به روی تشک برود! او مردانه جنگید و موفق شد در این زمان کم حدود 9 کیلو از وزن خود را کم کند تا بتواند برای ایران به روی تشک برود و در آن شرایط به مدال برنز دست یافت.

اما رامین طاهری دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال 2015 را می‌توان جدی‌ترین رقیب بیابانگرد برای رسیدن به دوبنده تیم ملی قلمداد کرد که در یکسال اخیر پیشرفت خوبی داشته است.

عبدولی و بویری تنور وزن 75 کیلوگرم را گرم می کنند

75 کیلوگرم: پیام بویری (خوزستان) وحید بابایی جعفری (تهران) محمد کریمی (البرز) فواد کریمی (کردستان) سعید غلامی (تهران) فرشاد رستمی کیا (خوزستان) سجاد فرج پور (مازندران) رسول گرمسیری (خوزستان) داود رستمی- یوسف اخباری (تهران) سعید عبدولی (خوزستان) عباس محب تاش (هرمزگان) جعفر توسلی (فارس)

در این وزن رقابت اصلی میان دو کشتی گیر خوزستانی تیم ملی به نام‌های سعید عبدولی با تجربه و پیام بویری جوان بسیار حساس و نفسگیر خواهد بود. عبدولی را به جرات می‌توان بدشانس‌ترین کشتی‌گیر سالهای اخیر ایران دانست چرا که ناداوری باعث شد او در المپیک و بازی‌های آسیایی به حق خود نرسد. عبدولی طی یکی دو سال اخیر بارها در تیم ملی حاشیه ساز شد و با غیبت‌های طولانی و غیر موجه خود بارها ثابت کرد علاقه ‌زیادی به ایجاد حاشیه دارد.

عبدولی با این حال جدی‌ترین گزینه برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی 2015 آمریکاست. مدال طلای جهان در سال 2011 و کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی در سال 2010 نشان از تجربه و تبحر عبدولی بر روی تشک مبارزه دارد.

در سوی دیگر پیام بویری با وجودی‌که از سن کمی برخوردار است توانسته به خوبی خود را به کادر فنی تیم ملی نشان دهد و اعتماد آن‌ها را تا حدود زیادی جلب کند. بویری اخیرا در رقابت‌های قهرمانی آسیا در دوحه و پیش از آن در بازیهای آسیایی به مدال برنز دست یافت.

البته باید دید کشتی‌گیران دیگری نظیر محمد کریمی و یوسف اخباری در این وزن چه در چنته دارند و چگونه می‌خواهند خود را در بین مدعیان مطرح سازند.

قادریان و خسروی، مدعیان اصلی

80 کیلوگرم: علی زینتی رفاه (قم) مسعود مرادی (خوزستان) مسیح اسلامی (مازندران) یوسف قادریان- مهدی محمدی (البرز) هوشنگ جبلی (اصفهان) مهرداد بهرامی (تهران) میلاد خسروی (تهران)

با کوچ حبیب‌الله اخلاقی به وزن 85 کیلوگرم نفرات دیگر مانند قادریان، زینتی‌رفاه و خسروی کار به مراتب راحت‌تری برای رسیدن به دوبنده تیم ملی خواهند داشت که در این میان یوسف قادریان کارنامه بهتری نسبت به سایر رقبا دارد. قادریان به تازگی در رقابت های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست یافت. او همچنین نقره بزرگسالان آسیا در سال 2014 ،قهرمانی جوانان آسیا در سال 2013 و نقره جوانان جهان در سال 2013 را به دست آورده است.

میلاد خسروی نیز نقره جوانان آسیا در سال 2009 را در پرونده خود دارد و شرایط خوبی در این وزن دارد.

اما شناخته‌شده ترین کشتی گیر این وزن مهدی محمدی کهنه کار است که حتی پس از پشت سر گذاشتن یک دوره مربی ‌گری در تیم ملی، دوباره هوس کشتی‌گرفتن کرده است. محمدی در سه دوره مسابقات جهانی 2005، 2007 و 2010 کشتی گرفته است.

اخلاقی رودرروی کریم‌فر

85 کیلوگرم: مجتبی کریم فر، حبیب‌الله اخلاقی (خوزستان) حسین نوری (البرز) سامان عزیزی (کردستان) ابوالفضل فلاح دوست (تهران) ادریس ابراهیمی (کردستان) میلاد مسعودی (مازندران) وحید بیدار (اردبیل) یدالله عرب جعفری (اصفهان)

به جرات می‌توان رقابت میان حبیب‌الله اخلاقی و مجتبی کریم‌فر برای کسب دوبنده تیم ملی را از جذاب‌ترین رقابت‌های انتخابی تیم ملی دانست. اخلاقی که به تازگی پا به این وزن گذاشته است اخیرا در رقابت‌های لیگ برتر مقابل کریم فر در یک دیدار پر برخورد شکست را پذیرا شد و پس از آن قول داد این باخت را در رقابت های انتخابی تیم ملی جبران کند. البته 4 کیلو ارفاق وزن در مسابقات لیگ شرایط را به سود کریم‌فر رقم زده بود.

اخلاقی تجربه به مراتب بیشتری نسبت به سایر رقبا دارد و طلای بازی‌های آسیایی در سال 2014، برنز جهان در سال 2009، طلای قهرمانی آسیا در سال 2012 و طلای دانشجویان جهان در سال 2008 را تصاحب کرده است.

کریم‌فر نیز برنز بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا در سال 2014 را در کارنامه خود دارد.

98 کیلوگرم: قاسم رضایی (مازندران) مهدی علیاری (تهران) سیدمصطفی صالحی زاده (خوزستان) صمد کاظمی (لرستان) مهدی کشاورز (فارس) مجید علیاری (تهران) داود گیل نیرنگ (مازندران) مهدی زودآشنا (قزوین) مهدی عسگری (خوزستان) علی علیاری (تهران)

قاسم رضایی دارنده مدال طلای المپیک لندن هر چند با روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد و مدت زیادی دور از میادین بوده، اما مهره قابل توجهی است. او رقیب جوانی به نام مهدی علیاری را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی پیش روی خود می بیند و رقابت میان آن‌ها می‌تواند برای اهالی کشتی جذاب و دیدنی باشد. سال قبل در مسابقات انتخابی علیاری موفق شد رضایی را شکست دهد.

رضایی عناوینی مهمی همچون قهرمانی المپیک لندن و سومی جهان در سال‌های 2007 و 2014 و طلای آسیا را دارد.

علیاری نیز طی یکی دو سال اخیر هر گاه که برای تیم ملی به روی تشک رفته است توانسته عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد. او به تازگی در مسابقات قهرمانی آسیا در دوحه به مدال طلا دست یافت و عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی اینچئون را نیز یدک می‌کشد.

سید مصطفی صالحی‌زاده نیز در این وزن طلای جوانان آسیا در سال 2013 را به دست آورده و جزو سه نفر برتر این وزن است.

داود گیل نیرنگ نیز با 28 سال سن و کسب عناوینی چون طلای بزرگسالان آسیا در سال 2012، نقره جوانان جهان در سال 2007 و دو مدال نقره و برنز آسیا از تجربه بالایی برخوردار است و می‌تواند یکی از مدعیان کسب دوبنده تیم ملی لقب گیرد.

سنگین‌وزن خالی‌تر از همیشه!

130 کیلوگرم: بشیر باباجانزاده (مازندران) مهدی نوری (اردبیل) پوریا میرزا معصوم زاده (تهران) آرمان نظری (لرستان) مسعود نعمت چکانی (خوزستان) محمدرضا اکبری (مازندران) سعید زرینی- حمید احمدی (تهران)

با توجه به وداع تلخ امیر علی اکبری با کشتی، دوباره بشیر باباجان‌زاده به چهره اول این وزن ایران تبدیل شده است. برای جهانی 2015 بهنام مهدی‌زاده موفق شد دوبنده تیم ملی را بر تن کند اما او هم به علت برخی حواشی به یکباره از تیم ملی کنار گذاشته شد و اجازه حضور در رقابت های انتخابی تیم ملی را بدست نیاورد تا بشیر باباجان زاده همچنان مهمترین گزینه کسب دوبنده تیم ملی باشد.

باباجان‌زاده در سال 2011 سوم جهان شد و اولین مدال تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی را گرفت اما پس از آن روند صعودی نداشت و با دور شدن از تمرینات، آمادگی بدنی‌اش را از دست داد.

مسابقات انتخاب نشان می‌دهد که آیا باباجان‌زاده تلاشی داشته به کشتی‌گیر چهار سال قبل تبدیل شود یا این که باید منتظر ماند تا شاید چهره جدیدی در سنگین وزن کشتی فرنگی ایران خودنمایی کند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها