تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۵۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
 تدبیر24: امیرحسین خازه، فعال جوان اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با روزنامه «ستاره صبح» گفت: اصلاح طلبان سال 92 شرایط و واقعیت سیاسی کشور را درک کردند و خیلی خوب فهمیدند که برگ برنده در دست جریانی قرار خواهد گرفت که یک‌دست‌تر و منسجم‌تر باشد. به همین خاطر اصلاح‌طلبان در نهایت از یک کاندیدا حمایت کردند و انتخابات را از ائتلاف ناکام اصولگرایان بردند. همین اصلاح طلبان الان هم به خوبی می دانند که شاه کلید انتخابات مجلس دهم هم اتحاد و انسجام است و جریان پیروز جریانی است که از درون آن یک صدای واحد شنیده شود.

امیرحسین خازه ندای ایرانیان

این فعال اصلاح‌طلب اشاره کرد: البته وضعیت اردوگاه اصلاح طلبان در سال 94 تفاوت‌هایی با وضعیت سال 92 دارد. امروز برخی از اصلاح‌طلبان با دولت هم داستان  شده‌اند و به نوعی در قدرت و اداره دولت سهیم هستند. از طرفی بدنه احزاب هم کمی راحت‌طلب و خوش‌خیال شده اند و روح ایثار و آرمان‌گرایی کمرنگ‌تر از سال‌های قبل شده است.

رییس شاخه جوانان تهران حزب ندای ایرانیان با اشاره به وجود تفاوت‌هایی بین فضای اصلاحات در سال 92 با 94 گفت: قبل از انتخابات سال 92 احزاب اصلاح طلب عمدتا غیر فعال بودند و حتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم اقدام خاصی انجام نمی‌داد مگر به توصیه رییس دولت اصلاحات. اما امروز بسیاری از نیروهای اصلاح‌طلب در ظاهر سازماندهی شده‌اند. احزاب اصلاح‌طلب اعلام می‌کنند که فعال هستند، چند حزب جدید تشکیل شده است، احتمالا موفقیت اصلاحات در انتخابات بیشتر از گذشته است، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات منظم‌تر از گذشته کار می کند و در مجموع افراد و گروه‌های اصلاح‌طلب بیشتر در صحنه هستند و این تفاوت‌ها شرایط را برای انسجام و ائتلاف دشوارتر می کند. با این حال هنوز هم الویت اصلاح طبان انسجام و ائتلاف است که همچنان محتمل‌ترین موقعیت است.

وی در پاسخ به این پرسش که «اصلاح‌طلبان چه برنامه‌هایی را برای انتخابات مجلس آتی باید مدنظر قرار داشته باشند؟»، توضیح داد: جریان اصلاح طلب بیش از هرچیز به کار تشکیلاتی اصولی ، مداوم و بلند مدت احتیاج دارد. این سوال باید حداقل برای 4 سال آینده و انتخابات‌های بعدی مطرح شود. اما به هر حال چیزی که مسلم هست این است که دراین چند ماه باقی مانده احزاب اصلاح طلب باید بر روی برخی انتظارات و خواسته‌های خود پا بگذارند و فقط به فکر ائتلاف باشند که این امر مستلزم واقع بینی و درک صحیح احزاب از امتیازات و داشته هایشان می باشد. همچنین هرچه گروه‌های معتدل و میانه رو در این انتخابات هماهنگ‌تر باشند، امکان ورود افراطیون به مجلس بعدی کمتر خواهد شد و اصلاح‌طلبان بد نیست که در این حوزه پیش‌قدم باشند.

امیرحسین خازه در خصوص نقش جوانان و دانشجویان اصلاح‌طلب در این مقطع زمانی گفت: از سال 76 تا امروز در تمام دوره‌ها و در هر شرایطی ، جوانان و دانشجویان توانستند که با استفاده از تجربیات بزرگان، چراغ اصلاحات را روشن نگه دارند. حتی در فاصله سال‌های 88 تا 92 که فضای بسته سیاسی باعث انفعال همه گروه‌های اصلاح‌طلب شده بود و حتی کرکره بسیاری از گروه‌های اصولگرا هم پایین بود، فقط یک گروه جوان اصلاح طلب بود که در سطح کشور فعالیت تشکیلاتی داشت. جوانان اصلاح‌طلب با توان سیاسی و انسجام خود قادر هستند باز هم گروه‌های سیاسی دیگر و اصولگرایان را حتی در رکود فعالیت سیاسی غافلگیر کنند. فعالین جوان اصلاح‌طلب توان انجام کارهای بزرگی را دارند.

عضو ستاد ملی جوانان اصلاح‌طلب در انتخابات 92 ادامه داد: الان هم موتور محرک اصلاح طلبی جوان‌ها هستند. پس باید بزرگان اصلاحات بدانند که پویایی و نشاط سیاسی این جریان در گرو فعالیت و انگیزه جوان‌ها است که اگر امروز جدی گرفته نشوند و به آن ها اعتماد نشود شاید فردا کسی نباشد که پرچم اصلاح طلبی را بالا نگه دارد. در چند سال گذشته فعالین جوان جدیدی به فضای سیاسی کشور اضافه شده‌اند که نشان دادند در انسجام، فهم سیاسی، ایده‌پردازی و اقدام جمعی چیزی کمتر از بقیه ندارند. اعتماد و فضا دادن به جوانان نباید در حد شعار باقی بماند و در عمل باید متجلی شود. بارها دیده شده که به جوان‌ها گفته‌اند ما به شما اعتماد داریم، اما در عمل اعتمادشان در حد پوستر‌چسبانی باقی مانده و در تصمیم گیری ها و کارهای اجرایی جدی به جوانان میدانی داده نشده است. فعالین جوان زیر 30 سال امروز جریان اصلاحات تفاوت شعار غیرواقعی و حرف صادقانه را متوجه هستند.

این فعال اصلاح‌طلب خطاب به فعالین سیاسی باسابقه گفت: خواسته و پیشنهاد من به برخی بزرگان این است که منتظر نباشید جوان ایده‌آل و مطیع شما از آسمان فرود آید. انتظار نداشته باشید که نسل جوان آن هم در قرن 21 مطیع محض کسی باشد و تیپ فعالیت و زندگی یا ادبیاتش کاملا منطبق بر خواست شما باشد و از خود هیچ نظری نداشته باشد. جوان امروز نقد دارد، ایده دارد و توان اجرای ایده‌هایش را هم دارد. هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان به این جوان‌ها نیاز دارند و باید حرف‌هایشان را بشنوند. فعالین جوان امروز حتی با فعالین اصلاح‌طلب جوان ده سال پیش هم تفاوت دارند و با توجه به توسعه ابزارهای ارتباطی هوشمندانه‌تر عمل می‌کنند و علاقه ندارند پیاده نظام صرف هیچ گروهی باشند. جریانی در سال‌های آینده موفق خواهد بود که بهتر بتواند با جوانان مدارا کند و طی یک روند حمایتی آن‌ها را بیشتر جذب و به خود علاقمند کند.

خازه در پاسخ به پرسشی در خصوص نسبت اصلاح و اعتدال، گفت: به نظر من اصلاح طلبی چیزی جز میانه‌روی و اعتدال نیست، که اگر جز این باشد دیگر نمی توان نام اصلاح (reformation) بر آن گذاشت. اما اگر منظور شما از این سوال میزان ارتباط سیاسی اصلاح‌طلبان با دولت حسن روحانی است، باید بگویم در حقیقت روحانی وابستگی فکری و جناحی صد درصدی به هیچ یک از احزاب و گروه های موجود ندارد. اما من مسیر حرکت روحانی و مسیر دولتش را در راستای اصلاح‌گری می‌دانم. این دولت ضمن داشتن نقاط قوت، نقاط ضعفی هم دارد که باید برطرف شود و خواسته‌های مردمی که به او رای دادند نیز اجابت و محقق شود.

وی در خصوص ترکیب احتمالی مجلس آینده گفت: پیش بینی ترکیب مجلس آینده کار سختی است،  اما حدس من این است که بیش از 90 درصد مجلس دهم از میانه روهای دو جناح خواهند بود؛ با اکثریت نسبی اصولگرایان. البته اصلاح‌طلبان هم اقلیت قدرتمندی در مجلس تشکیل خواهند داد. اما هنوز هم مطمئن نیستم که به صورت قاعده‌مند و با اولویت ضوابط بر روابط به جوانان شایسته  ایران میدان داده شود.
منبع: پویش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها