بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۵۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت خدمات مشاوره‌ای حتی تامین دارو را به صورت محرمانه به مبتلایان ایدز ارائه می‌دهد.
تدبیر24  :عباس صداقت رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی :وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سعی دارد امکان ارائه خدمات مشاوره‌ای، پیشگیری، مراقبت‌، درمان، آزمایش و حتی تامین داروهای بیماران را به صورت رایگان و محرمانه فراهم آورد.  
 
وی افزود: علاوه بر این، افراد می‌توانند با معاونت بهداشتی یا مراکز بهداشت شهر محل زندگی خود تماس بگیرند و از خدمات به صورت رایگان و محرمانه استفاده کنند.  
 
صداقت در خصوص اهمیت خدمات ارائه‌شده اضافه کرد: خطر انتقال ایدز از مادر به نوزاد 40 تا 50 درصد گزارش شده است، در صورتی که اگر افراد از خدمات ارائه شده استفاده کنند این خطر به زیر 2 درصد کاهش می‌یابد.  
 
وی با بیان اینکه بزرگترین اولویت ما در سال 94 این است که مردم آگاه شوند، ادامه داد: پیشگیری از ایدز یا همان HIV کار راحتی است و پیچیدگی ندارد البته در این مسیر، اطلاع رسانی به خانواده‌ها و جوانان از جمله مهم‌ترین بخش آگاه کردن مردم است.  
 
رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: برای پیشگیری از ابتلا به ایدز کافی است چند نکته رعایت شود؛ در گام نخست باید افراد از خودشان مراقبت کنند و از انجام رفتارهای پرخطر پیشگیری کنند، پس از آن هم باید فرد درصورتی که احتمال می‌دهد خود یا اطرافیانش رفتار پرخطر داشته‌اند با مراجعه به هنگام اقدامات لازم را انجام دهند.  
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر ما با دو خطر مواجهیم؛ اول اینکه امکان ابتلا به ایدز از طریق اعتیاد و تزریق آن‌ها ممکن است دوباره بازگردد، همچنین نگرانی دیگر افزایش رفتارهای پرخطر است که باید به طور جدی پیگیری شود.  
 
صداقت در پایان گفت: به تازگی مواد روان گردان محرک‌ها نیز به طور تزریقی استفاده می‌شوند که این خطر نیز به مجموعه ی رفتارهای پرخطر اضافه شده است بنابراین سازمان‌های متولی باید بیشتر از گذشته به حل این مسئله اهتمام بورزند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها