بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۵۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
ظریفی میگفت رقص باله وزاری خارجه دو کشور در این میدان جالب، دیدنی و آموزنده است و سفارش تهیه فیلم کارتونی آن به کمپانی والت دیسنی داده شده است تا ...
تدبیر24 :نصرت اله تاجیک - انچه دیروز و امروز در روابط دو کشور ایران و آمریکا اتفاق افتاده و روند جدید که در حال شکل گرفتن است بسیار پر مفهوم اما به این معنا نیست که همه چیز بین دو طرف حل شده و یا خواهد شد. سیاست محل صبوری، دقت نظر و تداوم برای نیل به اهداف ترسیمی است. در سطوح مسئولین دو کشور اراده برای عبور از تنشهای غیر ضروری و اتخاذ تعامل سازنده فراهم و روند تدریجی حل مشکلات از طریق ارتباط مستیم و بدون واسطه آغاز شده است. اما از این به بعد دیپلماتهای دو کشور باید با دور اندیشی، متانت و عبور از ابتکارات شخصی و نهادینه کردن گفتگو از میدان مینی که مخالفین تعامل سازنده دو کشور ایجاد کرده و خواهند کرد با مهارت و نوک پا بگذرند.
ظریفی میگفت رقص باله وزاری خارجه دو کشور در این میدان جالب، دیدنی و آموزنده است و سفارش تهیه فیلم کارتونی آن به کمپانی والت دیسنی داده شده است تا منبعد در انتهای کارتونهای تام و جری پخش شود و کودکان دو کشور از دیدن آن محظوظ شوند، امیدی به بزرگان نیست!
سیستم سیاسی اداری آمریکا پیچیده است، اما مهمتر از این مشکل ساختاری که قابل تحمل است نحوه کارکرد و اهداف سیاسی آمریکا در منطقه است که نیازمند دقت نظر و توجه است. هم ما باید برای آمریکا حساب جداگانه ائی باز نموده و از هیجان و برخورد احساسی دوری کنیم و اهداف و برنامه هایش را و آنچه که به حوزه امنیتی ایران مربوط میشود رصد و دغدغه هایمان را با گفتگو مطرح و نگذاریم بر ضخامت دیوار بی اعتمادی افزوده شود. و هم آمریکا باید نقش منطقه ائی ایران را بپذیرد و از بهم ریختگی بیشتر ژئوپلیتیک منطقه خودداری کند. تنها راه برقراری این معادله فرصت دادن به دیپلماسی و گفتگو بین دو کشور است و پرهیز از پا گذاشتن روی پوست خربزه ائی که دیگران خربزه را خورده و پوستش را زیر پای ما می اندازند!
مقاله "آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا" که سه روز پیش در این وبسایت نوشتم و در آن پیشنهاد داده بودم که در جریان مذاکره برای آزادی ملوانان آمریکائی از جزیره فارسی، به سرنوشت زندانیان ایرانی در امریکا توجه شود تقریبا" ده برابر سایر مقالات مورد توجه و نظر خوانندگان قرار گرفت و پیشنهادات بیشماری بر آن نوشته شد که نشا دهنده حساسیت افکار عمومی مردم کشورمان به این مسئله بود. در آنجا ذکر کردم منطقه در شرایط بسیار خطرناک و حساسی قرارگرفته و یک اشتباه کوچک میتواند باعث بهم ریختن آن بشود و دودش توی چشم همه برود لذا باید خیلی پخته و با مسئولیت با تحولات درون و بیرونی منطقه برخورد نموده و متوجه اهداف و روشهای تخریبی کشورهائی همچون عربستان و ترکیه بود که سیاست و روش آنها باعث بهم ریختگی منطقه شده است.
امروز نیز خوشبختانه همزمان با انجام آخرین مراحل تشریفاتی و اداری اجرا شدن برجام خبر آزادی 7 نفر از زندانیان ایرانی در امریکا و 5 نفر زندانی آمریکائی در ایران به رسانه ها راه یافت. توافق مبادله زندانیان پس از 14 ماه مذاکره و ظرف 24 ساعت گذشته به دست آمده است و گفته میشود نتیجه مذاکرات مستقیم دو وزیر خارجه است. از این مناسبت میمون و ازادی انسانهای بی گناهی که احتمالا" گرفتاری آنها بیشتر نتیجه سوء ظن بیمورد دولتها نسبت به یکدیگر بوده است و بازگشت آنان به کانون گرم خانواده هایشان باید خوشحال بود. به همان میزانی که از رفع تحریمهای ظالمانه و غیر ضروری که در شان ملت ایران نیز نبود باید ابراز شادمانی نمود. باید به اینده و بهبودی زندگی و رفاه مردم کشورمان نگریست و نباید از قدرت گفتگو در داخل و خارج ، سعه صدر و مصالحه غافل شد. اینکه دولتها و حکومتها به مسئولیت ذاتی خود عمل نموده و به سرنوشت شهروندان خود توجه داشته باشند را باید ارج نهاد و تشویق و تشکر نمود. انشاالله!

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها