تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۶۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
عارف:
رئيس شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان با بيان اينكه به دنبال رقابت با لاريجاني نيست، گفت: موضع‌ام شكل‌گيري مجلسي تعاملي و با مشاركت همه نمايندگان و فراكسيون‌ها است.
تدبیر24 :  رئيس شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان با بيان اينكه به دنبال رقابت با لاريجاني نيست، گفت: موضع‌ام شكل‌گيري مجلسي تعاملي و با مشاركت همه نمايندگان و فراكسيون‌ها است. محمدرضا عارف در حاشيه مراسم گرامي داشت مقام استاد در دانشگاه خوارزمي در پاسخ به پرسشي درباره شانسش براي رياست مجلس دهم، اظهار كرد: اينكه گفته شود چند درصد شانس دارم درست نيست چرا كه بايد ابتدا فراكسيون‌ها در مجلس تشكيل شوند و بعد در زمينه انتخاب هيات رئيسه تصميم‌گيري مي‌شود. وي در پاسخ به پرسشي درباره اينكه آيا ميان وي و لاريجاني براي رياست مجلس رقابتي وجود دارد يا خير؟ اظهار كرد: اولا ممكن است نامزدهاي ديگري نيز براي رياست مجلس مطرح شوند و اساسا هر كسي كه فكر مي‌كند توانايي رياست مجلس را دارد بايد براي آن كانديدا شود. در ثاني از الان نمي‌توانيم بگوييم كه چه كسي رئيس مجلس خواهد شد چرا كه در اين زمينه لازم است ابتدا فراكسيون‌ها تشكيل شوند و بحث انتخاب هيات رئيسه را در مجلس دنبال كنند و از ديدگاه من هر تصميمي كه مجلس بگيرد مناسب‌تر و بهتر است. رئيس شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان در پاسخ به پرسش ديگري درباره امكان دو قطبي شدن فضاي مجلس بر اثر رقابت بين او و لاريجاني، اظهار كرد: من با لاريجاني رقابتي ندارم و موضع‌ام را بارها اعلام كرده‌ام كه به دنبال شكل‌گيري مجلسي تعاملي هستيم تا تمام فراكسيون‌ها و همه نمايندگان در آن مشاركت داشته باشند. عارف افزود: در عين حال وقتي براي پستي دو يا سه نفر كانديدا باشند قطعا با پيگيري‌سازو كاري به يك نفر خواهند رسيد كه اين سازوكار مي‌تواند تفاهم، راي‌گيري يا ريش سفيدي باشد.

مساله دلارهاي بلوكه شده ايران

وي در واكنش به مساله دلارهاي بلوكه شده ايران توسط آمريكا، اظهار كرد: من از موضع بسيار روشن و محكم دولت در اين زمينه تشكر مي‌كنم كه بلوكه كردن دلارهاي ايران را تعبير به دزدي كردند و واقعيت نيز همين است. اميدوارم بتوانيم از طريق نهادهاي حقوقي و بين‌المللي اين مساله را پيگيري كنيم. رئيس شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان درباره امكان رابطه ايران با آمريكا در فضاي پسابرجام، اظهار كرد: خطوط قرمز ما در سياست خارجي مشخص است و به غير از رژيم غاصب صهيونيستي كه آن را به رسميت نمي‌شناسيم با ساير كشورها در چارچوب منافع ملي مان اهل تعامل، گفت‌وگو و مذاكره هستيم اما در عين حال در برابر قلدري و زورگويي نيز تسليم نمي‌شويم. عارف در پاسخ به پرسشي درباره اينكه آيا در ميثاق نامه امضا شده با اعضاي ليست اميد به مساله رياست وي در مجلس نيز اشاره‌اي شده است يا خير؟ گفت: اولا در گفتمان اصلاحات هيچ‌وقت بر يك فرد متمركز و متوقف نمي‌شويم چرا كه گفتمان اصلاحات يك گفتمان فردي نيست بلكه يك رويكرد است و در درون آن رويكرد كه بر مبناي حاكميت گفتمان انقلاب است، گفتمان اصلاحات را نيز دنبال مي‌كنيم.

اعضای ليست اميد ميثاق بسته‌اند

وي افزود: در زمينه ميثاق نامه هم بايد بگويم موضوع از اين قرار است كه همه نامزدهايي كه در ليست اميد بوده‌اند ميثاق بسته‌اند تا در مجلس نيز در فراكسيون اميد شركت كنند. رئيس شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان گفت: طبيعتا انتظار داريم در هر موردي هم اعضاي ليست اميد بر اساس نظر فراكسيون عمل كنند. عارف در واكنش به تشكيل فراكسيون اصولگرايان براي مجلس دهم اظهار كرد: ما به دنبال تشكيل فراكسيون اميد هستيم و آخرين آماري كه از مرحله اول و دوم انتخابات داريم حضور ۱۶۸ نفر در ليست اميد است كه متاسفانه برخي از رسانه‌هاي اصلاح‌طلب عدد ۱۲۴ نفر را كه براي مرحله اول انتخابات بود مطرح كردند كه باعث خوشحالي رقبايمان شد و البته ما هم از خوشحالي آنها خوشحاليم اما مطمئنا تا ۱۶۸ نفر پتانسيل عضويت در ائتلاف اميد در مجلس را دارند و بخشي از مستقلين هم اعلام آمادگي كرده‌اند. وي در پايان گفت: اينكه از اين تعداد چند نفر در فراكسيون اميد در مجلس حضور داشته باشند به عهده خود آن نمايندگان است كه در نهايت با تشكيل مجلس تعداد دقيق و قطعي آن مشخص خواهد شد.

نمايندگان كنگره آمريكا مي‌توانند به ايران بيايند

متخب اول مردم تهران در مجلي دهم با اشاره به اظهارات دو نماينده كنگره آمريكا مبني بر درخواست براي حضور در ايران مي‌گويد: در حال حاضر آمريكايي‌ها براي شركت در كنفرانس‌هاي علمي به ايران مي‌آيند. اما اينكه نمايندگاني با پيش شرط و اينكه بخواهند براي نظارت بر انتخابات به ايران بيايند، در چه جايگاهي هستند كه چنين درخواستي مي‌كنند محمد رضا عارف مي‌افزايد: بايد از دانشمندان برجسته و افراد ذي نفوذ در سياست خارجي كشور‌ها دعوت كنيم. حضور نمايندگان پارلمان‌ها بدون پيش شرط مانعي ندارد زيرا ما دخالت هيچ كشوري را نمي‌پذيريم. استقلال جزو شعارهاي اصلي جمهوري اسلامي ايران بوده و طي اين سال‌ها نيز هيچ قدرتي نتوانسته خدشه‌اي به آن وارد كند.

با آبروي يك بانوني مومنه بازي نكنيد

محمدرضا عارف اظهار داشت: متاسفانه با وجود فضاي خوبي كه در پس از انتخابات ايجاد شده است ما با بداخلاقي‌هايي روبرو هستيم و در اين مورد مي‌توان به مسائلي كه درباره منتخب مردم اصفهان شكل گرفته است اشاره كرد. وي با اشاره به ابطال آراي مينو خالقي منتخب مردم اصفهان گفت: يكي از منتخبين اصفهان توسط مردم انتخاب شده است اما با تفسيري، ايشان معرفي نمي‌شود در حالي كه ماده ۳۰ آيين نامه مجلس شفاف در اين مورد، مساله را روشن كرده است. وي تاكيد كرد ما به استناد قانون پيشگيري‌هاي بسيار جدي انجام داديم و بايد مساله در مجلس مطرح شود. متاسفانه امروز شاهد انتشار تصاوير خلاف شرع و اخلاق در فضاي مجازي هستيم كه به اين خانواده دين‌دار و انقلابي نسبت مي‌دهند. وي افزود: كدام دين به شما اجازه مي‌دهد با آبروي يك بانوني مومنه بازي كنيد.‌اي كاش كساني كه دست به انتشار چنين تصاويري زدند لااقل دم از دين و اخلاق نمي‌زدند و مي‌گفتند چنين كارهايي براي حذف رقيب مان است چرا كه در اين صورت چنين اقداماتي اشكالي نداشت اما متاسفانه امروز اين بداخلاقي‌ها به حساب دين و ارزش‌ها گذاشته مي‌شود. منتخب مردم تهران در مجلس با تاكيد بر اينكه اين تصاوير جعلي به‌شدت تكذيب مي‌شود، گفت: من از عاملان اين اقدام مي‌پرسم كه چرا شرع را رعايت نمي‌كنيد و چرا در مقابل اين بداخلاقي‌ها سكوت اختيار شده است بايد اين مساله را به طور جد رسيدگي كرد و جلوي اين بداخلاقي‌ها را گرفت.

مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، دکتر عارف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها